Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:13:07 GMT

۵۳۶ تبعه هندی در قم قرنطینه شدند

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۸۶۰۶

۵۳۶ تبعه هندی در قم قرنطینه شدند

بیژن سلیمانپور روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، بیان کرد: از این افراد خواسته شد که از ترددهای غیر ضرور در سطح شهر به‌صورت جدی خودداری کنند که باوجود برخی موانع با هماهنگی‌های بین بخشی این کار به نحو مطلوبی انجام شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹۰ تبعه هندی در سطح شهر به‌صورت پراکنده وجود دارد  که با هماهنگی‌ها انجام‌شده این افراد نیز  در ۴ هتل و مرکز اقامتی مستقر می‌شوند، با استقرار این اتباع هندی در این مکان‌ها به شرایط مطلوبی خواهیم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمانپور اضافه کرد: مشکل اصلی استان قم در رابطه با خارج کردن اتباع خارجی، وجود هزار و ۱۲۳ تبعه هندی بود که قبل از مشخص شدن نتیجه آزمایش کرونا وارد استان قم شده بودند.

وی ادامه داد: برای خارج کردن این افراد از استان قم و قبل از آغاز سال جدید، اقدامات لازم با نهاد دفتر امور خارجه در قم، مراجع ذی‌صلاح و نهادهای فرادستی انجام پذیرفت.

وی تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام‌شده و در تاریخ ۲۰ اسفندماه سال گذشته ۹۸ تبعه، ۲۲ اسفندماه ۱۰۰ تبعه، ۲۴ اسفند ۹۸ تن، ۲۸ اسفندماه ۶۸ تن و امروز تیز ۲۶۰ تبعه هندی قم را به مقصد کشورشان ترک کرده و از این استان بازگردانده شده‌اند.

سلیمان پور در پایان خاطرنشان کرد: این افراد در مکان‌های مشخص‌شده تحت نظارت بوده و همچون شهروندان قمی در قرنطینه خانگی قرارگرفته و غربال‌گری می‌شوند تا این وضعیت را مدیریت کنیم و تلاش بر این است که با هماهنگی با سفارت این کشور و وزارت امور خارجه، همه این افراد به کشورشان برگردند.

وی تصریح کرد: اتباع خارجی در مناطق مختلف کشور وجود دارند و در استان قم نیز عده‌ای از این افراد از سال‌های گذشته تحصیل و سایر فعالیت‌ها در این استان مستقر هستند و بخش دیگر نیز در قالب زائر و مسافر وارد قم شده‌اند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم ادامه داد: از زمان مشخص شدن شیوع ویروس کرونا در قم، این موضوع نیز موردبررسی قرارگرفته و روند ساماندهی و خروج اتباعی که برای زیارت وارد قم شده بودند از کشور در قالب کاروان‌های زیارتی و ساحتی بر اساس پروتکل‌های مصوب انجام پذیرفت.

وی افزود: بعد از مثبت شدن نتیجه آزمایش ویروس کرونا و در مرحله اول استان اقدام به خارج کردن اتباع کشورهای دیگر از قم کرد.

طبق آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا امروز هفتم فرودین ماه و بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی، ۲۳۸۹ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با این حساب، مجموع بیماران مبتلا به این بیماری تا امروز ۷ فروردین ۱۳۹۸ به ۲۹۴۰۶ نفر رسید.

ازاین‌بین خوشبختانه تاکنون ۱۰۴۵۷ نفر از مبتلایان به این بیماری، بهبودیافته و ترخیص شده‌اند و در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۷ نفر از بیماران کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و درمجموع، شمار درگذشتگان براثر این بیماری به ۲۲۳۴ نفر افزایش‌یافته است.

مشارکت مردم در طرح غربالگری کرونا از مرز ۵۰ میلیون نفر گذشت و به حدود ۵۰ میلیون و ۸۲۱ هزار نفر تا ظهر امروز رسیده و مردم برای آگاهی از وضعیت سلامتی خود حتما به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.

همچنین با گفته مسوولات وزارت بهداشت کشور حدود ۲۷۴۶ نفر از بیماران، مورد شدید ابتلا به این بیماری هستند./

برچسب‌ها کرونا هند قم بیماری های ویروسی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا هند قم بیماری های ویروسی کرونا هند قم بیماری های ویروسی تبعه هندی استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۸۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند

دریافت 81 MB

به گزارش همشهری آنلاین دکتر سید مسعود داوودی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه بقیه الله درباره بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده و بیماری سندرم DREES و درمان آن می‌گوید: DREES یک بیماری حساسیتی تاخیری است که با تغییرات پوستی، تغییرات احشاء داخلی و تغییرات سلول‌های خونی خود را نشان می‌دهد. شایع‌ترین علت بروز این بیماری، حساسیت‌های دارویی به داروهای ضد تشنج و آنتی بیوتیک‌ها هستند.

بیشتر بخوانید:

ترانه علیدوستی به این بیماری مبتلا شده است: سندرم درس (DRESS) | این بیماری چقدر خطرناک است و چگونه درمان می‌شود؟ نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس تماس فوری علی دایی با ترانه علیدوستی | واکنش پدر بازیگر سرشناس به تماس شهریار خبر شوکه کننده درباره ترانه علیدوستی | مادر: برایش دعا کنید

این پزشک می‌افزاید: واکنش‌های دارویی با تاخیر ٢ تا ٨ هفته‌ای اتفاق می‌افتد و علایم بالینی ناشی از آن با ضایعات پوستی کهیر مانند و یا شبیه آبله مرغان بروز کند. همچنین ممکن است درگیری مخاط دهان بروز کند؛ اما از آن مهم تر، گرفتاری غدد لنفاوی به شکل گسترده است و درگیری مخاط داخلی بدن نیز ممکن است با علایمی شبیه به هپاتیت حاد بروز کند. مهم‌ترین اقدام در درمان این بیماری، قطع مصرف داروهای مشکوک و استفاده از کورتون‌های سیستمیک و یا سایر داروهای سرکوب سیستم ایمنی است. در موارد خفیف بیماری بهبود یابنده است. تشخیص زودرس بیماری در درمان آن بسیار موثر است. جزئیات را می‌بینید و می‌شنوید.

کد خبر 847602 برچسب‌ها خبر مهم چهره‌های مشهور بیماری - بیمارستان ترانه علیدوستی

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد