Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدرس خیابانی گفت: در ایام اعمال محدودیت‌ تردد، تولید و توزیع کالا‌های اساسی و خرید تضمینی محصولات کشاورزی ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان نقل از شاتا، «حسین مدرس خیابانی» با تاکید بر ضرورت خدمات رسانی به مردم در حوزه تامین کالا‌های اساسی و تامین اقلام ضروری مورد نیاز در ایام اعمال محدودیت‌های تردد مرتبط با شیوع ویروس کرونا از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: کار و تولید تعطیل‌پذیر نیست و بر این اساس، موضع رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر ادامه فعالیت واحد‌های تولیدی از جمله خودروسازان، تولیدکنندگان فولاد، صنایع معدنی و واحد‌های تولیدکننده موادغذایی و اقلام شوینده و بهداشتی مورد نیاز مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در حوزه تولید اقلام پرمصرف از جمله مواد شوینده و بهداشتی، تجهیزات پزشکی و صنایع غذایی، مقرر گردیده تا تولیدکنندگان با ایجاد شیفت کاری مضاعف، تامین نیاز‌های مردم را به سرعت انجام دهند؛ ضمن اینکه در حوزه حمل و نقل اقلام غذایی و شوینده و نیز تامین مایحتاج مردم، هیچ گونه تعطیلی یا وقفه‌ای در کار نیست و هماهنگی‌های لازم برای ادامه فعالیت این گروه به عمل آمده است.

 

وی تصریح کرد: در سالی که جهش تولید نامگذاری شده، به طور قطع تولید کشور با قدرت و قوت ادامه خواهد یافت، این در حالی است که هر گونه وقفه در تولید تحت تاثیر محدودیت‌های مرتبط با شیوع کرونا برای اقلام اساسی و مایحتاج ضروری مورد نیاز مردم، ممنوع خواهد بود؛ بلکه توقف فعالیت‌ها عمدتا از جنس فعالیت‌های غیرضروری همچون گردشگری، مسافرت‌های غیرضرور، کسب و کار‌ها و مغازه‌هایی است که اقلام غیرضروری عرضه می‌کنند؛ در غیر این صورت، عرضه مواد غذایی، شوینده و بهداشتی و نیز خدمات فنی و تعمیراتی خودرو و منزل کما فی سابق ادامه خواهد یافت.

 

مدرس خیابانی تاکید کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غرف سازمان میادین میوه و تره‌بار، همچون گذشته به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

 

وی بار دیگر تاکید کرد: حمل و نقل بار مرتبط با کالا‌های اساسی از بنادر در سراسر کشور، در کنار فعالیت خرید تضمینی گندم و محصولات کشاورزی بی وقفه و بدون تعطیلی ادامه خواهد یافت./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت صنعت و معدن کالا های اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۸۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال نیازی به واردات گندم نداریم

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

به گفته او، براساس قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم به مراکز خرید، وجه گندم باید به حساب گندمکاران واریز شود که متاسفانه با گذشت ۲۴ ساعت از تحویل، ریالی به کشاورزان پرداخت نشده است.

هاشمی ادامه داد: بنابر آمار تاکنون میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۰۰ هزارتن رشد داشته است، اما تا پایان اردیبهشت می توان آمار دقیق خرید را اعلام کرد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه بی توجهی به اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم بزرگترین تهدید امنیت غذایی کشور محسوب می شود، افزود: عدم تحویل جایزه گندم و اصلاح قیمت با شعار سال و برنامه امنیت غذایی سازگار نیست  و به ضرر تولید داخل تمام می شود.

او با بیان اینکه امسال در تولید گندم به خودکفایی کامل می رسیم، گفت: برآوردها حاکی از آن است که با استمرار شرایط مساعد بارش، تولید گندم به بالای ۱۴ میلیون تن و خرید تضمینی بالای ۱۲ میلیون تن برسد. ناگفته نماند که تحقق این امر منوط به اصلاح قیمت گندم و پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • توزیع اقلام‌ اساسی بین خانوارهای حادثه دیده آتش‌سوزی روستای امام زاده ابراهیم
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم