Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان روز پنجشنبه در گفت و گو ایرنا اظهار داشت: این مبلغ به تدریج از دی‌ماه سال گذشته به این استان اختصاص یافته و تا قبل از پایان سال مالی دولت باید نسبت به استفاده از آن در طرح‌های پژوهشی و عملیاتی مرمت آثار و بناهای تاریخی این استان استفاده شود.

رضا برومند ادامه داد: ۱۰۹ میلیارد ریال از مبلغ یاد شده صرف عملیات مرمت و بقیه برای مطالعه مرمت آثار تاریخی یاد شده باید هزینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: بناهای تاریخی که اعتبار یاد شده برای مرمت آنها هزینه می‌شود شامل بافت های تاریخی کنگ، لافت و بستک، قلعه پرتغالی های جزیره هرمز، قلعه پرتغالی های جزیره لارک، دوگنبدان کوخرد، قلعه هزاره میناب، کاروانسرای تقی خانی بندرخمیر و معبدهندوها در بندرعباس است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان اشاره کرد: بناهای تاریخی به عنوان میراث ارزشمند گذشته و نشانه‌های هویتی مردم ساکن در این منطقه علاوه‌بر جذب گردشگران و رونق اقتصادی به عنوان آثاری ارزشمند برای مطالعه‌های تاریخی و فرهنگی محسوب می‌شوند که باید از آنها به درستی حفاظت شود و این نیز جزو وظایف این اداره کل است.

وی گفت: علاوه بر سازمان‌های رسمی دولتی مردم استان‌ها، شهرها و نواحی دارای آثار تاریخی هم باید نسبت به حفظ تاریخ و فرهنگ خود که بخشی از آن در قالب بناهای تاریخی مانند خانه‌های قدیمی خشت و گلی، قلعه‌ها و یا سایر ابنیه باقی مانده از گذشته بکوشند.

برومند اشاره کرد: تاثیرهای حفظ آثار تاریخی فراتر از اقتصاد بوده و حتی در ایجاد و تقویت غرور اجتماعی و ملی هم نقش دارد.

برچسب‌ها هرمزگان دولت مرمت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هرمزگان بندرعباس اعتبار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان دولت مرمت میراث فرهنگی بندرعباس اعتبار هرمزگان دولت مرمت میراث فرهنگی بندرعباس اعتبار بناهای تاریخی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۹۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد

سرهنگ مهدی داور گفت: پیرو کسب خبر توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی استان البرز مبنی بر تخلیه انبوه نخاله‌های ساختمانی بر روی عرصه و حریم تپه تاریخی فرخ آباد بلافاصله مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی استان البرز در محل حضور یافتند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان البرز افزود: نیروی‌های یگان حفاظت ضمن اخذ دستور مقام قضائی و با مساعدت نیروهای خدوم فراجا در حوزه استحفاظی به توقیف خودرو و ابزار مورد استفاده در تخلیه نخاله‌ها در عرصه تپه تاریخی پرداختند.

وی گفت: در این راستا دو نفر نیز دستگیر و به محاکم قضائی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد