Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@01:10:14 GMT

درخواست شاه سعودی از جهان در نشست جی 20

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۸۹۷۳۳

درخواست شاه سعودی از جهان در نشست جی 20

به گزارش خبرگزاری رویترز، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان روز پنجشنبه در نشست سران گروه بیست که از بیم شیوع کرونا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، خواستار همکاری جهانی برای مقابله با این ویروس شد.

ملک سلمان از سران کشورهای عضو این گروه خواست برای تولید واکسن کووید۱۹، بازگشت سریع جریان عادی نقل و انتقال کالا و خدمات و همچنین کمک به کشورهای توسعه یافته برای مقابله با کرونا سرمایه‌گذاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پادشاه عربستان این درخواست را در سخنرانی آغازین نشست سران گروه بیست مطرح کرد که دستور کارش هماهنگی میان اقتصادهای بزرگ جهان پیرامون اقدامات برای مقابله با کرونا و تاثیرات اقتصادی آن است.

وی گفت: گروه بیست در موضوع تجارت باید با بازگرداندن هرچه سریعتر جریان عادی نقل و انتقال کالا، به ویژه کالاهای ضروری پزشکی، پیامی قدرتمند ارسال کند تا اعتماد به اقتصاد جهانی بازگردد.

به نوشته رویترز، به رغم درخواست برای همکاری در میان گروه ۲۰، جنگ بر سر قیمت نفت میان عربستان و روسیه در کنار تنش میان آمریکا و چین بر سر منشأ ویروس کرونا، احتمال درگیری در این ویدئو کنفرانس ۹۰ دقیقه‌ای را بالا برده بود.

اما روزنامه «ساوث چاینا مورنینگ پست» به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که واشنگتن و پکن در گفت‌وگوهای مقدماتی برای نشست گروه ۲۰ توافق کردند که اتهام‌افکنی درباره منشأ ویروس کووید۱۹ را فعلا کنار بگذارند.

با این وجود، مذاکرات میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بیانیه مشترک درباره شیوع کرونا به دلیل اصرار آمریکا برای ثبت چین به عنوان منشأ این ویروس در این بیانیه، به بن‌بست خورده است.

این در حالی است که ویروس کرونا تقریبا به همه کشورهای جهان شیوع پیدا و تاکنون بیش از ۴۹۰ هزار نفر را در سراسر دنیا مبتلا کرده است. همچنین بیش از ۲۲ هزار نفر در سراسر جهان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

310 310

کد خبر 1369429

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سلمان بن عبدالعزیز آل سعود عربستان گروه20

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۹۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اتحادیه عرب روز چهارشنبه برای بررسی حمله مرگبار رژیم صهیونیستی به نوار غزه جلسه اضطراری برگزار خواهد کرد.

مهند الاکلوک، نماینده فلسطینی اتحادیه عرب در بیانیه‌ای گفت: «این نشست در خصوص نسل‌کشی اسرائیل، کشف گور‌های دسته‌جمعی در غزه و وتوی آمریکا علیه درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل برگزار می‌شود».

به گفته آژانس دفاع مدنی غزه، پس از عقب نشینی ارتش اسرائیل از منطقه پس از یک حمله زمینی ۴ ماهه، حداقل ۲۸۳ جسد از یک گور دسته جمعی در بیمارستان ناصر در شهر جنوبی خان یونس پیدا شد.

هفته گذشته آمریکا پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را در شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.

فلسطین نشست روز چهارشنبه را برای گفتگو درباره حملات اسرائیل در غزه و کرانه باختری اشغالی درخواست کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • آغاز نشست هم اندیشی سراسری هیات‌های رزمندگان اسلام در مشهد
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا /
  • گزارش تصویری | نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا