Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر سید محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به این مطلب که ترجیحا نقاهتگاه‌های استان در جوار بیمارستان‌ها تجهیز گردیده است خاطر نشان کرد: علاوه بر ۷۰۰ تخت نقاهتگاهی پیش بینی کرده ایم در صورت استمرار بحران این تعداد را به میزان ۱ هزار تخت افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه اذعان کرد: در حال حاضر ۳ هزار و ۳۰۰ تخت در بیمارستان‌های دانشگاهی استان داریم که از این تعداد ۱۷۰ تخت مراقبت‌های ویژه هستند.

وی افزود: پیش بینی کرده ایم تا در صورت تشدید بحران و افزایش تعداد بیماران بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی ایرانمهر سراوان را با همین وضعیت فعلی و ر کوتاهترین زمان ممکن به عنوان نقاهتگاه بعد از بیمارستان آماده بهره برداری نمائیم.

به گفته دکتر هاشمی شهری از اوایل بهمن ماه سال گذشته ستاد بحران کورونا در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و سپس ستاد استانی مدیریت کرونا به ریاست استاندار تشکیل شد و اقدامات پیشگیرانه و آموزشی در سطح وسیعی با همدلی و همگرایی همه بخش‌های استان شکل گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدن با تقدیر از حمایت‌های نماینده، ولی فقیه در استان، استاندار سیستان و بلوچستان و سایر مسئولان استانی از پیشنهادات نظام بهداشت و درمان در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه گفت: در پی طغیان کورونا نمازجمعه ها، بازار روزها، بازارها، تعطیل گردید و اجرای این برنامه‌ها بود که باعث شده ست تا درحال حاضر شاهد وضعیت فوق بحران در زمینه شیوع کورونا نباشیم.

وی گفت: از همان ابتدا بیمارستان بوعلی زاهدان بعنوان بیمارستان مرجع ارائه خدمات درمانی به بیماران تنفسی معرفی شد و امکان تریاژ عفونی و بستری بیماران در سایر بیمارستان‌های استان نیز فراهم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اقدامات بهداشت محیطی و گند زدایی محیطی با همکاری ارگان‌های نظامی دانشگاه و هلال احمر را از دیگر اقدامات پیشگیرانه عنوان کرد و افزود: گند زدایی محیطی در حال حاضر در قالب رزمایش سالم سازی محیط و به یاد شهدای عرصه سلامت استمرار دارد که از همه این عزیزان تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد:راه اندازی ۲ آزمایشگاه کرونا در استان سیستان و بلوچستان با ظرفیت پاسخگویی روزانه به بیش از ۱۰۰ نمونه آزمایشگاهی از مهمترین اقدامات وزارت بهداشت بوده است و در حال حاضر در مراکز جامع سلامت نیز امکان نمونه گیری از بیماران مشکوک فراهم شده است.

رئیس دانشگاه افزود: مراکز جامع سلامت سید الشهداء (ع) و امیر المومنین (ع) زاهدان بعنوان مراکز غربالگری و همچنین مراکز خدمات جامع سلامت در شهرستان‌ها حجم انبوهی از مراجعه کنندگان غیر ضروری به بیمارستان‌ها را کاهش داده است.

دکتر هاشمی ادامه داد: یکی از نگرانی‌های ما در همه گیری کورونا حوزه شمال استان با ورود بیش از ۱۰۰ هزار مسافر از سایر استان‌ها است که در حال حاضر به عنوان کانون خطر انتشار کورونا تبدیل شده است و با ورود این مسافرین که اصالتا سیستانی و بلوچستانی و ساکن سایر استان‌ها هستند روند این بیماری افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه گفت: از ابتدای طغیان کورونا ۸۰۰ مورد نمونه آزمایشگاهی از بیماران مشکوک در استان گرفته شده است که ۱۶۰ مورد آن مثبت و تعداد موارد فوتی ما ۱۱ مورد بوده است.

وی اضافه کرد:در طی این دو ماه ۱ هزار و ۱۰۰ بیمار تنفسی نیز به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند که ۸۰ نفر از آنان فوت شده اند.

وی با اشاره به اینکه: بیش از ۴ هزار نفر از پرسنل بهداشتی ودرمانی بصورت شبانه روزی از سلامت مردم مراقبت می‌کننن و تمام سعی ما ارائه خدمات مطلوب به مردم است از همه مراجع قضایی و مسئولین قضایی خواست: با کسانی که مسئولیت پذیری اجتاماعی ندارند و با تردد‌های غیر ضروری برای مردم بحران ایجاد می‌کنند برخورد کنند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی رئیس دانشگاه بیمارستان ها حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۸۹۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با بیان این که، ضرب و شتم کادر درمان شوکه آور است، گفت: پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا، فریبرز درویش افزود: این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متاسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملا غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.

وی اظهار کرد: این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.

این مسوول اظهار داشت: در زمان حاضر این پرستار یک شب در این بیمارستان بستری بوده و برای ادامه درمان هم اکنون در منزل بستری است.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس گفت: هم اکنون شکایتی علیه ضاربان که دست کم چهار نفر بوده از سوی واحد حقوقی این مرکز درمانی انجام گرفته و امیدوارم هر چه زودتر به پرونده این افراد خاطی رسیدگی شود.

بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با داشتن حدود ۷۰تخت مصوب شامل بخش‌هایی از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ... به طور شبانه روزی به بیماران غرب مازندران خدمات ارائه می‌دهد.

نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از شهرستان‌های غربی مازندران به شمارمی آیند.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد