Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح «خانه‌های نورانی» با هدف توسعه گفتمان‌قرآنی تا 30 فروردین‌ماه در فضای مجازی برگزار می‌شود که در این طرح علاوه بر پخش زنده تلاوت اذانگاهی توسط قاریان ممتاز و بین‌المللی، مسابقه خانوادگی و آموزش‌های قرآنی نیز پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، با توجه به شیوع کرونا و توصیه‌های ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر اینکه در خانه بمانید، معاونت قرآن و عترت ارشاد با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مختلف اقدام به اجرای طرح «خانه‌های نورانی» کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این طرح که به صورت مجازی برگزار می‌شود، علاوه بر آموزش‌های مختلف قرآنی، مسابقه‌ای به صورت خانوادگی طراحی شده است تا خانواده‌ها در ایام قرنطینه بتواند از زمان خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.

برپایی طرح «خانه‌های نورانی» ویژه نوروز ۹۹

بر همین اساس، مرتضی خدمتکار مشاور ارتباطات و ساماندهی معاونت قرآن و عترت ارشاد در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس با اشاره به برپایی این طرح اظهار داشت: خانه‌های نورانی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی با هدف فرهنگسازی و توسعه گفتمان‌قرآنی در بین آحاد جامعه در فضای مجازی طراحی و اجرایی شده است.

وی افزود: از آنجایی که در این ایام، امکان فعالیت‌های قرآنی مانند سایر حوزه‌ها به صورت فیزیکی و حضوری و همچنین برپایی اجتماعات میسر نیست، استفاده بهینه و درست از ظرفیت فضای مجازی برای توسعه فرهنگ قرآنی بین آحاد جامعه امری ضرورتی است که با این نگاه معاونت قرآن و عترت ارشاد با همکاری برخی نهادها و دستگاه‌ها طرح «خانه های نورانی» را دنبال می‌کند.

خدمتکار با بیان اینکه «خانه‌های نورانی» در فضای مجازی سعی دارد تا اوقات فراغت افراد در خانه‌نشینی را با آموزه‌های قرآنی پر کند، گفت: طرح خانه نورانی از اول فروردین آغاز شده است و تا ۳۰ فروردین ادامه دارد که در این طرح با برنامه‌های متنوع سعی کردیم موقعیتی برای علاقه‌مندان حوزه قرآن و عترت فراهم کنیم. 

پخش تلاوت اذانگاهی قاریان مطرح کشور در فضای مجازی

مشاور ارتباطات و ساماندهی معاونت قرآن و عترت ارشاد به برنامه‌های این طرح اشاره کرد و افزود: از جمله برنامه‌های این طرح، برپایی کرسی تلاوت زنده در موعد مغرب و تلاوت اذانگاهی هر روز ۲۰ دقیقه قبل از اذان مغرب به افق تهران است که هر روز این تلاوت‌ها به صورت زنده توسط یکی از قاریان کشورمان از بستر اینستاگرام و صفحه «خانه‌های نورانی» پخش می‌شود. به طوری که امروز هفتم فروردین علاقه‌مندان می‌توانند از این تلاوت از ساعت ۱۹.۲۰ در صفحه خانه‌های نورانی در اینستاگرام استفاده کنند. در روزهای گذشته تلاوت‌هایی از قاریان مطرح و بین‌المللی کشورمان همچون مهدی غلام‌نژاد، حامد علیزاده و سیدمصطفی حسینی پخش شد.

 

 

پخش زنده کلاس‌های آموزشی ویژه نوجوانان در آپارات

خدمتکار برپایی جلسات آموزشی زنده ویژه نوجوانان با موضوع نقد و تحلیل تلاوت‌های قرآنی را از دیگر برنامه‌های طرح «خانه‌های نورانی» عنوان کرد و گفت: در این ایام که برپایی کلاس‌های آموزشی در مراکز و مؤسسات قرآنی فراهم نیست، نقد و تحلیل تلاوت‌ها ویژه نوجوانان هر روز از ساعت ۱۸ تا ۱۹ در آپارات و در صفحه خانه نورانی به صورت زنده با حضور یکی از اساتید برجسته تلاوت قرآن ارائه می‌شود و مخاطبان در نقاط مختلف می‌توانند سؤالات و ابهامات خود را ارسال کرده تا اساتید به آن‌ها پاسخ دهند.

برگزاری مسابقه خانوادگی «خانه‌های نورانی»/ هر روز ۱۰ نفر به قید قرعه برگزیده می‌شوند

مشاور ارتباطات و ساماندهی معاونت قرآن و عترت ارشاد از طراحی مسابقه‌ای با عنوان «خانه‌های نورانی» خبر داد و افزود: یکی دیگر از برنامه‌های طرح خانه‌های نورانی، مسابقه خانوادگی «خانه‌های نورانی» یا «قرآن و عترت» است که در این مسابقه برای نخستین بار سعی شده تا مسابقه‌ای با مشارکت خانوادگی طراحی شود.

وی با بیان اینکه مضامین و محورهای مسابقه خانه‌های نورانی، معارف قرآن و اهل بیت (ع) است، تصریح کرد: با توجه به اینکه هشتگ‌های مختلف با مضامین «در خانه بمانیم» در فضای مجازی دنبال می‌شود و این امر هم از سوی مسؤولان وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا و سایر نهاد توصیه شده است، وظیفه خود دانستیم که در این مسابقه قالب‌هایی طراحی کنیم که فضای کلی خانواده را درگیر کرده و زمینه مشارکت خانوادگی هموطنان را شاهد باشیم.

خدمتکار با اشاره به اینکه در مسابقه خانه‌های نورانی همه اعضا با یکدیگر شرکت می‌کنند، گفت: جمع امتیاز خانواده‌ها در پاسخگویی به سؤالات مسابقه، مبنای ارزیابی و انتخاب و اهدای جوایز خواهد بود. هر شب به ۱۰ نفر برگزیده که به ۵ سؤال به درستی پاسخ دهند جوایزی اهدا می‌شود و در پایان برپایی مسابقه نیز به ۱۰ خانواده که بیشترین امتیاز را کسب کنند، جوایز نفیسی اعطا خواهد شد.

دوره‌های آموزش مجازی قرآن با ۳۵ درصد تخفیف

مشاور ارتباطات و ساماندهی معاونت قرآن و عترت ارشاد با بیان اینکه آموزش الکترونیکی قرآن و اهل بیت (ع) هم در طرح «خانه‌های نورانی» دنبال می‌شود، خاطر نشان کرد: دوره‌های مختلف آموزشی با همکاری مؤسسه نورالمجتبی با تخفیف ۳۵ درصدی فراهم شده و علاقه‌مندان با مراجعه به صفحه خانه نورانی یا پایگاه مؤسسه نورالمجتبی می‌توانند دوره‌های آموزشی لازم را انتخاب کنند و با تخفیف ۳۵ درصدی از آن استفاده کنند. این دوره‌ها با کیفیت عالی و با حضور اساتید برجسته کشور به صورت مجازی و الکترونیکی هستند.

به گزارش فارس، علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقه خانه‌های نورانی می‌توانند به اینجا و همچنین برای استفاده از برنامه‌های متنوع این طرح در صفحه اینستاگرام می‌توانند به نشانی khanehaye_norani مراجعه کنند. طرح «خانه‌های نورانی» تا ۳۰ فروردین‌ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن فضای مجازی خانواده ارتباطات خانه های قرآنی کرونا و مسابقات قرآن کرونا و قرآن مسابقه خانوادگی خانه های نورانی تلاوت اذانگاهی فضای مجازی علاقه مندان تلاوت ها دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۱۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از شرکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی بهار در بهار این شرکت خبر داد و گفت: این مسابقات با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی در میان کارکنان و خانواده‌های آن‌ها برگزار شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، رحمان محمودی در آیین افتتاحیه این مسابقات اظهار داشت: بدون شک مسیری که قرآن کریم برای زندگی ترسیم می‌کند، مستحکم‌ترین مسیر برای زندگی است و جامعه، خانواده، اقتصاد، فرهنگ و سیاستی که بر پایه قرآن بنا نهاده شود مستحکم خواهد بود.

وی با اشاره به نامگذاری سال 1403 با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: شعار امسال بر ضرورت تقویت تولید و اقتصاد ملی با استفاده از قدرت مردم تأکید دارد و پروردگار متعال در آیه 277 سوره بقره بر اهمیت‌ایمان، عمل صالح، نماز و زکات تأکید دارد که همه این موارد می‌تواند به تقویت اقتصاد و تولید کمک کنند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به ارزش والای خدمت به جامعه و مردم که سرلوحه کار کارکنان شرکت گاز استان خراسان جنوبی است افرود: مطابق قرآن کریم، خداوند متعال کسانی را که کار خیر و نیک انجام می‌دهند دوست مى‌دارد و چقدر خوب است که انسان محبوب خدا باشد؛ پس با خدمت و کمک به همدیگر می‌توان به رضایت الهی و لذت‌های جاودان آخرت رسید.

محمودی با اشاره به برگزاری مسابقات مقدماتی بهار در بهار با حضور نماینده رسمی شرکت ملی گاز ایران در شرکت گاز استان افزود: در این دوره از مسابقات 325 نفر از همکاران و خانواده‌های‌ ایشان در بخش‌های قرآن کریم، اذان، نهج البلاغه، مفاهیم، عکاسی، خطاطی و قصه گویی به رقابت می‌پردازند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار داشت: مسابقات قرآنی بهار در بهار هرساله در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر گسترش مفاهیم و فرهنگ قرآن کریم، با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی در میان کارکنان، خانواده‌ها و جوانان و ارتقای سطح معلومات و آموزه‌های قرآنی در شرکت‌های تحت مدیریت شرکت ملی گاز ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در دیواندره
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)