Web Analytics Made Easy - Statcounter

️مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: عرضه دام زنده از استان به سایر مناطق کشور با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، متوقف و انتقال گوشت به صورت کشتار و لاشه انجام می‌شود.

کامیار داهیم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: دام زنده از یک سو و فروشندگان و خریداران دام از سوی دیگر ممکن است موجب انتقال ویروس بین استان‌های مختلف کشور شوند و بر همین اساس خروج دام زنده از استان متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: حدود ۸۰۰ نفر در استان دام زنده را به صورت روزانه به خریدارانی در تهران، اصفهان و قم می‌فروشند و گاه و بیگاه نیز به این استان‌ها تردد می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی افزود: شرایط استان در زمان حاضر به گونه‌ای است که باید جلو این نوع تردد به ویژه به استان‌هایی که بیشتر با کرونا درگیر هستند، گرفته شود.

داهیم بیان کرد: ۴۰ تا ۴۵ تن گوشت قرمز مصرفی تهران از آذربایجان‌غربی تامین می‌شود و انتقال گوشت به جای دام، تعادل عرضه و تقاضا در پایتخت را به هم نمی‌ریزد.

وی با اشاره به کشتار غیرمجاز دام در روستاها و حاشیه شهرها به ویژه در روزهای منتهی به سیزده بدر و روز طبیعت، عنوان کرد: هفته آینده تقاضا برای گوشت قرمز افزایش می‌یابد و نباید این افزایش تقاضا به سمت کشتارهای غیرمجاز سوق داده شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در پی افزایش تقاضا و نیز تردد شهروندان در مسیرهای روستایی با کشتارهای غیرمجاز زیادی مواجه خواهیم بود و می‌توان پیش‌بینی کرد که هفته آینده یک هفته مخاطره‌آمیز برای استان باشد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۶ درصد گوشت قرمز استان از کشتار در کنار جاده‌ها و روستاها تامین می‌شود و کنترل بهداشتی آن دشوار است.

داهیم با اشاره به اینکه حضور عوامل انتظامی در کنار گروه‌های نظارت دامپزشکی ضروری است، اعلام کرد: باید هماهنگی‌های لازم جهت همکاری در برخورد با این افراد انجام شود و اگر همراهی عوامل انتظامی نباشد، نمی‌توان موضوع را کنترل کرد.

وی با بیان اینکه در کشتار دام در حاشیه شهرها و جاده‌ها هشت مورد مخاطره بهداشتی وجود دارد، اذعان کرد: خود دام، ابزار و افراد در کشتارهای غیرمجاز بخشی از این مشکلات بهداشتی است.

داهیم با بیان اینکه وظیفه نظارت بر این موارد بر عهده اداره کل دامپزشکی است، افزود: این گوشت‌ها باید جمع‌آوری و معدوم شود زیرا جریمه قضایی در این موارد بازدارنده نیست.

وی با اشاره به کشف، ضبط و معدوم‌سازی ۱۴ تن گوشت غیرمجاز طی ۱۰ روز اخیر بیان کرد: از ۲۵ اسفند کار نظارت بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان آغاز شده و این اقدام تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

انتهای پیام /

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی ممنوعیت دام زنده گوشت آذربایجان غربی دام زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۱۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هیات مدیره شرکت گاز آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،چهارصد و هفتاد و سومین جلسه هیات مدیره شرکت گاز استان با حضور تمامی اعضا روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه در اداره گاز مهاباد برگزار شد.

در این نشست مسائلی از جمله انتخاب دو پیمانکار و تصمیم‌گیری در خصوص اعضای کمیسیدن مناقصات شرکت گاز آذربایجان‌غربی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد
  • موج بارشی جدید از فردا یکشنبه وارد کشور می شود | بارندگی شدید در این استانها | تمرکز اصلی بارش‌ها در مناطق غربی و شمالی
  • تولد نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر
  • جابجایی خطوط انتقال آب شرب تبریز واقع در تقاطع باسمنج
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • خودداری شهروندان ازخریدتخم‌مرغ‌های نگهداری شده در یخچال واحد‌های عرضه
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • نشست هیات مدیره شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد