Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-30@15:25:22 GMT

مدل خوابیدن مناسب برای بیماران کرونایی

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۲۳۵۳

یک گروه از محققان بین‌المللی با مطالعه روی بیماران مبتلا به کرونا دریافتند خوابیدن دمرو (lying face down) به گونه‌ای که صورت بیمار رو به زمین قرار گیرد، موجب بهبود عملکرد ریه‌ها می‌شود.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه مدیکال اکسپرس، این تحقیقات در طول یک هفته و در بیمارستان جینیینتان واقع در ووهان چین روی ۱۲ بیمار دارای علایم شدید کرونا انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام این بیماران در بخش ICU بستری بودند و از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کردند.

به گفته محققان این اولین بار است که رفتار ریه افراد مبتلا به کرونا در رابطه با استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی و فشار مثبت روی ریه‌ها مورد بررسی و مطالع قرار می‌گیرد.

بر اساس این تحقیقات برخی از بیماران نسبت به فشار مکانیکی مثبت وارد شده به ریه توسط دستگاه تنفس مصنوعی واکنش نشان نمی‌دهند و با تغییر وضعیت دراز کشیدن در تخت به‌گونه‌ای که صورت شخص روبه پایین باشد، ریه‌ها واکنش بهتری دارند. محققان در این آزمایش، به مدت ۲۴ ساعت بیماران را در وضعیتی قرار دادند که صورت آن‌ها رو به پایین بوده و حداقل اکسیژن‌رسانی به جریان خون آن‌ها انجام می گرفت. در این مدت جریان اکسیژن،‌ حجم ریه و فشار مسیرهای تنفسی اندازه‌گیری شد.

به گفته محققان، با وجود این که تعداد بیماران مورد آزمایش در این تحقیقات اندک بوده است، نتایج به دست آمده نشان می‌دهد ریه برخی از بیماران قابلیت باز شدن در اثر دریافت فشار مثبت را ندارد و ایجاد چنین فشاری در ریه با استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی اثرات غیرقابل جبرانی بر آن‌ها دارد. در حالی که خوابیدن رو به پایین (دمرو) می‌تواند موجب افزایش ظرفیت تنفسی شخص شود.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine منتشر شده است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: زمین بیمارستان چین تنفس بیمارستان تنفس چین زمین بیماران دستگاه تنفس مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۲۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است

 نبی بامریان اظهار کرد: هزار و ۱۰۹ نفر از مراجعان بیمارستان امام خمینی(ره) خاش، در ۸ماه گذشته از خدمات مرکز ام آر آی این بیمارستان بهره‌مند شده‌اند.

وی بیان کرد: این دستگاه، پیشرفته ترین دستگاه تولید شده در دنیا است که با راه اندازی آن علاوه بر ارتقاء سطح کیفی خدمات تشخیصی، از اعزام بیماران به سایر نقاط استان جلوگیری شده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) خاش افزود: از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه ام آر آی، مجهز بودن به هوش مصنوعی و همچنین امکان ارائه خدمات به بیماران تا وزن ۲۵۰ کیلوگرم است.

وی گفت: ارزش تقریبی این دستگاه ام آر آی در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان و در خدمت مردم خاش است.

بامریان ادامه داد؛ به‌ منظور کاهش مراجعات حضوری و ایجاد سهولت در دریافت نوبت، سامانه نوبت‌دهی از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی https://nobat.zaums.ac.ir/ نیز برای بیمارستان امام خمینی (ره) خاش فعال است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تصویربرداری از بیماران به‌سمت هوش مصنوعی می‌رود؟
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • هوش مصنوعی ادوبی ویدیو‌های تار را ۸ برابر واضح‌تر می‌کند
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • انحطاط اخلاقی یا استثمار به بهانه تولید علم
  • محل دفن افلاطون کشف شد | رمزگشایی طومارهای باستانی از طریق هوش موصنوعی