Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@14:38:38 GMT

راهی برای سنجش کیفیت اینترنت

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۲۵۳۴

راهی برای سنجش کیفیت اینترنت

کیفیت خدمات اینترنتی همواره از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران بوده و به همین منظور رونمایی از سامانه نت‌سنج‌پلاس با این هدف انجام شد که با ایجاد فضای رقابتی بین اپراتورها و نظارت آنلاین رگولاتوری و کاربران به ارائه خدمات، بهبود کیفیت صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، یکی از مواردی که باید همواره مورد توجه شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات باشد، چگونگی برخورد با مشتریان و آگاهی از نحوه‌ی ارائه‌ی خدماتشان به آن‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از شرکت‌ها و سرویس‌دهندگان، برای این موضوع از روش‌هایی مانند پرتال، وب‌سایت و تماس‌های پشتیبانی استفاده می‌کنند و البته همواره کیفیت خدمات ارائه‌شده از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران است.

این در حالی است که شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ثابت این روزها دچار مشکلات مالی هستند و وضعیت مطلوبی ندارند که این موضوع روی کیفیت ارائه خدماتشان تاثیر گذاشته است. از طرفی شرکت‌های FCP به دلیل پایین بودن تعرفه اینترنت در اپراتورهای موبایلی بازار را به اپراتورهای موبایلی واگذار کردند و از طرف دیگر مشکلات مربوط به سرمایه‌گذاری مانع از توسعه آن‌ها شده که به‌واسطه پیشرفت در ارائه خدمات، در جذب مشتری موفق‌تر عمل کنند.

با وجود این، محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- از تلاش برای بهبود کیفیت خدمات اینترنتی می‌گوید و اینکه سرویس ADSL در مقابل LTE شانسی ندارد و از طرفی برای این‌که بازار اپراتورهای ثابت بزرگ شود، آن‌ها باید خدمات فیبر ارائه دهند، از جمله FTTC و یا سراغ VDSL بروند و تکنولوژی خود را رشد بدهند. آذری جهرمی همچنین شهریورماه سال گذشته، از قرار دادن ۶۰۰۰ پایشگر اتوماتیک در نقاط مختلف کشور خبر داد که کیفیت شبکه را بررسی کرده و آن را گزارش می‌دهد.

پس از آن مقرر شد شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی برای بهبود کیفیت تلاش کنند و با نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سامانه‌ای در اختیار عموم قرار بگیرد که گزارشی از کیفیت اپراتورها در آن منتشر شود و  کاربران نیز نظرات خود را درباره خدمات منعکس کنند.

البته ارائه این سامانه با تغییراتی مواجه شد و در حالی که مقرر شده بود با گذشت فرصت ۴۵ روزه‌ای که به اپراتورها برای بهبود کیفیت خدماتشان داده شده، سامانه در اختیار عموم قرار بگیرد، به دلیل تصمیم به ایجاد تغییراتی در این سامانه، ارائه آن با تاخیر مواجه شد تا سامانه سنجش کیفیت شاخص‌های شبکه ملی اطلاعات تحت عنوان «فرادید» با تغییر ماهیت و نام به «نت‌سنج‌پلاس» بار دیگر در بهمن ماه سال ۹۸ رونمایی شود.

بدین‌ترتیب با نت‌سنج پلاس هر ایرانی در هر مکانی می‌تواند ببیند که چه شرکت‌هایی خدماتشان ارائه می‌شود؟ کیفیت پوشش چیست؟ میزان سرعتی که می‌تواند دریافت کند چقدر است؟ شکایات مردم در آن منطقه چه بوده است؟ و اندازه‌گیری‌های کیفی چه می‌گوید؟ همچنین علاوه بر اطلاعات رگولاتوری، نظراتی که کاربران منعکس می‌کنند هم در این سامانه وجود دارد و هر یک از کاربران در هر نقطه از کشور می‌توانند انتخاب کنند که کدام اپراتور چه سرویسی می‌دهد و از نظرات سایر مردم هم مطلع شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کیفیت اینترنت بهبود کیفیت کیفیت خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۲۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پوشش اینترنت نسل چهارم در سرولایت نیشابور 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، بخشدار سرولایت نیشابور گفت: اجرای طرح های مخابراتی در حوزه انتقال می‌ تواند زیر ساخت مناسبی برای ارتقای مسائل اقتصادی، آموزشی، بهداشتی و فرهنگی را در منطقه فراهم آورد.

 

باقر صدیقی افزود: با پیگیری های صورت گرفته و همکاری مدیریت مخابرات نیشابور، پوشش اینترنت نسل دوم به نسل چهارم (4G) در  روستاهای گردشگرپذیر کلیدر، خایسک و فهنه از توابع بخش سرولایت افزایش یافت.

 

وی ادامه داد: این افزایش به منظور بهبود کیفیت و عملکرد سرویس دیتا انجام و علاوه بر روستائیان عزیز، زائران و گردشگرانی که به این روستاها سفر می کنند از این خدمات بهره مند خواهند شد.

 

 صدیقی گفت: توسعه و تقویت پهنای باند اینترنت مخابرات، شرایط دسترسی سریعتر مشتریان به محتواهای موجود در فضای مجازی، کاهش ترافیک، بهبود کیفیت و سرعت در انتقال داده ها را فراهم می سازد.

 

وی افزود: پارسال پهنای باند ورودی بخش سرولایت با نصب تجهیزات جدید از ۶۰۰MB به ۱۰GB افزایش یافت.

 

مدیرمخابرات نیشابور هم گفت: با نصب و راه اندازی تجهیزات تکنولوژی 4G بطور همزمان و در روز معلم، روستاهای کلیدر، خایسک و فهنه بخش سرولایت، تحت پوشش اینترنت پرسرعت همراه اول قرار گرفتند.

 

مهندس موسی آبادی افزود: اعتبار هزینه شده در هر روستا با تجهیزات زیرساختی حدود ۱۱ میلیارد ریال است که بر اساس هزینه های سال قبل محاسبه و اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش پوشش اینترنت نسل چهارم در سرولایت نیشابور 
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • رویکرد نوین ثبت احوال برای ارائه خدمات به والدین با سامانه تعاملی نام
  • سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای نام‌گذاری
  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟