Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@13:29:57 GMT

صعودی شدن بازار سرمایه در سال جاری

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۲۶۷۷

صعودی شدن بازار سرمایه در سال جاری

مدیرعامل کارگزاری مدبرآسیا گفت: بازار در سال جاری بازار سرمایه افزایشی و صعودی خواهد بود.

 

به گزارش خبرنگار پول نیوز، بازار سرمایه نیمه دوم سال گذشته روند صعودی را تجربه کرد و به نوعی رکورد شکن شد اما؛ اولین روزکاری سال ۹۹ چراغ بورس قرمز شد و در روز بعدی این چراغ قرمز به سبز تغییر رنگ داد.


مهدی حیدرزاده مدیرعامل کارگزاری مدبرآسیا در گفتگو با خبرنگار پول نیوز ضمن تبریک سال نو اظهار کرد: باتوجه به فاکتور‌های موجود و افزایش تورم، جذاب نبودن بازار‌های موازی سال جاری بازار صعودی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با توجه به کم بود بودجه کشور و افزایش قیمت دلار اغلب مردم مطمئن‌ترین راه سرمایه گذاری را بازار سرمایه می‌دانند چراکه این بازار در حال حاضر مالیات بر عایدی سهام ندارد.


این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: یکی از دلایل مثبت شدن این بازار، هجوم نقدینگی‌های سرگردان بوده و سازمان بورس با همت اهالی بازار سرمایه توانسته این بازار را به بهترین شکل موجود مثبت نگه دارد.


حیدرزاده درباره سهام‌های ارزنده بازار گفت: سال جاری سهم‌هایی که مصرف داخلی و به نوعی فضای صادراتی کمتری دارند و بعد از تولید در کشور استفاده می‌شوند به عنوان سهام ارزنده شناخته خواهند شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: حیدرزاده بازار سرمایه افزایش تورم بورس بازار سرمایه سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۲۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مرادی نراقی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نراقی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: با همکاری صندوق توسعه و احیا در حال طی مراحل قانونی و آماده‌سازی بسته مزایداتی بناهای استان مرکزی هستیم و امید است در نیمه اول سال جاری بناهای تاریخی استان را از طریق صندوق توسعه و احیا وارد مزایده کنیم.

وی افزود: کاروانسراهای مشهد میقان، ورده، کهک در دلیجان، خشکه رود در زرندیه، حمام تاریخی مامونیه، خانه تاریخی معتمدالایاله و آسیاب جفتی در آشتیان از بناهایی است که در حال آماده‌سازی و طی مراحل قانونی برای برگزاری مزایده و جذب مشارکت مردمی در مرمت و احیا است.

مرادی نراقی با بیان اینکه کاروانسرای دو دهک، موزه مفاخر، خانه حسن‌پور و عمارت امیر مفخم خمین به بخش خصوصی واگذار شده و هم اکنون در حال بهره‌برداری است، تصریح کرد: ۲ بنا هم که در سالیان گذشته به بخش خصوصی واگذار شده بود به علت عدم تحقق تعهدات از سوی سرمایه‌گذار به سرمایه‌گذار دیگری واگذار خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی تصریح کرد: از گذشته بسیار دور، استان مرکزی در مسیر جاده ادویه و بعدها نیز در مسیر جاده ابریشم قرار داشته است و یکی از کریدورهای فعال تجارت در گذشته از غرب به شرق ایران از این استان عبور می‌کرد.

وی اضافه کرد: این امر باعث شده تا کاروانسراهای زیادی در این منطقه تأسیس شد.

حفاظت و احیای بناهای تاریخی، بزرگترین انتفاع دولت از واگذاری بناهاست

مرادی نراقی، حفاظت و احیای بنا را بزرگترین انتفاع دولت از واگذاری بناها به بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: رویکرد صندوق توسعه و احیا در واگذاری بناها آگاهانه و کارشناسی شده است و این امر باعث تسهیل فرآیند جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و مرمت و احیای بناهای تاریخی می‌شود.

وی تاکید کرد: در سالیان گذشته تنها به بناهایی توجه شد که ایده‌آل بوده و به بخش خصوصی واگذار شدند در حالی که اکنون توجه به بناهایی که به حال خود رها شده و شرایط مساعد ندارند، مورد توجه ویژه است.

مرادی نراقی گفت: باید دورنمایی از سرمایه‌گذاری روی بناهای تاریخی و مدت بازگشت سرمایه و همچنین سود حاصل از سرمایه‌گذاری در هر بنا به صورت منطقی و کارشناسی شده تخمین زده شود و برای سرمایه‌گذاران ترسیم شود چرا که این امر، رغبت بیشتری از سوی سرمایه‌گذاران برای مشارکت در مرمت و احیای بناها شاهد خواهیم بود.

کد خبر 6088358

دیگر خبرها

  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور
  • مس رفسنجان ۱ (۵)-(۴) ۱ پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!
  • برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس: تهاتر پاداش AFC
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟