Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@05:28:06 GMT

ابزاری که می‌تواند عفونت ناشی از کروناویروس را تشخیص دهد

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۳۱۰۸

ابزاری که می‌تواند عفونت ناشی از کروناویروس را تشخیص دهد

 به گزارش ایسنا و به نقل از مدیکال‌اکسپرس، پژوهشگران "دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد" (HMS) و "بیمارستان بریگام و زنان" (BWH)، ابزاری را که برای تشخیص پادتن به کار می‌رود، به روزرسانی کرده‌اند تا با کمک آن به بررسی عواقب ابتلا به کروناویروس بپردازند.

این ابزار موسوم به "ویراسکن" (VirScan) می‌تواند پادتن‌هایی را در خون شناسایی کند که عفونت ناشی از ویروس‌ها و باکتری‌ها را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویراسکن، در سال ۲۰۱۵ توسط "استفان الج" (Stephen Elledge)، استاد پزشکی و ژنتیک دانشگاه هاروارد و دو دانشجوی مقطع دکتری این دانشگاه ابداع شدـ

از آنجا که ساخته شدن پادتن‌ها در بدن، بین پنج تا ۱۰ روز زمان می‌برد، الج تاکید کرد که ویراسکن نمی‌تواند عفونت عامل "سارس" (SARS) و "کووید-۱۹" (COVID-19) را در زمان واقعی تشخیص دهد.

هدف از به کار بردن این ابزار، تحلیل نمونه‌های خون افرادی است که از عفونت نجات پیدا می‌کنند تا پژوهشگران بدین وسیله بتوانند به نحوه اثرگذاری ویروس بر سیستم ایمنی و شیوع بیماری پی ببرند.

این پروژه می‌تواند با ارائه نتایج کارآمد، به بررسی عفونت و نمونه‌های خون کمک کند. شاید نتایج این پژوهش بتوانند به بررسی بهتر عفونت و شناسایی بیمارانی که هنوز بیماری آنها تشخیص داده نشده کمک کنند.

الج گفت: اگرچه شرایط در حال حاضر، بسیار پیچیده است اما شاید به کار گرفتن روش‌های جدید بتواند به حل کردن یکی از مهم‌ترین مشکلات مربوط به سلامتی انسان کمک کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۳۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوری قهرمان نامدار کشتی ایران از تمرینات +عکس

امیرحسین زارع به دلیل عفونت از ناحیه چشم چند روزی است که از تمرینات دور است.

به گزارش مشرق، امیرحسین زارع قهرمان سنگین وزن کشتی آزاد جهان و دارنده مدال برنز المپیک، به دلیل عفونت چشم، نتوانسته تمرینات مدنظر خود و کادر فنی را طی روزهای گذشته دنبال کند.

بازگشت کامل زارع به تمرینات منوط به بهبود این بیماری است و او در حال حاضر تحت درمان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • همکاری دانشگاه‌ها و پلیس آمریکا در شناسایی حامیان فلسطین
  • جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام
  • بررسی شهریه دانشگاه های اروپایی با فراکنش
  • دوری قهرمان نامدار کشتی ایران از تمرینات +عکس
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • عفونت چشم بلای جان قهرمان کشتی شد
  • کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی