Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل هواشناسی استان خراسان جنوبی درباره ورود سامانه بارشی از اواخر وقت روز شنبه ۹ فروردین به استان هشدار داد و گفت: با فعالیت این سامانه در خراسان جنوبی، وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن برخی مسیل ها محتمل است. ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

علیرضا خندان رو در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: با ورود این سامانه از اواخر وقت شنبه 9 فروردین، وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید و خیزش گرد و خاک در استان رخ می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این سامانه بارشی در برخی ساعات سبب کاهش دید افقی می شود و با رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد با بارش تگرگ و مه همراه است.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: میزان بارش در این سامانه از دهم تا دوازدهم فروردین حدود 20 تا 50 میلیمتر است.

وی بااشاره به اینکه با فعالیت این سامانه در استان، وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر شهری وروستایی و سیلابی شدن برخی مسیل ها می شود تصریح کرد: خطر برخورد صاعقه در مناطق مرتفع و خسارت به سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، سقف و پوشش گلخانه ها در اثر وزش باد شدید محتمل خواهد بود.

خندان رو توصیه کرد: در مدت فعالیت این سامانه در خراسان جنوبی، از سفرهای غیر ضرور ، قرار گرفتن در حاشیه رودخانه های فصلی و مسیل ها،چرای دام و صعود به ارتفاعات خودداری و قوانین و مقررات رانندگی رعایت شود.

مدیرکل هواشناسی  استان خراسان جنوبی اظهار داشت: این سامانه اواخر وقت سه شنبه 12 فروردین از استان خارج می شود.

بارندگی در رودان 977 میلیارد ریال خسارت به بار آورد + تصویرافزایش عملیات‌های امدادی در پی بارندگی‌های مشهد / 2800 تماس با 125 برقرار شدهشدار مدیریت بحران استان البرز‌ نسبت به بارندگی‌های سیل‌آسا

انتهای پیام/250/ش

R41348/P/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۳۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی نسبت به بارش رگبار و رعد و برق

سازمان هواشناسی کشور با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی طی روزهای شنبه تا دوشنبه هفته آینده، هشدار هواشناسی سطح نارنجی را صادر کرد.

به گزارش ایلنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی از رگبار باران، رعدو برق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ طی روزهای شنبه تا دوشنبه هفته آینده خبر داد. 

براساس این هشدار طی روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، جنوب غرب فارس، نیمه شمالی خراسان جنوبی، شرق و شمال شرق سمنان، نیمه جنوبی بوشهر، شمال غرب کردستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و در روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، شمال قزوین تحت تاثیر سامانه بارشی قرار می‌گیرند. 

بر اساس این هشدار، طی روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) نیمه غربی فارس، بوشهر، غرب هرمزگان، خراسان جنوبی، طی روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه، خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان، شمال سمنان، شمال ایلام، طی روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) گیلان، مازندران، قزوین، تهران، البرز، همدان، مرکزی، لرستان، ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، شمال غرب فارس، ارتفاعات استانهای سمنان و گلستان، غرب اصفهان و طی روز سه شنبه (۱۸ اردیبهشت) آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، تهران، البرز، سمنان، قم، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال غرب فارس، شرق اصفهان تحت تاثیر فعالیت سامانه بارشی قرار می‌گیرند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ورود سامانه بارشی جدید همراه با رگبار از دوشنبه مرگ یک نفر در کازرون به دلیل رعدو برق

دیگر خبرها

  • سه‌شنبه بارانی در خراسان شمالی
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران / هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • ۲ هشدار هواشناسی برای لرستان/ سامانه بارشی در راه است
  • ورود سامانه جدید بارشی به کهگیلویه و بویراحمد/ هواشناسی هشدار زرد صادر کرد
  • ورود سامانه بارشی قوی به کردستان/۹۷۳ میلیمتر بارش ثبت شد
  • هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی در خوزستان صادر شد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای لرستان
  • هشدار هواشناسی نسبت به بارش رگبار و رعد و برق
  • هشدار مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی برای تردد در محور خوسف_ قلعه زری
  • هشدار هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و آبگرفتگی معابر