Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم جلیلی‌نژاد روز ‌جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: باقی نقاط کور استان که بیشتر در جنوب آذربایجان‌غربی است، نیازمند ایجاد سایت و زیرساخت ارتباطی از جمله جاده دسترسی و زیرساخت برق است که در صورت تامین اعتبار مشکل این مناطق نیز رفع می‌شود. 

وی تاکید کرد: در حال حاضر همه شهرهای آذربایجان‌غربی به نسل سوم و چهارم تلفن همراه مجهز شده و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ارائه آماری از توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان افزود: آذربایجان‌غربی در پهنای باند ورودی استان در ٢ سال گذشته ۱۱برابر، پهنای باند بهره‌برداری شده و ظرفیت شبکه انتقال ۱۲ برابر رشد داشته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به توسعه ارتباطات شهری و روستایی گفت: از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون شاهد رشد ۹۵ درصدی در حوزه ارتقای سایت‌های آخرین نسل تلفن همراه بوده ایم و امروز ۴۷ شهر استان با پوشش جمعیتی ۹۹.۴ درصد از آخرین نسل اینترنت همراه برخوردار هستند.

جلیلی‌نژاد بیان کرد: آذربایجان‌غربی با بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ سایت تلفن روستایی (GSM– WLL) به عنوان پایلوت اجرای طرح ارتقای تلفن روستایی به تلفن همراه انتخاب و با اجرایی شدن آن تمام این سایت‌ها با ۱۰مرکز BCS به شبکه همراه اول برگردانده شد و تمامی مشترکان سایر اپراتورها از طریق سوئیچ همراه اول از این سرویس بهره‌مند می‌شوند. 

وی اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت نفوذ اپراتور همراه اول در آذربایجان غربی ۶۶ درصد، ایرانسل ۳۸.۱۸ درصد و رایتل ۲.۶۵ درصد است.

به گزارش ایرنا در سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.

تمامی وظایف سازمان های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات کل در استان ها پیگیری می شود و در همین راستا وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.

ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به عنوان نماینده عالی بخش حاکمیت با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه ها و سیاست های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین کلیه واحدهای تابعه در استان تشکیل و مدیران کل استانی به عنوان نماینده ارشد وزارت متبوع وظیفه پاسخگویی به مقام محترم وزارت و مقامات ارشد استان را عهده دار است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی سازمان فناوری اطلاعات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی سازمان فناوری اطلاعات آذربایجان غربی سازمان فناوری اطلاعات ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی ادارات کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۳۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های بهاره آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مطیعی افزود: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و با عبور متناوب امواجی از تراز میانی جو، از امروز رگبار باران همراه رعد و برق و وزش باد در برخی نقاط بویژه مناطق جنوبی استان رخ خواهد داد که با تقویت این سامانه از فردا بارش‌های بهاره سطح وسیع‌تری از استان را در بر می‌گیرد. 

وی ادامه داد: با توجه به شدت بارش‌ها، طی این مدت، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها در برخی نقاط استان دور از انتظار نیست. 

این کارشناس هواشناسی استان افزود: از نظر دمایی کاهش نسبی دما از امروز در استان پیش‌بینی می‌شود. 

مطیعی با اشاره به کمینه و بیشینه دمای شهرهای استان طی ۲۴ ساعت گذشته نیز گفت: طی شبانه روز گذشته شهرستان شوط با ۳۰ درجه بالای صفر گرمترین و تخت سلیمان تکاب با ۷ درجه بالای صفر خنکترین شهر استان بود. 

دیگر خبرها

  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا
  • برپایی کارگاه تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • بارش‌های بهاره آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • ۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری