Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-03@22:50:00 GMT

بازرسی خطوط فشار قوی برق با پهپاد ایران‌ساخت

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۴۶۴۳

بازرسی خطوط فشار قوی برق با پهپاد ایران‌ساخت

یک شرکت ایرانی موفق به ساخت پهپادهایی برای بازرسی خطوط فشار قوی برق شده است. این روش باعث کاهش تلفات انسانی و هزینه‌های بازرسی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، یک شرکت فعال در حوزه طراحی، توسعه و تولید پهپاد یا پرنده‌های بدون سرنشین ، فعالیت اصلی خود را  روی خدمت‌رسانی به صنایع مختلف از طریق پهپادها متمرکز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت فعالیت خود را از سال 93 با عقد نخستین قرار با شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان شروع کرد و در حال حاضر با شرکت‌های برق منطقه‌ای گیلان، هرمزگان، شیراز،  همدان و مازندران همکاری می‌کند.

مهرناز خلردی، معاون هماهنگی و نماینده مدیریت، این شرکت در گفتگو با خبرنگار آنا با اشاره به این که  محصولات شرکت شامل کوادروتور، هگزاروتور و هواپیمای بدون سرنشین می‌شود، بیان کرد: شرکت‌های برق منطقه‌ای از جمله مشتریان ما هستند که از پهپادها استفاده می‌کنند. بدین ترتیب  بدون نیاز به خاموشی برج‌های فشار قوی، عملیات بازدید از آنها به وسیله نصب دوربین روی پهپادها انجام می‌شود. تاکنون شرکت‌های برق منطقه‌ای مازندران، تهران، گلستان، هرمزگان، شیراز، خراسان، اصفهان،  مرکزی، یزد، خوزستان، گیلان و همدان از این روش برای بازدید از برج‌های فشار قوی خود استفاده کرده‌اند.

وی افزود: از کوادروتور و هگزاروتور برای انجام عملیات بازدید هوایی برج‌ها (بازرسی اتصالات برج، مقره‌ها، هادی‌ها...) استفاده می‌شود. از هگزاروتور و هواپیمای بدون سرنشین برای انجام عملیات نقشه‌برداری هوایی، استخراج پلان و پروفیل خطوط فشار قوی نیز استفاده می‌شود. پس از انجام عملیات بازدید توسط پهپاد، تصاویر توسط کارشناسان شرکت استخراج شده و درصورت مشاهده مشکل، گزارش عیوب برج به کارفرما (برق منطقه‌ای) ارسال می‌شود.

معاون هماهنگی و نماینده مدیریت در خصوص پروژه‌های فعلی این شرکت گفت: درحال حاضر روی پروژه پهپاد هوشمند کار می‌کنیم. این پهپاد هوشمند به مدیران برق منطقه‌ای اجازه می‌دهد که فرمان پرواز و بازرسی برج‌های فشار قوی را از راه دور صادر کنند، مسیر دلخواهی را برای بازرسی انتخاب کنند و به صورت آنلاین تصاویر را مشاهده کنند. همچنین در حال توسعه هوش مصنوعی برای ساخت نرم‌افزار جدیدی هستیم که بتواند عیوب را از روی تصاویر شناسایی کند تا نیازی به بازبینی توسط انسان وجود نداشته باشد.

خلردی بیان کرد: این امر باعث افزایش دقت و کاهش هزینه می‌شود. معمولاً در حین بازرسی بین 100 تا 400 عکس از یک برج برداشته می‌شود که کارشناسان موظف به بازبینی آنها و تشخیص عیوب هستند. گسترش خدمات‌دهی به استان‌های دیگر کشور و تکمیل پروژه‌های جدید از برنامه‌های آینده شرکت است تا بتوانیم برای انجام بازرسی خطوط فشار قوی با سرعت و دقت بالاتر به هر شرکت برق منطقه‌ای یک پهپاد هوشمند ارائه بدهیم.

وی در خصوص مشکلات و چالش‌های این شرکت در روند گسترش مطرح کرد: در ابتدا برخی از مسئولین حاضر به پذیرش تکنولوژی جدید نبودند اما در نهایت با ارائه خدمات، مقایسه آمار کاهش خاموشی‌ها،کاهش هزینه و تلفات جانی، قابلیت ذخیره مستتدات مربوط به برج‌ها توسط کارفرما و سرعت بالای بازدید هوایی در مقایسه با بازدید زمینی نظر مسئولین و شرکت‌ها تغییر کرد، به طوری که شرکت توانیز بازدید هوایی را از الزامات بازرسی خطوط فشار قوی برق منطقه قرار داد.

انتهای پیام/4021/

منبع: آنا

کلیدواژه: بازرسی پهپاد شرکت ایرانی پرنده بدون سرنشین خطوط فشار قوی برق منطقه ای شرکت ها برج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۴۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد

به گزارش قدس آنلاین،‌ وزارت دفاع روسیه در پیام‌رسان تلگرام نوشت که پنج پهپاد را بر فراز منطقه بلگورود که هم مرز اوکراین است و دیگری را بر فراز شبه جزیره کریمه سرنگون کرده است.

این وزارتخانه جزئیاتی درباره خسارات احتمالی ناشی از این حمله بیان نکرد.

 رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد
  • گروه مقاومت بحرینی: شرکت مسئول حمل‌ونقل صهیونیستی را با پهپاد هدف قرار دادیم
  • نشست خبری مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • سختی کار نفتی‌ها
  • یک روز با «کارگران» شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران
  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام