Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» ، سید مصطفی میرسلیم منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر بی‌صبری برخی مسئولین و روشنفکرنماها گفت: روشنفکرنما کسی است کعبۀ آمال و آرزوهایش آمریکا و اروپا است البته از نظر رفاه طلبی و زندگی دنیوی و خوش‌گذرانی و بی قیدی و نه لزوماً دستیابی به پیشرفت علمی و حرکت شتابان در صحنۀ فناوری چراکه بعضی از روشنفکرنماها در منتهای ناباوری، حتی ایران و ایرانی را فاقد قابلیت دستیابی بدان پیشرفت‌ها می‌دانند،

روشنفکرنماها از پیشرفت‌های علمی کشور قلبا ناراحتند

وی افزود: عناصر این جریان از اینکه می‌بینند به پیشرفت‌های انکارناپذیری در تولید علمی در زمینه‌های هوافضا، مکانیک پرتاب و هدایت موشکی، نانوفناوری و…دست یافته‌ایم قلبا ناراحتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرسلیم تاکید کرد: آنها گمان می‌کنند و معتقدند تنها راه نجات کشور، سازش با آمریکا و اروپا است و حتی با اینکه فهمیده‌اند اساساً اروپا اگر استقلال رأی داشته باشد قطعاً استقلال عمل ندارد و بشدت از اقدام برخلاف منویات آمریکا هراس دارد، اما سر تعظیم در مقابل اروپا فرود آوردن را مقدمه و علامت سازش با آمریکا می‌دانند.

روشنفکرنماها خسارات هنگفتی به صنعت هسته‌ای زدند

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: روشنفکرنماها چون آمریکا را به نوعی ارباب خود می‌دانند در ابراز سرسپردگی از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند؛ نمونۀ آن مذاکرات برجامی است که وقتی در مذاکره باز شد آن روشنفکرنماها حتی در اجرای نسخۀ برجامی که هنوز نه به بار بود و نه به دار، پیش‌دستی کردند و خسارات هنگفتی به صنعت هسته‌ای ما وارد آوردند که جبران آن خسارات امروز بیش از صد میلیارد دلار هزینه بر کشور ما تحمیل خواهد کرد، بدون آنکه مطمئن باشیم کاملاً به همان نقطۀ قبل از برجام می‌رسیم.

میرسلیم تاکید کرد: آنها چون با ساده لوحی یا بی‌هویتی خویش، فکر می‌کردند آن مذاکرات سریعاً به نتیجۀ مورد نظرشان می‌رسد همۀ فعالیت‌های اساسی و حتی بعضاً جاری کشور را معطل به اصطلاح موفقیت در مذاکرات نمودند و بسیاری از کشورهای دوست را به آزردگی کشاندند، در حالی که اگر قدری مطالعات تاریخی خود را عمق می‌بخشیدند، می‌فهمیدند که آمریکا با کینه‌توزی خود نسبت به اسلام و ایران، جز به ذلت مسلمانان و تسلیم صریح ایران برای اجبار به کنارگذاشتن ارزش‌های آرمانی‌اش، فکر نمی‌کند و راضی نمی‌شود.

روشنفکرنماها حاضرند مردم را فدای دریوزگی خود مقابل آمریکا کنند

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم تاکید کرد: البته این نکته را امروز، با خباثت‌هایی که امریکا از خود نشان داده است، اغلب مردم فهمیده‌اند ولی روشنفکرنماها متأسفانه در موضع باطل خود لجاجت می‌ورزند. برخی حتی حاضرند مردم فدا بشوند تا آنها با نوعی دریوزگی، مذاکرات بی‌فرجام را به خیال خام خود به رفع تحریم‌های ظالمانه برسانند، در حالی که رفع تحریم‌ها و شکستن شاخ غول و طاغوت استکبار نیاز به الهام گرفتن از فرآیند اشداء علی الکفار دارد.

مشکلات و معضلات کشور با فرصت سوزی روشنفکرنماها بر هم انباشته شد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: حل مشکلات اقتصادی و مسائل معیشتی مردم و رفع معضل بیکاری، یک شبه میسر نیست. اگر فرض کنیم تدبیر مناسب اندیشیده و بر مبنای آن برنامه ریزی شده باشد و مسئولان طرح‌های اجرایی لازم را آماده و نیروی انسانی مناسب را گردآوری کرده و کارگاه‌های لازم را تشکیل داده باشند، که اینها همه نیازمند تفکر و تأمل و هماهنگی است و روزها بلکه هفته‌ها زمان می‌برد، اجرای طرح‌ها ماه‌ها و در مواردی سال‌ها فرصت نیاز دارد.

میرسلیم گفت: وقتی روشنفکرنماها با امید واهی خود فرصت‌ها را سوزاندند، مشکلات و معضلات مختلف بر هم انباشته شد و ترکیب آنها بر پیچیدگی مسائل افزود و انحراف‌ها و مفاسد بارز گردید، پس راه‌حل‌ها را سخت‌تر، طولانی‌تر و پرهزینه‌تر کرد.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: خدا می‌داند برای هر سال فرصت سوزی چند سال باید زحمت کشید و از جان مایه گذاشت تا گره‌ها کاملاً بازو عادات انحرافی اصلاح و آنچه تخریب شده بازسازی و فعال شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: مجلس یازدهم منتخب مردم تهران نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۴۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه نخبگانی آمریکا علیه تفکر غیرتوحیدی/ برخوردهای دوگانه در مواجهه با آزادی بیان

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه خیزش دانشجویی آمریکا در حال شکستن و نابودی همه زیرساخت های فکری مادی و غیرتوحیدی غرب است، گفت: آمریکا دو سال پیش با همه توان رسانه ای و دیپلماتیک خود سعی در حمایت از آشوبگران داخل ایران داشت اما امروز در مقابل دانشجویان حامی غزه سرکوب را به حد نهایت رسانده است.

سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به خیزش ضدصهیونیستی دانشجویان در آمریکا اظهار کرد: در شرایطی سخن می گوییم که یک جنبش بزرگ و همه جانبه فرهیختگان در اتاق ها و صحن و سرای دانشگاه های آمریکا در مخالفت با جنایات ۲۵۰ ساله آمریکا و ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی مشاهده می شود.

مخالفت جامعه نخبگانی آمریکا با زیرساخت‌های تفکر غیرتوحیدی

وی افزود: در واقع حرکت های اخیر جامعه نخبگانی آمریکا مخالفتی روشن و شفاف با همه زیرساخت های فکری لیبرال دموکراسی در غرب محسوب می شود؛ البته اندیشمندان حوزه سیاسی در دهه‌های گذشته موضوعی به نام نئولیبرالیسم را مطرح کردند و لیبرالیسم غربی را زیر سوال بردند اما جنبش اخیر در حال شکستن و نابودی همه زیرساخت های فکری مادی و غیرتوحیدی غرب است.

این کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل تصریح کرد: حقیقت موضوع این است که امروز بازگشت به فطرت در حوزه نخبگی آمریکا به میزانی مشاهده می شود که انتظار آن توسط مخالفان فکری لیبرال دموکراسی در غرب وجود نداشت و آنها تصور می کردند پس از فروپاشی تفکر لیبرالیستی بر اساس یک عدالت نسبی تفکر نئولیبرالیستی در غرب به وجود بیاید اما فطرت های بیدار و آگاه جهان که در ماه های اخیر به دلیل خون های به زمین ریخته مظلومان غزه بیدار شده بود، چنان حرکتی را ایجاد کردند که هیچ‌یک از تئوریسین‌های لیبرالیسم و نئولیبرالیسم نتوانسته اند درباره آن تئوری پردازی کنند.

سکوت در مقابل سرکوب جنبش

وی ادامه داد: در طول هفته های اخیر که این جنبش نخبگی در بیش از ۷۰ دانشگاه معروف و صاحب نام آمریکا و تعدادی از دانشگاه های اروپایی و کانادایی و برخی دانشگاه های قاره آسیا به وجود آمده است، تئوریسین های مذکور فقط به صورت مبهم و مبهوت مجبور به نظاره‌گری آن هستند؛ البته این نظاره‌گری فقط در مورد حرکات جنبش دانشجویی و نخبگی در کشورهای یاد شده نیست بلکه این سکوت در مقابل سرکوب شدید جنبش، توسط پلیس و ماموران آمریکایی نیز کاملاً مشهود است.

صدرالحسینی تاکید کرد: متاسفانه در مناطقی از آمریکا پلیس با همه امکانات خود دست به دامان پلیس فدرال شده و حتی در بعضی دانشگاه ها صحبت از گارد ملی و قوای ارتش به میان آمده است.

وی در ادامه شرایط کنونی آمریکا را با شرایط انتهای جنایات آمریکا در ویتنام و جنبش وال استریت مقایسه کرد و افزود: تفاوت عمده جنبش کنونی، سردمداری اساتید، نخبگان و فرهیختگانی است که از نظام سرمایه‌داری آمریکا خسته و از کمک‌های بی حساب آمریکا به جنایتکاران صهیونیست آزرده خاطر شده اند.

سرکوب دانشجویان موجب افزایش حضور آنها خواهد شد

این کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل در خصوص آینده این جنبش اذعان کرد: به نظر می رسد در شرایط کنونی امکان هیچگونه پیش بینی آینده در این رابطه وجود ندارد و هرچقدر که سرکوب دانشجویان این جنبش در دانشگاه های مختلف افزایش یابد میزان حضور دانشجویان و اساتید در مخالفت با اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز افزایش می یابد تا جایی که حتی مجبور به تعطیلی دانشگاه ها شدند و این تعطیلی نیز نتوانست دانشجویان را از حضور در محوطه دانشگاه ها و محیط های پیرامونی آنها منصرف کند.

وی ادامه داد: در هر حال امروز شرایط داخلی آمریکا از جهت تبلیغات انتخاباتی مخالفان جدی بایدن و عدم تحمل شنیدن حرف مخالف توسط مقامات ارشد این کشور، آمریکا را به نقطه ای نامعلوم سوق می دهد که به طور مشخص امکان پیش بینی برای آینده نزدیک وجود ندارد.

برخوردهای دوگانه آمریکا در مواجهه با آزادی بیان

صدرالحسینی تاکید کرد: نکته مهم این است که آمریکا در شرایطی از همه امکانات خود برای سرکوب جنبش دانشجویی و فرهیختگان استفاده می کند که کمتر از دو سال پیش با همه توان رسانه ای و دیپلماتیک خود سعی در حمایت از آشوبگران داخل ایران داشت و از کسانی که به مراکز علمی، صنعتی، تجاری، مالی و بانکی ایران خسارت های قابل توجهی وارد کرده بودند، حمایت می کرد اما امروز در مقابل دانشجویانی که در محوطه دانشگاه ها و محیط های پیرامونی آن شعار «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر لیبرالیسم» و حمایت از مردم مظلوم غزه سر می دهند سرکوب را به حد نهایت رسانده است.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا یک‌بار دیگر ثابت کرد که برخوردهای دوگانه این کشور در حوزه های مختلف سیاسی، فکری، اندیشه ای، اقتصادی و جهانی به عنوان یک عنصر دائمی و قوام بخش برای تفکر لیبرالیسم و حاکمان آمریکا محسوب می شود.

کد خبر 749533

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • اظهارات جدید علم‌الهدی درمورد وقایع دانشگاه‌های آمریکا؛ ببینید چطور استاد دانشگاه را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند
  • مردم در مقابل سرمایه گذاری در بخش تولید باید مطمئن باشند سود تضمینی دریافت می کنند
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • تظاهرات ضدصهیونیستی دانشجویان پاکستانی در مقابل کنسولگری آمریکا
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • جامعه نخبگانی آمریکا علیه تفکر غیرتوحیدی/ برخوردهای دوگانه در مواجهه با آزادی بیان
  • دانش آموزان نقش مهمی در رفع مشکلات کشور دارند
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا