Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت ایالات متحده آمریکا در بغداد بیانیه‌ای منتشر و تأکید کرد که کارکنان سفارت این کشور در بغداد و در اربیل، از عراق خارج شوند.

به گزارش قدس آنلاین، سفارت ایالات متحده آمریکا در بغداد با انتشار بیانیه‌ای از کارکنان خود در اربیل و بغداد خواست که عراق را ترک کنند.

پایگاه خبری بغداد الیوم به نقل از این سفارت گزارش داد، با توجه به وضعیت امنیتی و اقدامات محدود کننده مسافرت به خاطر ویروس کرونا (کووید-۱۹)، وزارت خارجه آمریکا دستور داده است که کارکنان سفارت این کشور در بغداد و کنسولگری واشنگتن در اربیل، از عراق خارج شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن ادامه داد، خدمات مربوط به ویزا در بغداد و اربیل، همچنان در حالت تعلیق قرار دارد و «دولت آمریکا نیز در ارائه خدمات فوق‌العاده به شهروندان ایالات متحده در عراق، توانایی محدودی دارد».

در این بیانیه، تأکید شد، سفارت آمریکا در بغداد برای خدمت‌رسانی به مراجعان، در حالت تعلیق قرار دارد و «از جمله اقدامات لازم‌اجرا این است که در سریع‌ترین زمان ممکن، با پروازهای تجاری، از عراق خارج شد».

ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا پنجشنبه (روز گذشته) ادعا کرد که «صدها سرباز و مربی» خاک عراق را ترک کرده‌اند و مقرهای وابسته به این ائتلاف، به وزارت دفاع عراق تحویل شده است.

در همین ارتباط، «قصی الانباری» فرمانده سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق در استان الانبار واقع در غرب این کشور گفت که نیروهای آمریکایی با انتشا اخبار کذب مبنی بر خروج از پایگاههای الانبار به خاطر شیوع ویروس کرونا، قصد دارند الحشد الشعبی را از این استان بیرون براند.

الانباری تأکید کرد که «نیروهای آمریکایی، از پایگاههای نظامی در الانبار عقب‌نشینی نکرده‌اند، بلکه با اعزام لشکر ۱۰۱ هوابرد، در حال افزایش نیروهای خود هستند».

این فرمانده الحشد خاطر نشان کرد، انتشار چنین اخباری صرفا برای گسترش نفوذ آمریکا در عراق است و نیروهای آمریکایی قصد دارند با دور کردن الحشد الشعبی، خلأهای امنیتی برای داعش در الانبار ایجاد کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سفارت آمریکا بغداد کرونا خروج نیروهای آمریکایی از عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۵۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اولین تصاویر از محل وقوع تیراندازی و حریق در اربیل

نیمه شب گذشته در بازار «نیشتمان» واقع در نزدیکی ارگ اربیل در شمال عراق، آتش‌سوزی نسبتا مهیبی رخ داد و همزمان صدای تیراندازی در این محدوده شنیده شد. استاندار اربیل ساعاتی بعد گفت که نیرو‌های امدادی و اطفای حریق موفق شده‌اند آتش را کنترل و خاموش کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: تسنیم

tags # اخبار حوادث سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • (ویدئو) اولین تصاویر از محل وقوع تیراندازی و حریق در اربیل
  • فیلم| آتش‌سوزی و تیراندازی در نزدیکی قلعه اربیل
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • (ویدئو) آتش‌سوزی و تیراندازی در نزدیکی قلعه اربیل
  • اولین تصاویر از محل وقوع تیراندازی و حریق در اربیل + فیلم
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی