Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس یافته های قطعی آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز، 2926 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند و در مجموع، تعداد بیماران مبتلا شده به کووید19 در کشور تا 8 فروردین 1399 در کشور به 32332 مورد افزایش یافت.
به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری آریا، کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از این ویروس در کشور بیان کرد: بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز، 2926 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند و در مجموع، تعداد بیماران مبتلا شده به کووید19 در کشور تا 8 فروردین 1399 در کشور به 32 هزار و 332 مورد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون 11 هزار و 133 نفر از بیماران مبتلا به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.
جهانپور گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته 144 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 جان خود را از دست دادند و تا امروز از وجود 2378 نفر در کشور محروم شده‌ایم.
وی افزود: 2893 نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار کرد: افراد سالم، مشکوک و مبتلا به کووید19 حتما وضعیت خود را در سامانه salamat.gov.ir ثبت کنند تا در صورت نیاز مورد مراقبت و درمان قرار گیرند. از امروز طرح فاصله گذاری اجتماعی در کشور با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا به صورت جدی و با مشارکت دستگاه های اجرایی مرتبط آغاز شده که در فاز اول تا 15 فروردین ادامه دارد و در صورت نیاز، قابل تمدید خواهد بود.
وی بیان کرد: مشارکت بسیار گسترده عمومی در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا از طرف مردم اتفاق افتاده و انتظار می‌رود در روزهای آینده، افرادی که نتوانستند در سامانه ثبت نام کنند، این اقدام را جهت حفظ سلامت خود و خانواده‌شان انجام بدهند.
جهانپور افزود: آنچه امروز در برخی کشورهای توسعه یافته در اروپا یا آمریکای شمالی اتفاق می‌افتد و ما شاهد چنین اتفاقاتی در ایران نیستیم، به دلیل مشارکت عمومی مردم در بسیج مقابله با کرونا جهت مداخله زودهنگام برای کنترل این بیماری در کشور است.

جزئیات اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال
کمیته اطلاع‌ر‌سانی و مدیریت فضای روانی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تشکر از فعالیت مستمر و 24ساعته تمام رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در موضوع شیوع ویروس کرونا در کشور، ضرورت همیاری با نهادهای متخصص و رسمی به منظور کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید 19 و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را یادآور شد، و در این راستا اطلاعیه‌ای منتشر کرد.
کمیته اطلاع‌ر‌سانی و مدیریت فضای روانی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تشکر از فعالیت مستمر و 24 ساعته تمام رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در موضوع شیوع ویروس کرونا در کشور، ضرورت همیاری با نهادهای متخصص و رسمی به منظور کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید 19 و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را یادآور شد و در این راستا اطلاعیه‌ای منتشر کرد.
در این اطلاعیه آمده است:
ضمن قدردانی از فعالیت شبانه‌روزی اصحاب رسانه در ایام تعطیلات سال نو به منظور افزایش همیاری عمومی و همبستگی در جهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا و انتشار مطالب آگاهی‌بخش و امید آفرین و در عین حال رصد و پایش نیازهای عمومی و مشکلات جامعه، از تلاش مسئولانه تمامی دست‌اندرکاران صداو سیما، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و فعالان شبکه‌های اجتماعی و کنش‌گران مدنی که در این روزها همراه با مردم، دغدغه همکاری با خدمت‌گزاران خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا در کشور را دارند، صمیمانه تشکر می‌شود.
از آنجا که استمرار مواجهه با این بلیه مستلزم صبر، تلاش و مجاهدت است لذا برای کمک به مهار این بیماری و در راستای اقدامات پیشین ضمن توجه به ضرورت‌های کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید 19 و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از منظر اطلاع رسانی، نکات توجیهی و توصیه‌های زیر ارائه می‌شود:
١.کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید 19 در قالب اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، اقدام جدیدی نیست و در جهت تشدید، تقویت و اجرای سراسری اقدامات قبلی در مقابله با اشاعه ویروس کرونا انجام می‌شود.
٢.ماهیت این طرح تقویت همکاری و همیاری خود مردم برای سلامت خودشان است که همگرایی عمومی را می‌طلبد.
٣. اجرای دستورالعمل کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید 19 ، اقدامی با مشارکت همه ارکان، وزارتخانه‌ها و نهادهای کشور است.
٤. این طرح مرحله تکمیلی اقدامات قبلی به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا و در جهت شکستن زنجیره شیوع در بازه زمانی موج دوم سفرهای نوروزی و یا بازگشت موج اول است تا از تبعات شیوع گسترده جلوگیری شود.
٥. همزمان با کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید 19 و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، بسیج ملی سلامت و سایر اقدامات پیشگیری و پایش مبتلایان نیز در حال انجام است.
٦. با توجه به اینکه اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید 19 به منظور صیانت از سلامت عمومی ابلاغی بوده و صرفا توصیه‌ای محسوب نمی‌شود، لذا انتظار توجه ویژه، همراهی و ممانعت از هر اقدامی که منجر به تشکیک و بی‌اعتمادی افکارعمومی شود، مد نظر است.
٧. با توجه به حمایت سازمان نظام پزشکی و سازمان‌های تخصصی و مردم‌نهاد در حوزه سلامت از طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید 19 بر وجه "پیشگیری – کنترل " و "بهداشتی – درمانی " این طرح تاکید شود.
٨. مرجع اصلی اطلاعیه‌ها در خصوص طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید 19 با محوریت کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور است و جزیئات اقدامات و دستورالعمل‌ها درمرکز و استان ها ازطریق این کمیته ابلاغ می شود.
٩. از آنجایی که ابهامات و نارسایی های احتمالی در اجرای طرح باید با کمک مسئولین ذیربط سریعا باید پاسخ داده و مرتفع شود ضرورت دارد رسانه‌ها در جهت اقناع و تبیین طرح نسبت به اطلاع‌رسانی نارسایی های احتمالی و موضوعاتی که حین اجرای طرح نیاز به واکنش نهادهای مسئول دارد، اقدام کنند.
١٠. ضروری است شوراهای اطلاع‌رسانی استان‌ها در سراسر کشور از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی محلی و منطقه‌ای به نحو شایسته‌ای در جهت اطلاع‌رسانی، دریافت بازخوردها و بالا بردن مشارکت عمومی در اجرای این طرح استفاده کنند.
١١. رسانه‌ها نسبت به تفکیک اطلاعات واقعی و غیرواقعی، هوشمندانه عمل کرده و ضمن واکنش سریع نسبت به محتواهای القایی و شایعات مانع از ایجاد تردید و بی اعتمادی در جامعه در جهت اجرای کامل این طرح باشند.
١٢. ایجاد مرجعیت خبری در داخل کشور و مقابله با فیک نیوزها به عنوان اولویت رسانه‌ها در جهت اجرای موفق این طرح ملی مورد توجه قرار گیرد.

جزئیات اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان تهران
استاندار تهران گفت: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان تهران تاکنون مردم همکاری خوبی داشته اند و میزان ترددها کاهش یافته است.
انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران درباره آخرین جزئیات اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان تهران در جهت مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: از روز گذشته با ابلاغ وزارت کشور بلافاصله ستاد مدیریت مبارزه با کرونا را تشکیل دادیم و به صورت ویدیو کنفرانس با فرمانداران استان تهران اقدامات لازم انجام شد.
وی ادامه داد: استان تهران 14 مبادی ورودی و خروجی اصلی و 100 فرعی دارد که توسط پلیس راهور تحت کنترل است.
استاندار تهران بیان داشت: جلسه شورای ترافیک استان تهران هم بلافاصله برگزار شد و دستورالعمل های لازم تصویب و به ابلاغ دستگاه های ذی ربط قرار گرفت.
محسنی بندپی یادآور شد: با اجرای طرح فاصله گذاری و ممنوعیت خروج در عوارضی ها و گذرگاه ها محدودیت های ترددی انجام شده است و مردم هم همکاری کردند و اقدام به خروج نکرده اند و تعدادی هم که آمده بودند به منازل بازگشتند.
استاندار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه افرادی که در شهرستان زندگی می کنند ولی محل کارشان در تهران است چه اقدامی انجام دهند گفت: قرار شده است شهرداری تهران سامانه برگ تردد را راه اندازی کند و براساس آن اقدامات لازم صورت بگیرد.
وی گفت: سه فاکتور، کارت ملی، بیمه نامه و پلاک خودرو مورد بررسی قرار می گیرد و براساس همین موارد تصمیم گیری خواهد شد.
محسنی بندپی ضمن درخواست از مردم برای ماندن در خانه ها اظهار داشت: قوی ترین و اثربخش ترین واکسن در رابطه با این بیماری ماندن در خانه است و ما با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی که قسمتی از آن حذف سفر، تعطیلی ها و دیگر موارد است به دنبال سلامتی مردم هستیم.
وی گفت: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی مردم هم تا کنون همکاری کرده اند و میزان تردد ها و خروج از استان کمتر شده است.

جزئیات ممنوعیت‌های 13 فروردین/ توزیع کارت تردد برای شاغلین
استاندار تهران گفت: تمامی ممنوعیت‌های ترددی در استان تهران تا دو هفته ادامه دارد و برای روز 13 فروردین هم تمامی پارک ها و بوستان ها و مراکز تفریحی در تمام استان تهران تعطیل هستند و اجازه تجمع داده نخواهد شد.
انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران درباره ممنوعیت مبادی ورودی و خروجی استان تهران اظهار داشت: براساس آماری که از پلیس دریافت کردم، امروز هیچ‌گونه خودروی غیربومی وارد تهران نشده است و هیچ خودروی تهرانی نیز از استان خارج نشده است.
هیچ خودروی بومی خارج و هیچ خودروی غیر بومی وارد تهران نشده است
وی تأکید کرد: بدون هیچ‌گونه رانت و فشاری، طرح ممنوعیت ورود و خروج خودروهای غیربومی به استان تهران اجرایی شده است و ادامه نیز دارد.
وی ادامه داد: مقرر شده است که ممنوعیت ورود و خروج خودروها تا دو هفته ادامه داشته باشد و تغییرات احتمالی در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد. ولی استانداری تهران آمادگی لازم را برای اجرای دو هفته‌ای این ممنوعیت‌ها دارد.

ارائه کارت به کارمندان و کارگران استانی
وی یادآور شد: سازوکاری در نظر گرفته شده است که کارمندان و کارگرانی که در استان‌های تهران، البرز و یا سمنان سکونت دارند و یا شاغل هستند، با دریافت کارتی مشخص بتوانند تردد داشته باشند، چرا که تعدادی از کارگران و کارمندان هستند که در استان تهران ساکن هستند ولی محل کارشان در دیگر استان‌ها است و یا بالعکس، که مقرر شد این موارد احصا شود و کارتی از سوی پلیس در اختیارشان قرار بگیرد تا بتوانند تردد داشته باشند.
محسنی بندپی بیان داشت: در این خصوص از روز چهارشنبه هفته گذشته نامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی زده شده است تا کارمندان و کارگران خود را در این خصوص معرفی کنند.

سفر برگ چیست؟
وی درباره سامانه سفربرگ شهرداری تهران نیز گفت: شهرداری در جلسه مطرح کرد که سامانه‌ای با عنوان «سفر برگ» که می‌توانند مردم در تردد کاری و ضروری که بین شهرستان‌های استان تهران دارند، در این سامانه ثبت‌نام کنند و نسبت به دریافت «سفر برگ» اقدام کنند.

ممنوعیت های سیزده فروردین
وی درباره ممنوعیت‌های روز سیزدهم فروردین‌ماه نیزگفت: قطعاً در روز سیزدهم فروردین ماه و دیگر روزها، مردم نمی‌توانند در بوستان‌ها، مراکز خرید و یا دیگر بخش‌ها تجمعی داشته باشند، ولی ممنوعیت تردد از در خانه‌ها هم ندارند.
استاندار تهران خاطرنشان کرد: صددرصد نه تنها در شهر تهران بلکه در دیگر شهرستان‌های اطراف استان تهران هم تمهیداتی اندیشیده شده است که از تجمعات جلوگیری شود.

درب تمام پارک‌های جنگلی کشور به دلیل کرونا بسته شد
مدیرکل دفتر جنگل‌کاری و پارک‌ها و ذخیره‌گاه‌های جنگلی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: بر اساس تاکید ستاد ملی مبارزه با کرونا برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، درب تمام پارک های جنگلی به روی مردم بسته شده است.
کوروش خلعتبری مدیرکل دفتر جنگل‌کاری و پارک‌ها و ذخیره‌گاه‌های جنگلی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در سه استان شمالی کشور شامل گیلان، مازندران و گلستان 138 پارک جنگلی و تفرجگاه داریم که مساحت آن ها بالغ و 45 هزار و 877 هکتار است.
مدیرکل دفتر جنگل‌کاری و پارک‌ها و ذخیره‌گاه‌های جنگلی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تاکید کرد: قبل از تعطیلات نوروزی و بعد از هفته منابع طبیعی، با توجه به شیوع کرونا با مسئولین کلیه ادارات شمال کشور به صورت تلفنی صحبت شد تا از ورود افراد به این مناطق برای جلوگیری از شیوع بیماری جلوگیری به عمل آید.
وی اظهار داشت: نوبخت معاون جنگل، سازمان جنگلها نیز به کلیه استان ها نامه نوشت که برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در کشور، از ورود افراد به کلیه پارک های جنگلی جلوگیری شود به طوری که اکنون اغلب پارک‌های کشور با وجود اینکه مدیریت آنها به بخش خصوصی سپرده شده، تعطیل هستند.
وی اظهار داشت: بر اساس تاکید ستاد ملی مبارزه با کرونا برای جلوگیری از شیوع این بیماری، با کمک ستادهای کرونای استانها، پارک های جنگلی همه استان ها در ایام تعطیلات نوروزی تعطیل شدند.
مدیرکل دفتر جنگل‌کاری و پارک‌ها و ذخیره‌گاه‌های جنگلی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در حال حاضر نیز تقریبا تمام پارک های جنگلی کشور درب خود را به روی افراد بسته اند و اجازه ورود به کسی داده نمی شود.

50 میلیون ایرانی برای کرونا غربالگری شدند
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از غربالگری بیش از 50 میلیون نفر از ایرانیان در بسیج ملی مقابله با کرونا تا روز پنجشنبه (7 فروردین) خبر داد.
بنابر گزارش وزارت بهداشت، علی رضا رییسی درباره آخرین وضعیت اجرای طرح غربالگری و مقابله با ویروس کرونا خاطرنشان کرد، روند غربالگری ویروس کرونا در تمامی استان‌ها با حضور گسترده کارشناسان حوزه بهداشت و 23 هزار تیم ویژه ادامه دارد و تاکنون بیش از 50 میلیون نفر در این طرح غربالگری شده‌اند.
معاون وزیر بهداشت گفت:تمامی هموطنان از دو مسیر سامانه تلفنی 4030 و سامانه اینترنتی salamat.gov.ir در این غربالگری فراگیر شرکت کنند.
رییسی ضمن اشاره به آغاز طرح فاصله گذاری اجتماعی افزود: مردم ایران با رعایت کامل این طرح گام بلندی در مسیر غلبه بر بیماری کووید 19 طی خواهند کرد.
معاون وزیر بهداشت افزود: عدم سفر و در خانه ماندن مردم طبق طرح مذکور قطعا زنجیره انتقال این بیماری را خواهد شکست.
وی ادامه داد: کلیه افرادی که خطر کرده و به هر دلیلی سفر رفته‌اند پس از بازگشت حتما از طریق سامانه salamat.gov.ir وضعیت سلامتی خود را ثبت کنند تا همکاران ما پیگیری‌های لازم را در اسرع وقت انجام دهند.
رییسی به فعالیت مراکز 16 ساعته حوزه بهداشت در ایام نوروز و تعطیل اشاره کرد و یادآورشد که کارشناسان معاونت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با تمام توان در بسیج ملی مبارزه با کرونا از شهرهای بزرگ تا دور دست‌ترین روستاها حضور خواهند داشت.

جهانگیری: فروشگاه‌های تأمین‌کننده نیاز‌های اصلی مردم خدمات 24 ساعته خواهند داشت
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور عصر دیروز پنج شنبه در ارتباط ویدئوکنفرانسی با ستاد ملی مدیریت بیماری کرونای استان اصفهان ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: استان اصفهان چشم و چراغ ایران است و از هر نظر برای کشور استانی استراتژیک و راهبردی محسوب می شود و تأثیرگذاری این استان نیز در سطح ملی است.
جهانگیری با بیان اینکه مردم استان اصفهان در تاریخ کشور، پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نقش تعیین کننده و کارساز داشته اند خاطرنشان کرد: مردم استان اصفهان در مشکلات و مسائل مختلف قوت قلبی برای مسئولین کشور بودند و نقش نخبگان و علمای این استان در همه مقاطع کارساز و تعیین کننده بوده است.
وی همچنین از شهرستان کاشان به عنوان شهرستانی مهم، بزرگ و تاریخی برای کشور یاد کرد و گفت: باید مسایل و مشکلات این شهرستان در خصوص کرونا به صورت جدی پیگیری و از تأمین اقلام مورد نیاز درمان مردم در این شهرستان اطمینان حاصل شود.
معاون اول رییس جمهور ویروس کرونا را دغدغه ای ملی و جهانی توصیف کرد و گفت: این ویروس نوظهور و عالمگیر به چالشی بزرگ برای جهان تبدیل شده و حتی کشورهای مهم و صنعتی نیز برای مقابله با این ویروس و تبعات آن، با چالش های جدی روبرو شده اند.
جهانگیری با تأکید بر اینکه سلامت مردم کشور مهمترین اولویت دولت است و نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد افزود: خوشبختانه همه نهادهای حاکمیتی، بخش های دولتی و خصوصی و آحاد مردم متحد شده اند و با انسجام و همدلی برای مقابله با ویروس کرونا مشارکت دارند.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: انسجامی که امروز در کشور برای مقابله با ویروس کرونا شکل گرفته است همانند اتحاد و انسجامی است که در دوران دفاع مقدس وجود داشت به گونه ای که همه بخش ها پای کار هستند و علاقه دارند قدمی در مسیر مدیریت و مقابله با ویروس کرونا بردارند.
جهانگیری با یادآوری اینکه دولت از ابتدای شیوع کرونا اکثر بخش های اصلی خود را تعطیل کرد گفت: دولت از دهم اسفندماه دانشگاه ها و مدارس را تعطیل کرد و به جز بخش بهداشت و درمان که تأکید شد باید به صورت تمام وقت و سه شیفت فعال باشد، از کارکنان سایر بخش های دولت خواسته شد که در حد ضرورت و به صورت دورکاری و شیفتی در محل کار حضور داشته باشند و دلیل این حضور نیز تأمین نیازهای روزانه مردم بود.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه در بخش های مذهبی نیز کار بزرگی در کشور انجام شد، از علما، مراجع و در رأس همه مقام معظم رهبری برای تصمیم گیری در خصوص تعطیلی اماکن مذهبی کشور قدردانی کرد و گفت: در تاریخ کشور سابقه نداشته که حرم های مطهر و نمازهای جمعه تعطیل شوند. این تعطیلی ها نشان می دهد که اگر می خواهیم با ویروس کرونا مبارزه کنیم و اگر سلامت مردم موضوع اصلی جامعه است، مردم باید در خانه بمانند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.
جهانگیری با اشاره به اینکه گاهی در درک مشترک از خطر کرونا تفاهم در کشور وجود ندارد اظهار داشت: اگر ادراک مشترک از این خطر بزرگ در میان همه مسئولین و مردم وجود داشته باشد، دیگر نباید شاهد اقدامات متناقض نظیر به سفر رفتن تعدادی از خانوارها در این شرایط باشیم.
معاون اول رییس جمهور افزود: گزارش ها نشان می دهد که 85 درصد مردم در برخی استان ها به سفر نرفته اند اما 15 درصد باقیمانده یا خطر کرونا را جدی نگرفته اند و یا به سلامت خود و دیگران بی توجه هستند چرا که هر فرد مبتلا می تواند تعداد زیادی از اطرافیان و افراد دیگر را نیز درگیر کند.
جهانگیری همچنین با اشاره به گزارش های مسئولین استان اصفهان از تولید ده قلم کالای دانش بنیان برای مقابله با کرونا تصریح کرد: استان اصفهان مانند همیشه می درخشد و گزارش ارائه شده از اقلام دانش بنیان تولید شده گزارشی خوب و قابل تقدیر است.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به برخی پیشنهادات مبنی بر استمرار تعطیلی ها خاطرنشان کرد: تا امروز بخش های زیادی از دولت و نظام برای جلوگیری از گسترش کرونا تعطیل شده اند و اگر نیاز باشد و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اعلام کند این تعطیلی ها استمرار خواهد داشت.
جهانگیری نقش مردم در پیشگیری از گسترش ویروس کرونا را تعیین کننده دانست و گفت: مردم باید به درخواست ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر در خانه ماندن پاسخ مثبت دهند و از خروج از منزل به جز در موارد ضروری پرهیز کنند.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: مردم باید بدانند که موارد ضروری شامل دید و بازدیدهای عید و ملاقات با خویشاوندان نیست و این گونه رفت و آمدها را باید به دوران پس از ویروس کرونا موکول کنند. موارد ضروری برای خروج از منزل فقط شامل موارد اضطراری نظیر مراجعه به بیمارستان و یا تأمین نیازها و اقلام ضروری است.
جهانگیری با اشاره به اینکه ایامی نظیر سیزده بدر را در پیش داریم و باید از برگزاری این گونه مراسم به طور جدی پرهیز کنیم خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که تبعات ویروس کرونا فقط به حوزه سلامت محدود نمی شود بلکه ابعاد اجتماعی و اقتصادی آن نیز بسیار گسترده است به همین دلیل باید تا حد ممکن از گسترش این ویروس جلوگیری کنیم.
معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: به دلیل عدم توجه درصد اندکی از مردم به هشدارها، از امروز ناچار هستیم با مردم از طریق بایدها و نبایدهای حکومتی صحبت کنیم و اگر افرادی به این الزامات که به نفع جامعه است توجه نکنند با آنها برخورد خواهد شد و متحمل جریمه و مجازات می شوند.
جهانگیری اضافه کرد: البته محدودیت ها و تعطیلی هایی که اعمال خواهند شد مربوط به پارک ها، تفرجگاه ها و مراکز تجاری است که محل اجتماع مردم خواهد بود اما فروشگاه ها و مراکزی که مسئول تأمین نیازهای مردم هستند تعطیل نخواهد شد و حتی به صورت 24 ساعته خدمت رسانی خواهند کرد.
معاون اول رییس جمهور یکی از تبعات ویروس کرونا را تبعات اقتصادی عنوان کرد و گفت: با وجود محدودیت مالی، دولت برای گروه های آسیب پذیر و اقشار ضعیف جامعه، یارانه، کمک های معیشتی و بسته های حمایتی پرداخت می کند و تسهیلاتی نیز به صورت قرض الحسنه برای صاحبان کسب و کارهای کوچک که دچار آسیب شده اند در نظر گرفته شده است.
جهانگیری همچنین با اشاره به مسایل بنگاه های اقتصادی استان اصفهان و کسب و کارهای مرتبط با گردشگری استان که به دلیل کرونا با مشکلات جدی روبرو شده اند خاطرنشان کرد: امروز تصمیم مهمی در ستاد اقتصادی دولت اتخاذ و مقرر شد 75 هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود 12 درصد به این بنگاه ها پرداخت شود البته با این شرط که این بنگاه ها نیروهای شاغل خود را حفظ کنند.
معاون اول رییس جمهور همچنین از پوشش صندوق بیمه بیکاری برای افرادی که در این ایام کار خود را از دست داده اند خبر داد و گفت: در مجموع دولت بیش از 100 هزار میلیارد تومان تسهیلات و کمک های حمایتی برای کاهش تبعات اقتصادی کرونا اختصاص داده است.
جهانگیری در ادامه سخنان خود از کادر پزشکی، درمانی، پرستاران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستان های استان اصفهان قدردانی کرد و گفت: استان اصفهان از ظرفیت بالایی در حوزه درمان برخوردار است و نیروهای بخش بهداشت و درمان این استان در این دوره نشان دادند که مانند یک مجاهد در صف مقدم مبارزه حضور دارند.
معاون اول رییس جمهور همچنین از مردم استان اصفهان، علمای این استان و به خصوص آیت الله مظاهری که از مراجع بزرگ تقلید هستند و نیز از استاندار، مدیران استان، نیروهای مسلح و سایر بخش های فعال در مقابله با کرونا قدردانی کرد و گفت: امیدوارم استان اصفهان با ظرفیت های گسترده و برخورداری از مردمی با فرهنگ، علما و نخبگان بتواند در ریشه کن کردن و شکست دادن ویروس کرونا پیشتاز باشد.
در این جلسه که وزیر راه و شهرسازی، رییس سازمان غذا و دارو، مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان، رییس سازمان امور مالیاتی کشور و نماینده سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشتند، استاندار اصفهان از طریق ویدئو کنفرانس گزارشی از میزان شیوع ویروس کرونا در این استان و اقدامات صورت گرفته برای مقابله با این بیماری ارائه کرد و افزود: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته وضعیت نسبت به روزهای نخست بهبود یافته و به سمت ثبات در حرکت هستیم.
رضایی ادامه داد: البته نگران هفته آینده هستیم که برخی مسافران به استان ها باز می گردند اما تمهیدات و تدابیر لازم برای ساماندهی این موضوع انجام شده است.
وی همچنین گزارشی از وضعیت شهرستان کاشان و تعداد مبتلایان، بهبود یافتگان و جانباختگان این شهرستان ارائه کرد و افزود: پس از اعزام نماینده ویژه وزیر بهداشت به کاشان، چند روزی است که وضعیت بهتر شده و رو به بهبود در حرکت هستیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم گزارشی از تعداد افراد بستری و تعداد بهبود یافتگان ارائه کرد و به تشریح نیازهای استان نظیر افزایش بخش های آی سی یو پرداخت.

وزیر کشور: همراهی مردم با طرح جداسازی اجتماعی قابل تقدیر است
عبدالرضا رحمانی فضلی با بیان اینکه همراهی مردم با طرح جداسازی اجتماعی قابل تقدیر است، گفت: خوشبختانه مردم آگاه و هوشیار کشورمان از اولین لحظات اعلام و آغاز اجرای این طرح، نهایت همکاری و همراهی را با مسئولان و خدمتگزاران خود داشتند.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با تقدیر از بسیج همگانی به منظور اجرای صحیح و همه جانبه طرح جداسازی اجتماعی، گفت: خوشبختانه مردم آگاه و هوشیار کشورمان از اولین لحظات اعلام و آغاز اجرای این طرح، نهایت همکاری و همراهی را با مسئولان و خدمتگزاران خود داشتند و تمامی گزارش های رسیده از مدیران و مسئولان منطقه ای نشان از مانور اقتدار فرهنگی هموطنان عزیزمان می باشد.
رئیس شورای امنیت کشور با تاکید براینکه آن دسته از مردم که به هر دلیلی موفق به بازگشت به شهرها و منازل خود نشده اند ضرورت دارد از همین لحظه نسبت به برگشت به شهرهای خود برنامه ریزی کنند افزود: حضور منسجم و همدلانه هشتاد میلیونی در این طرح ایجاب می کند تا روزهای آینده کشور شاهد فضای یکدلی در مبارزه با بیمار عالمگیر ویروس کرونا در داخل میهنمان باشد لذا همه عزیزان بدون هیچ استثنایی خود را به اقیانوس متحد این مانور فرهنگی و سلامتی ملحق کنند.
وزیر کشور با اشاره به اینکه هدف اجرای این طرح و اعمال مقررات جدی تری نسبت به گذشته، حفظ سلامت عمومی جامعه است، تصریح کرد: از ابتدای تشکیل ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، مردم به همراه دستگاههای اجرایی با عشق وافر خدمتگزاری به مردم تمام تلاش خود را در این جهاد مقدس به کار گرفتند و از لحظات اولیه اجرای این طرح نیز با جهد مضاعف حضور دارند که جا دارد از همراهی مشفقانه مردم و زحمات این عزیزان در دستگاههای اجرایی و انتظامی و نظامی کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم.
رحمانی فضلی در پایان از مردم خواست برای به ثمر رسیدن این تلاش ملی لازم است مردم بدون هیچ دغدغه ای نسبت به مدیریت زمان بازگشت و همچنین رعایت نکات ایمنی به هنگام رانندگی اهتمام ویژه داشته باشند و با یادآوری به یکدیگر مانع از ایجاد سفرهای جدید شوند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا ایران طرح فاصله گذاری اجتماعی اجرای طرح فاصله گذاری مراتع و آبخیزداری کشور طرح کاهش زنجیره انتقال مقابله با ویروس کرونا معاون اول رییس جمهور برای جلوگیری از شیوع ملی مقابله با کرونا ویروس کرونا در کشور کووید19 در کشور شیوع ویروس کرونا مبارزه با کرونا ستاد ملی مدیریت مبتلا به کووید19 استاندار تهران استان تهران برای مقابله پارک های جنگلی بیماران مبتلا اجرای این طرح ملی مبارزه بیماری کرونا استان اصفهان داشته باشند محسنی بندپی وزیر بهداشت اطلاع رسانی ممنوعیت ها یادآور شد تعطیلی ها انجام شد خواهد شد تا امروز بسیج ملی استان ها رسانه ها شده اند بر اساس بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۶۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: با هدف عبور موفق از اوج بار تابستان امسال، ٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال تا پایان اردیبهشت ماه جاری وارد مدار می شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به تدوین و ابلاغ ١٨٠ اقدام عملیاتی برای عبور از اوج بار تابستان امسال گفت: ٧٧ طرح انتقال در قالب این برنامه عملیاتی شده که ٣٠ طرح آن به اتمام رسیده و ٣٩ طرح نیز از ٧٠ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که ٢٦ مورد آنها تا پایان اردیبهشت ماه جاری و مابقی تا قبل از اوج بار تابستان به بهره برداری خواهند رسید.
وی همچنین از افزایش ٧٦٠٠ مگاولت آمپری ظرفیت ترانسفورماتورهای پستهای فوق توزیع و انتقال خبر داد و با بیان این که  ١٢٩٤ کیلومتر خطوط فوق توزیع و انتقال نیز تا پیش از اوج بار تابستان به طول شبکه انتقال و فوق توزیع برق کشور افزوده می شود، خاطرنشان ساخت: ٧ طرح بهبود ولتاژ نیز در دست اجرا است و در مناطقی که افت ولتاژ وجود داشته باشد، خازن گذاری انجام می شود.
به گفته سخنگوی صنعت برق جمعا ٩ هزار میلیارد تومان در این زمینه سرمایه گذاری شده تا بتوانیم اوج بار تابستان امسال را بدون مشکل سپری کنیم.
مدیرعامل توانیر اجرای ١٣٠٠ کیلومتر کابل دریایی ایرانی بین جزیره قشم و سرزمین اصلی با هادی رسانا را از دیگر برنامه های عملیاتی صنعت برق در بخش انتقال عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح، ظرفیت تبادل برق این خط به ٣ برابر افزایش می یابد.
رجبی مشهدی با اشاره به فنآوری خاصی که در تولید این کابل دریایی به کار رفته، از ساخت آن توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی خبر داد که انتظار می رود با اجرای این خط به طول ١٣٠٠ متر بین جزیره قشم با سرزمین اصلی (بزرگترین فاصله بین دو دکل انتقال نیرو)، ظرفیت تبادل برق این خط تا ٣ برابر افزایش یابد و نیروگاههای منطقه با بهره گیری از این ظرفیت، حداکثر تولید را داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان و فراریان مالیاتی دانه درشت
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • ٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • ۲۶ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • ۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند