Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-27@21:49:26 GMT

راهی برای سنجش کیفیت اینترنت

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۷۳۴۵

خرداد: کیفیت خدمات اینترنتی همواره از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران بوده و به همین منظور رونمایی از سامانه نت‌سنج‌پلاس با این هدف انجام شد که با ایجاد فضای رقابتی بین اپراتورها و نظارت آنلاین رگولاتوری و کاربران به ارائه خدمات، بهبود کیفیت صورت گیرد.
به گزارش خرداد، یکی از مواردی که باید همواره مورد توجه شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات باشد، چگونگی برخورد با مشتریان و آگاهی از نحوه‌ی ارائه‌ی خدماتشان به آن‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از شرکت‌ها و سرویس‌دهندگان، برای این موضوع از روش‌هایی مانند پرتال، وب‌سایت و تماس‌های پشتیبانی استفاده می‌کنند و البته همواره کیفیت خدمات ارائه‌شده از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران است.
این در حالی است که شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ثابت این روزها دچار مشکلات مالی هستند و وضعیت مطلوبی ندارند که این موضوع روی کیفیت ارائه خدماتشان تاثیر گذاشته است. از طرفی شرکت‌های FCP به دلیل پایین بودن تعرفه اینترنت در اپراتورهای موبایلی بازار را به اپراتورهای موبایلی واگذار کردند و از طرف دیگر مشکلات مربوط به سرمایه‌گذاری مانع از توسعه آن‌ها شده که به‌واسطه پیشرفت در ارائه خدمات، در جذب مشتری موفق‌تر عمل کنند.
با وجود این، محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- از تلاش برای بهبود کیفیت خدمات اینترنتی می‌گوید و اینکه سرویس ADSL در مقابل LTE شانسی ندارد و از طرفی برای این‌که بازار اپراتورهای ثابت بزرگ شود، آن‌ها باید خدمات فیبر ارائه دهند، از جمله FTTC و یا سراغ VDSL بروند و تکنولوژی خود را رشد بدهند. آذری جهرمی همچنین شهریورماه سال گذشته، از قرار دادن ۶۰۰۰ پایشگر اتوماتیک در نقاط مختلف کشور خبر داد که کیفیت شبکه را بررسی کرده و آن را گزارش می‌دهد.
پس از آن مقرر شد شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی برای بهبود کیفیت تلاش کنند و با نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سامانه‌ای در اختیار عموم قرار بگیرد که گزارشی از کیفیت اپراتورها در آن منتشر شود و  کاربران نیز نظرات خود را درباره خدمات منعکس کنند.
البته ارائه این سامانه با تغییراتی مواجه شد و در حالی که مقرر شده بود با گذشت فرصت ۴۵ روزه‌ای که به اپراتورها برای بهبود کیفیت خدماتشان داده شده، سامانه در اختیار عموم قرار بگیرد، به دلیل تصمیم به ایجاد تغییراتی در این سامانه، ارائه آن با تاخیر مواجه شد تا سامانه سنجش کیفیت شاخص‌های شبکه ملی اطلاعات تحت عنوان «فرادید» با تغییر ماهیت و نام به «نت‌سنج‌پلاس» بار دیگر در بهمن ماه سال ۹۸ رونمایی شود.
بدین‌ترتیب با نت‌سنج پلاس هر ایرانی در هر مکانی می‌تواند ببیند که چه شرکت‌هایی خدماتشان ارائه می‌شود؟ کیفیت پوشش چیست؟ میزان سرعتی که می‌تواند دریافت کند چقدر است؟ شکایات مردم در آن منطقه چه بوده است؟ و اندازه‌گیری‌های کیفی چه می‌گوید؟ همچنین علاوه بر اطلاعات رگولاتوری، نظراتی که کاربران منعکس می‌کنند هم در این سامانه وجود دارد و هر یک از کاربران در هر نقطه از کشور می‌توانند انتخاب کنند که کدام اپراتور چه سرویسی می‌دهد و از نظرات سایر مردم هم مطلع شوند. برچسب ها: اینترنت

منبع: خرداد

کلیدواژه: اینترنت کیفیت خدمات بهبود کیفیت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۷۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۹ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های پاسداران با شاخص ۱۱۵، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۰۲، پیشوا با شاخص ۱۱۷، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۱۲، شریف منطقه دو با شاخص ۱۱۷، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۰۸، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۰۶، قرچک با شاخص ۱۳۵، ورامین با شاخص ۱۱۰، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۵۲، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۵۸، پارک رازی با شاخص ۵۶، پاکدشت با شاخص ۷۳، پردیس با شاخص ۸۰، پونک با شاخص ۵۷، تهران پارک شکوفه با شاخص ۸۰، چشمه با شاخص ۵۶، دانشگاه تهران با شاخص ۷۵، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۶۷، ژئوفیزیک با شاخص ۵۸، سرخه‌حصار با شاخص ۹۶، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های سلامت با شاخص ۸۸، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۷۵، شهرداری منطقه دو با شاخص ۷۸، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۶۹، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۸۷، لواسانات با شاخص ۶۹، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۵۸، منطقه ۱۵ با شاخص ۸۰، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۹۶ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۸۵ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های باغستان شهریار با شاخص ۴۶، دماوند با شاخص ۳۷، رباط‌کریم با شاخص ۴۶، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۳۳، علم و صنعت با شاخص ۴۱، قدس با شاخص ۴۱، ملارد با شاخص ۵۰، در موقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 748042

دیگر خبرها

  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز
  • ایده برای طراحی سایت شرکتی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود
  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
  • وداع با نگرانی از مشکلات گوشی، اِلبان تضمین کیفیت عالی در تعمیرات موبایل
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟