Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود، ابزاری ابداع کرده‌اند که می‌تواند عفونت‌های ناشی از کروناویروس را تشخیص دهد.
به گزارش خرداد، ایسنا و به نقل از مدیکال‌اکسپرس، پژوهشگران "دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد" (HMS) و "بیمارستان بریگام و زنان" (BWH)، ابزاری را که برای تشخیص پادتن به کار می‌رود، به روزرسانی کرده‌اند تا با کمک آن به بررسی عواقب ابتلا به کروناویروس بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این ابزار موسوم به "ویراسکن" (VirScan) می‌تواند پادتن‌هایی را در خون شناسایی کند که عفونت ناشی از ویروس‌ها و باکتری‌ها را نشان می‌دهند. ویراسکن، در سال ۲۰۱۵ توسط "استفان الج" (Stephen Elledge)، استاد پزشکی و ژنتیک دانشگاه هاروارد و دو دانشجوی مقطع دکتری این دانشگاه ابداع شدـ
از آنجا که ساخته شدن پادتن‌ها در بدن، بین پنج تا ۱۰ روز زمان می‌برد، الج تاکید کرد که ویراسکن نمی‌تواند عفونت عامل "سارس" (SARS) و "کووید-۱۹" (COVID-19) را در زمان واقعی تشخیص دهد.
هدف از به کار بردن این ابزار، تحلیل نمونه‌های خون افرادی است که از عفونت نجات پیدا می‌کنند تا پژوهشگران بدین وسیله بتوانند به نحوه اثرگذاری ویروس بر سیستم ایمنی و شیوع بیماری پی ببرند.
این پروژه می‌تواند با ارائه نتایج کارآمد، به بررسی عفونت و نمونه‌های خون کمک کند. شاید نتایج این پژوهش بتوانند به بررسی بهتر عفونت و شناسایی بیمارانی که هنوز بیماری آنها تشخیص داده نشده کمک کنند.
الج گفت: اگرچه شرایط در حال حاضر، بسیار پیچیده است اما شاید به کار گرفتن روش‌های جدید بتواند به حل کردن یکی از مهم‌ترین مشکلات مربوط به سلامتی انسان کمک کند. برچسب ها: کروناویروس

منبع: خرداد

کلیدواژه: کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۷۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان است که عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) شناخته می‌شود، روتاویروس نیز یک ویروس بسیار مسری است که موجب اسهال در کودکان می‌شود.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: واکسن روتاویروس در سنین دو، چهار و۶ ماهگی و همچنین واکسن پُنوموکوک در سنین دو، چهار و ۱۲ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در هرمزگان

باکتری پنوموکوک می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت، اوتیت (عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس، مننژیت، استئومیلیت، آرتریت سپتیک، اندوکاردیت، پریتونیت، پریکاردیت، سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • سندرم ناخن زرد چیست؟
  • چه کسانی باید جراحی برداشتن لوزه را انجام دهند؟
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • علت افزایش فشار داخل سر و راه های درمان آن
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد