Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@17:34:20 GMT

تخلفاتی که باعث شیوع کرونا می‌شود گزارش کنید

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۹۷۷۵۲

تخلفاتی که باعث شیوع کرونا می‌شود گزارش کنید

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی قوه قضاییه گفت که شهروندان و اعضای سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضاییه ( سجام) در صورت مشاهده تخلفاتی که باعث شیوع بیماری کرونا می شوند می‌توانند در سامانه سجام به آدرس sajam.scpd.ir گزارش های خود را ثبت کنند.

به گزارش معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، محمد باقر الفت گفت: احتکار، گرانفروشی و هرگونه تخلف در توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم از قبیل ( ماسک، دستکش، الکل، ژل ضد عفونی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..)، تهیه یا توزیع اقلام بهداشتی تقلبی و غیرمجاز، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، جایگاه‌های عرضه سوخت، نانوایی‌ها و مراکز عرضه نان با توجه به موارد مندرج در صفحه ویژه گزارش‌های کرونا، می‌توانند تخلفات را اعلام کنند.

وی افزود: اعلام تخلف فعالیت واحدهای صنفی که باید تعطیل باشند از دیگر مواردی است که شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده درقسمت ثبت گزارش این سامانه ثبت کنند.

در این گزارش آمده است که برای رسیدگی دقیق و به هنگام ضروری است آدرس دقیق محل وقوع تخلف شامل استان، شهرستان، منطقه یا محله، خیابان، کوچه، پلاک، طبقه و هر مشخصه دیگری که موجب دستیابی سریع به محل مورد نظر می‌شود در ابتدای گزارش درج شود. همچنین باید موضوع گزارش به صورت موردی و دقیق ذکر و از ارسال گزارش به صورت مبهم یا کلی خودداری شود .

در متن گزارش موضوع تخلف و مشخصات افراد متخلف درحد امکان به صورت دقیق تشریح و از هرگونه ماجراجویی، موازی کاری و به خطر انداختن سلامت خود و دیگران به طور جدی خودداری شود.

در این سامانه هویت شهروندان، اعضای سامانه سجام، دیده بانان پیشگیری و دست اندرکاران پیگیری گزارش‌ها کاملا محرمانه است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۷۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مظفری گفت: با گزارش گشت مشترک تعزیرات حکومتی پیرامون کشف روغن موتور از یک باب منزل مسکونی، پرونده این تخلف برای رسیدگی به شعبه چهارم تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی افزود: پرونده قاچاق روغن موتور به ارزش ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف را محرز دانست و متهم را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش کالای کشف شده محکوم کرد.

مظفری با اشاره به بازدید‌های نظارتی و مشترک تعزیرات با سایر دستگاه ها، گفت: در این بازدید‌ها ۱۵۰ تیم گشت مشترک در استان برای بازرسی اعزام شدند و در مجموع ۹۲۹ بازرسی انجام دادند.

وی افزود: در طرح ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان نیز روسای شعب سیار تعزیرات حکومتی زنجان به همراه ضابطان قضایی از ۹۲۹ واحد صنفی بازدید و ۶۸ واحد متخلف را پلمب کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی و کم فروشی را در سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • تخلف عرضه خارج از شبکه ۶۶ کیسه آرد خبازی در بیرجند
  • کاهش تعداد تخلفات در آزمون سراسری
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • ورود بیش از ۱۳۰۰ پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • پلمب مطب غیر مجاز مداخله گر در زمینه پوست، مو و زیبایی در قم
  • جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا