Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، از فردا حرکت قطارها به خرمشهر متوقف می شود و تا ۲۰ فروردین تمام ادارات این شهرستان تعطیل هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، محمد حیدری فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: با هدف جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در خرمشهر از فردا تا ۲۰ فروردین، تمام ادارات به جز ادارات خدمات رسان پذیرای هیچ ارباب رجوعی نخواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این ایام تنها رؤسا و معاونین ادارات برای ساماندهی امور ملزم به حضور در اداره‌ها هستند و انجام کار اداری به پس از بیستم فروردین میسر خواهد بود.

فرماندار ویژه خرمشهر همچنین از توقف تردد قطارهای مسافربری به این شهرستان از فردا خبر داد و گفت: تا روز گذشته مصوب شده بود مسافرانی که با قطار به خرمشهر سفر می‌کنند ملزم به گذراندن دوره قرنطینه خواهند بود که با توجه به تعداد کم مسافران، مقرر شد حرکت قطار به اهواز ختم و تردد به خرمشهر از فردا متوقف شود.

حیدری به اجرای طرح ممنوعیت رفت و آمد در منطقه آزاد اروند نیز اشاره کرد و گفت: در پی جلسات مختلف امنیتی در راستای اجرای طرح ممنوعیت آمد و رفت در سه شهرستان، خرمشهر، آبادان و شادگان برگزار شد، از فردا هیچ کس حق ورود و خروج از خرمشهر را ندارد.

وی افزود: این ممنوعیت به جز در مواردی که با تشخیص فرمانداری در مورد ورود کالاهای اساسی، ارزاق عمومی و موارد بهداشتی و درمانی است، همه گیر است.

فرماندار ویژه خرمشهر در بخش با اشاره به اعمال سختگیرانه‌ترین تدابیر بر واحد‌های صنفی در روزهای پیش رو خبر داد و اظهار کرد: در این مدت همکاری خوبی از سوی واحد‌های تجاری و صنوف برای تعطیلی وجود داشته اما بازرسان اداره صمت ملزم شدند آن بخش از اصناف که به قوانین فوق العاده بی اعتنایی می کنند را جریمه ، پلمپ و پروانه کسب آنها را باطل کنند.

وی بر تأمین نیازمندی های شهرستان تأکید کرد و گفت: همه واحد‌های تولیدی ملزم به تولید حداکثری هستند و شهرستان خرمشهر از نظر تامین وسایل بهداشتی، شوینده و کالاهای مورد نیاز ساماندهی شده و کمبود ندارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان به  وضعیت نابسامان در بازارهای سنتی خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به نبود میدان تره بار در خرمشهر و بی اشکال بودن فعالیت اصناف عرضه کننده میوه و سبزیجات، عرضه این اقلام با ازدحام جمعیت مواجه شده که باید تدبیری برای عرضه با فاصله فراهم شود.

وی رعایت برخی اصول از سوی مردم همچون پرهیز از خرید به صورت خانوادگی، خرید کردن از بازارهای محله ای و یا خرید کردن به میزان بیشتر از نیاز روزانه برای کاهش مراجعات به بازارهای مرکزی شهر را بهترین راهکار برای رفع این مشکل دانست.

حیدری در ادامه به برشماری اقدامات بهداشتی درمانی برای مقابله با کرونا در خرمشهر پرداخت و بیان کرد: راه اندازی سیستم پیچیده سی.تی.اسکن پیشرفته و تهیه ۶ دستگاه اکسیژن ساز که کمبود و قیمت بالایی در شرایط کنونی دارند برای بیمارستان ولی‌عصر(عج) خرمشهر، اقدامی قابل توجه در حوزه سلامت شهرستان است.

فرماندار ویژه خرمشهر از خود اظهاری بیش از ۱۰۰ هزار خرمشهری نیز خبر داد و گفت: از اواسط هفته تا امروز با همکاری وسیع بخش های دولتی و نهادهای مردمی از  ۱۵۶ هزار نفر ۱۰۴ هزار نفر با مراجعه به سامانه سلامت، خود اظهاری کرده و اطلاعات آنها در سامانه سیب پایش شد.

انتهای پیام/72013/

منبع: فارس

کلیدواژه: خرمشهر قطار بیماری سلامت فرماندار ویژه خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۹۹۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند

فرماندار شهرستان تبریز گفت: مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود جدی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یونس فاتح ظهر امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در جمع دانشجویان تبریزی با بیان این مطلب اظهار کرد: دولت آمریکا باید فوراً به نقض فاحش اصل آزادی بیان پایان داده و به حقوق مسلم دانشجویان در بیان دیدگاه‌های خود احترام بگذارد.

وی افزود: مجامع بین المللی و نهادهای حقوق بشر باید از تمام ابزارهای خود در جهت جلوگیری از اقدامات دولت آمریکا در نقض حقوق دانشجویان استفاده کند.

فرماندار تبریز ضمن محکوم کردن سرکوب دانشجویان آمریکایی تصریح کرد: این سرکوب دوگانگی استانداردهای هئیت حاکم آمریکا در استفاده ابزاری از شعارهای حقوق بشری در راستای عداوت با دولت‌های آزادی‌خواه را غیرکتمان کرده است.

فاتح همچنین ادامه داد: از تمامی دانشگاه‌های تبریز می‌خواهم امکان بورسیه کردن دانشجویان آمریکایی را به خاطر دفاع از آرمان ملت فلسطین که از تحصیل منع شده‌اند را فراهم کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: ثمن های فعال در حوزه مقاومت باید زمینه و بستر لازم جهت دعوت از دانشجویان آمریکایی را فراهم کنند.

کد خبر 750506

دیگر خبرها

  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • فیلم وضعیت رودخانه دز پس از طغیان روزهای اخیر
  • (ویدئو) رودخانه دز طغیان کرد
  • دز طغیان کرد + ویدئو
  • مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند
  • ‌رودخانه دز طغیان کرد + فیلم
  • شهروندان از تردد و توقف در حریم رودخانه ها خودداری کنند
  • مشکلی برای تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • هیچ گونه مشکلی برای تردد در شهر ایلام وجود ندارد