Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@04:44:30 GMT

طرز تهیه نان سیمیت

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۰۳۸۰

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نان سیمیت یک نان خوشمزه و مشهور ترکی است. تهیه این نان در خانه بسیار ساده و راحت است. مواد اولیه برای تهیه نان سیمیت آرد، شکر، روغن مایع و شیره انگور است. سیمیت نانی است که بدون تخم مرغ درست می‌شود، ظاهر آن پوک و بافتش کمی سفت است. این نان لذیذ را می‌توانید در وعده صبحانه یا عصرانه همراه با چای و قهوه تان میل کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیمیت به نان خیابانی ترکیه‌ای نیز مشهور است. این غذا در خیابان‌های استانبول توسط دستفروش‌ها به رهگذران فروخته می‌شود. برای پخت این نان یک نوع شیره غلیظ مثل شیره انگور را روی آن می‌مالند سپس کنجدی کرده و در تنور می‌پزند. دستور تهیه‌ای که امروز برایتان قرار دادیم کاملا مطابق با ذائقه و سلیقه ما ایرانی‌ها است. این نان را می‌توان همراه پنیر و کره میل کرد. سیمیت‌های ترکی نان‌هایی حلقوی با پوششی ترد و خمیری نرم و خوشمزه اند.

خمیر فوری یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده این نان است دقت کنید از خمیر فوری استفاده کنید که از زمان انقضا آن نگذشته باشد، زیرا اگر اینگونه باشد خمیر نان بقدر کافی پف نمی‌کند و نان خشک و سفتی خواهیم داشت. در نتیجه اگر به کیفیت نان اهمیت می‌دهید بهتر است این نکات را رعایت کنید. یکی دیگر از نکات مهمی که در زمان پخت باید به آن دقت کنید این است که اگر از فر برای پخت نان استفاده می‌کنید در دقیقه‌های آخر باید شعله بالایی فر را روشن کنید تا روی نان‌ها نیز طلایی رنگ شود. برای تهیه این نان باید زمان زیادی را صرف کنید تا به اندازه کافی پف کند. باید در تهیه نان دقت کنید تا تمام استراحت‌های لازم را به آن بدهید.
دو ماده اصلی سیمیت یعنی کنجد و شیره انگور خواص بسیاری دارند. شیره انگور غنی از ویتامین‌های A,B,C است. کنجد دیابت را کنترل کرده و برای سلامت قلب مفید است. کنجد غنی از فیبر است و عملکرد دستگاه گوارشی را بهبود می‌بخشد. روی موجود در کنجد سلامت و تراکم استخوان‌ها را تقویت می‌کند. کنجد ضد افسردگی و اضطراب و اسپاسم عضلانی است. هر نان سیمیت حدود ۳۰۰ کالری انرژی دارد.

از انواع دیگر نان می‌توان به: نان فطایر پنیری، رول پنیر و کنجد، نان آچما و نان پنیر گردو اشاره کرد.

منبع: غذالند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه شیره انگور نان سیمیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۰۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه واوایشکا با گوشت ساطوری بره توسط آشپز‌ پاکستانی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه آسان کوبیده مربعی و ماهی لوله ای سوخاری (فیلم) طرز تهیه خورشت نخود و گوشت توسط دو آشپز پاکستانی (فیلم) طرز تهیه ناز لقمه؛ یک نهار معرکه برای عاشقان شامی کباب (فیلم)

دیگر خبرها

  • طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم)
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • آخر هفته چی ببینیم؟
  • تهیه ۳۰۰۰ سند کاداستر برای املاک شهرداری قم
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • طرز تهیه واوایشکا با گوشت ساطوری بره توسط آشپز‌ پاکستانی (فیلم)
  • این فیلم مستند پرونده خون‌های آلوده را دوباره باز کرد
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • سفر به تهران قدیم؛ شیره‌کش‌خانه‌های سیار در تهران لو رفتند(+عکس)