Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@21:23:26 GMT

کرونا ابزار جنگ بیولوژیک آمریکا است؟

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۰۴۷۵

کرونا ابزار جنگ بیولوژیک آمریکا است؟

خبرگزاری میزان- شواهد و مدارک تازه یافت شده و قدیمی از وقوع جنگی بیولوژیک پس پرده بحران کرونا خبر می دهند؛ جنگی که احتمالا از سوی آمریکا طراحی و اجرا شده است. تاریخ انتشار: 07:00 - 09 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۶۵۴۵ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ بحران شیوع بیماری «کرونا»، ناشی از گسترش ویروس «کووید-۱۹» در سراسر جهان که سبب مرگ چند صد هزار نفر و وارد شدن خسارات مالی زیادی به کشور‌های مختلف جهان شد، گمانه زنی‌ها در مورد بیولوژیک بودن این ویروس را آن هم با توجه به تلاش‌ های گسترده آمریکا و رژیم صهیونیستی در این زمینه و استفاده از آن در موارد متعدد تشدید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بررسی‌ ها در مورد بیماری همه گیر اخیر ناشی از ویروس کووید-۱۹ که با گسترش به سطح جهان بحرانی همه جانبه را رقم زده و سازمان بهداشت جهانی را به «پاندمیک» خواندن آن واداشت، از تحولات و حقایقی حکایت دارد که عجیب و بی سابقه هستند.
آغاز بیماری کرونا   در اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹ چین از ابتلای برخی از شهروندان خود در شهر «ووهان»، قطب حمل و نقل در این کشور خبر داده و اعلام کرد این بیماری تنفسی ناشی از ویروس کووید-۱۹ از خانواده کرونا است که احتمالا منشا حیوانی دارد.   در مراحل نخست و براساس تجربیات گذشته در مورد ویروس‌ های هم خانواده گمان‌ها بر این بود که کرونا همانند «سارس» که در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ سبب مرگ ۸۰۰ نفر در سراسر جهان شده بود، سیری ۵ ماهه دارد و اقدامات پیشگیرانه می‌توانند در عدم ابتلا به آن موثر باشند.
اما سرعت انتشار و شیوع این ویروس اندک اندک نگرانی‌ها را برانگیخته و اتهام زنی‌ها به کشور‌های مختلف آغاز شد. در این راستا چین به بی مبالاتی و عدم کنترل تغذیه مردم کشورش متهم شد، ادعایی که با جهان گیر شدن این بیماری بی اساس بودن آن بر همگان آشکار شد. آن چه که بیش از هرچیزی این ادعا‌ها را زیر سوال برد، ورود دومینو وار کشور‌های اروپایی و آمریکا به این بحران بود.
کشور‌های اروپایی و آمریکا به عنوان داعیه داران عرصه‌های پزشکی و بهداشتی در چشم بهم زدنی دریافتند که شمار زیادی از مردم کشورهایشان به این بیماری مبتلا شده اند.   انکار وخامت اوضاع، کمبود فضای درمانی، کمبود اقلام و تجهیزات پزشکی، سودجویی ها، عدم آمادگی برای مقابله با بحران، قحطی و کمبود مواد غذایی و بهداشتی و ... در این کشور‌ها نشان داد که کرونا بحرانی است که هیچگونه دسته بندی را در زمان فعالیت خود قایل نمی‌شود.
گمانه زنی‌ها در مورد جنگ بیولوژیک
همانطور که گفته شد در ابتدای امر چین به دلیل شناسایی نخستین مورد ابتلا به این بیماری در استان «هوبئی» مورد ملامت قرار گرفت، اما تحولات و وقایعی عجیب در ادامه ماجرا گمانه زنی‌ها در مورد وقوع جنگی بیولوژیک را تشدید کرد.
چین با خروج از شوک اولیه سرعت این بحران، به اتهام زنی‌ها با شواهد و مدارک پاسخ داد.   «گنگ شوآنگ»، وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد: «ویروس جدید احتمالا توسط ارتش چین وارد شهر ووهان شده است.»   این ادعا با ارائه اسنادی مبنی بر کشف ظروفی با برچسب بیولوژیک پوشانده شده در لایه‌های برزنت در عمق یک و نیم متری خاک حیاط کنسولگری چین تقویت شد. دولت چین از آمریکا خواستار ارائه توضیحات در این مورد شد؛ درخواستی که بی جواب باقی ماند.   بیشتر بخوانید:  انگشت اتهام چین و روسیه به سمت واشنگتن
شواهد و دلایل مبنی بر بیولوژیک بودن بحران کرونا
گذشته از تلاش‌ها و اقدامات متعدد آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر در زمینه جنگ بیولوژیک، اتفاقات و رویداد‌های دیگری در چندماهه اخیر و در پی شیوع بیماری کرونا و اطلاعات گذشته سبب شدند تا گمانه تعمدی بودن انتشار این ویروس تقویت شود.
- دستور شورای امنت ملی آمریکا به برگزاری محرمانه جلسات در مورد ویروس کرونا: شورای امنیت ملی به دستور مستقیم کاخ سفید در هفته‌های نخست شیوع کرونا جلسات اضطراری را در مورد کرونا برگزار کرد که نتیجه اش به صورت طبقه بندی شده بایگانی می‌شد.   متخصصان پزشکی آمریکا از دسترسی به این اطلاعات محروم هستند و تنها افراد دارای مجوز خاص می‌توانند به این پایگاه اطلاعاتی دسترسی داشته باشند.
- شواهد ارائه شده از سوی دولت چین مبنی بر فعالیت‌های بیولوژیک در کنسولگری آمریکا در ووهان
- شواهد وزارت دفاع روسیه در مورد فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا در گرجستان به ویژه در نزدیکی مرز‌های چین و روسیه: وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد پنتاگون آزمایشگاه‌های مربوط به تسلیحات بیولوژیکی را در کشور گرجستان و در مرز روسیه و چین ساخته که تهدیدی برای مسکو و پکن محسوب می‌شوند.
آزمایشگاه‌ های بیولوژیک پنتاگون در گرجستان و در نزدیکی مرز روسیه که زیر پوشش فعالیت‌های بشردوستانه کار می‌کنند، ناقض قوانین و کنوانسیون‌های بین المللی هستند.
نگرانی‌های روسیه در مورد اقدامات آمریکا که در خاک گرجستان و با نقض قوانین بین المللی و دور زدن پیمان‌های بیولوژیک انجام می‌شوند، پس از تجزیه و تحلیل داده‌هایی که وزیر اطلاعات پیشین گرجستان در اختیار مسکو گذاشت، تایید شد.
این داده‌ها تایید می‌کنند که بیماری همه گیری طاعون آفریقا که در ۱۰ سال گذشته در مناطق مرزی روسیه و چین با گرجستان شیوع یافته، توسط آزمایشگاه‌ های آمریکایی ارسال شده و ضرر و زیان مستقیم و غیرمستقیم ۵۵ میلیارد دلاری به روسیه در پی داشته است.
در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «آمریکا در تلاش است با دور زدن برخی از مفاد پیمان منع استفاده از سلاح‌ های میکروبی و شیمیایی، توان بیولوژیک و شیمیایی خود را در پوشش تحقیقات مسالمت آمیز تقویت کند.»
در گزارش وزارت دفاع روسیه آمده است: «آمریکا چندین نمونه از شهروندان روس را در ۳۰ آزمایشگاه جمع آوری کرد تا از آن‌ها برای ساخت سلاح بیولوژیک در نزدیک مرز‌های روسیه استفاده کند اسناد مدارک مرکز لوگار آمریکا در گرجستان نیز نشان می‌دهد که برخی از پهپاد‌ها ناقل حشرات حامل میکروب بوده اند.»
- وجود ۲۵ آزمایشگاه بیولوژک فعال آمریکا در کشور‌های قزاقستان، قرقیزستان، لائوس، ویتنام، تایوان، کره جنوبی،...
- اعلام ابتلای بیش از ۱۰ هزار آمریکایی به آنفلوآنزا در ماه‌های اخیر توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها: این خبر احتمال ورود کرونا به چین در جریان مسابقات ارتش‌های جهان در اواخر سال ۲۰۱۹ را که شمار زیادی آمریکایی در آن شرکت داشتند، تقویت می‌کند.
- تهیه فیلمی در هالیوود با موضوع شیوع کرونا در چین و مرگ میلیون‌ها چینی بر اثر این بیماری در حدود ۱۱ سال پیش
- ابراز خوشحالی مقام‌های آمریکایی از شیوع کرونا در چین
- فعالیت ۲۰۰ آزمایشگاه بیولوژیک آمریکا در سراسر جهان
- غیر قطعی بودن منشا حیوانی کرونا
- واقعیت تغذیه مردم چین از حیوانات در هزاران سال گذشته بدون تجربه شیوع بیماری مشابه کرونا
اگر کرونا جنگ بیولوژیک باشد چه پیامد‌هایی دارد؟
اگر آمریکا یا متحدان یا کارگزاری‌های آن عمدا دست به تولید چنین ویروسی زده باشند، تنش‌ها به حدی شدت خواهند یافت که احتمال بالا گرفتن درگیری وجود دارد. از این واقعیت نباید غافل شد که آمریکا پس از جنگ تجاری ناکام با چین، از شیوع کرونا سوءاستفاده کرد و پکن را به مدت سه ماه دچار رکود کرد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا وزارت دفاع روسیه جنگ بیولوژیک شیوع کرونا کشور ها زنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۰۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی ایران خللی در عزم و اراده ایران ایجاد نمی‌کند.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی در یک موضع گیری رسانه‌ای اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد : تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کنعانی: توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست