Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:34:09 GMT

مردم بوشهر ترددهای ضروری را هم به حداقل کاهش دهند

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۱۴۸۰

مردم بوشهر ترددهای ضروری را هم به حداقل کاهش دهند

مجید خورشیدی روز شنبه در برنامه تلویزیونی بهار بوشهر افزود: هرچند معابر شهری بوشهر خالی از مردم شده و به ندرت عده‌ای از افراد در خیابان‌ها دیده می‌شوند اما همه قشرهای جامعه همانند اصناف که با ایثار از معیشت و امرار معاش خود برای سلامت مردم گذر کردند لطف کنند و از منزل خارج نشوند.

وی بیان کرد: امروز بنا به وظیفه شرعی، ملی میهنی و انسانی همه باید در خانه بمانند و هیچ خدمتی به کشور بالاتر از در خانه ماندن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خورشیدی ادامه داد: اگر قرار بر لغو سفرها است این اصل در مورد پروازها نیز باید صدق کند اما چون استان بوشهر استانی است که فاصله قابل توجهی نسبت به مرکز کشور دارد و ممکن است برای برخی از افراد سفرهای ضروری پیش آید حداقل پروازها فقط برای تهران برقرار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به غیراز تهران آن هم بسیار محدود برای هیچ مقصد دیگری پرواز وجود ندارد.

وی ادامه داد: حتی آنهایی که سفر هوایی می‌روند نیز  سلامت مردم را در نظر بگیرند و اگر سفر آنها ضروری نیست به سفر هوایی و زمینی مبادرت نکنند.

وی گفت: براساس طرح فاصله‌گذاری اجتماعی قرار است یک سوم ظرفیت اداری دستگاه‌های اجرایی برای حفظ ضرورت‌ها فعال باشند به همین دلیل از مدیران الزامات طرح را رعایت و به نحوی مدیریت کنند تا هیچ کدام از همکارانی که حضور آنها در محل کار ضروری نیست به اداره فراخوانی نشوند.

وی تاکید کرد: بنا به اعلام استاندار بوشهر آن دسته از افرادی که محل کار آنها در بوشهر و در جای دیگر ساکن هستند تا حد امکان به دستگاه اجرایی فراخوانی نشوند و مدیران به رعایت سقف حضور یک سوم کارکنان در اداره‌ها توجه کنند.

 خورشیدی در باره خانه‌های مبله و خانه باغ‌ها گفت: مردم اگر  از اینکه شهروند غیر مسئولی با بی‌درایتی منزل خود را  به عنوان مبله و یا خانه باغ در اختیار مسافران قرار داده به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند و بلافاصه پلیس برای پلمب آنها اقدام کند.

وی گفت: طرح فاصله ‌گذاری اجتماعی از هشتم فروردین با جدیت و ملاطفت آغاز شده‌است و نیروهای راهنمایی و رانندگی و انتظامی با همراهی بسیج و جمعیت هلال احمر مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان را با اعمال قانون و مقررات کنترل می‌کنند.

وی یادآور شد: در روزنخست اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی سعی شد کمترین حد از اعمال قانون صورت بگیرد و بیشتر با تذکر، راهنمایی و ارشاد اجراشد هرچند برای اجرای طرح به تعداد کافی خودروهای متخلف که سلامت شهروندان را به خطر انداخته بودند اعمال قانون انجام شد و ضمن توقیف خودروها برخی افراد با برگ جریمه ۵۰۰ هزار تومانی به سمت منزل بدرقه شدند.

وی یادآور شد: هرچند تا پیش از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ترددها به سمت استان بوشهر تا ۸۰ درصد کاهش یافته بود اما با اجرای این طرح ترددها و مسافرت‌ها تا بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته‌است.

وی بیان کرد: در بازدیدی که از مبادی ورودی و خروجی داشتیم فقط خودروهای پلاک‌های ۴۸ و ۵۸ دیده می‌شد که تاکید می‌کنم از امروز (شنبه ) این نوع رفتاری که در روز نخست مردم در مبادی ورودی و خروجی دیدند را کمتر خواهند دید.

خورشیدی تاکید کرد: مهربانی و احترام پلیس همچنان هست اما اعمال قانون و مقررات با شدت بیشتری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از امروز برابر مندرجات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی سخت‌گیری‌های لازم در مبادی خروجی هم به اجرا گذاشته می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: پلیس به طور حتم مانع خروج کسانی که سفر غیر ضروری انجام می‌دهند می‌شود و ممکن است خودروی آنها توقیف کند و جریمه شوند.

وی با تاکید براینکه مردم کمترین خروج را از خانه داشته باشند گفت: در زمان حاضر امکانات توریستی به صورت کامل در ساحل تعطیل است و هیچگونه تسهیلاتی به افراد اعم از ساکنان بومی و مسافران  ارائه نمی‌شود.

برچسب‌ها بوشهر استانداری بوشهر ویروس کرونا بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر استانداری بوشهر ویروس کرونا بهداشت و سلامت بوشهر استانداری بوشهر ویروس کرونا بهداشت و سلامت طرح فاصله گذاری اجتماعی اعمال قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۱۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر/ کمترین حقوق ۱۰ میلیون تومان می‌شود

سخنگوی دولت گفت: به پیشنهاد وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی، حقوق بازنشستگان حداقل بگیر ۳۵ درصد افزایش یافت و حداقل حقوق این افراد ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بهادری‌جهرمی امروز_چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به پیشنهاد وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی، حقوق بازنشستگان حداقل بگیر ۳۵ درصد افزایش یافت و حداقل حقوق این افراد ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی بیان کرد: یکی از محورهای مهم سیاست‌های سازمان تأمین اجتماعی به حوزه انتظام‌بخشی به سیاست‌های حمایتی در کشور اختصاص دارد و امروز آئین‌نامه‌ای در هیأت وزیران به منظور ایجاد پنجره واحد خدمات حمایتی ایرانیان و در راستای محور مهم سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی به تصویب رسید.

بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: هیأت وزیران امروز با این آئین که به پیشنهاد وزارت کار به هیأت وزیران تقدیم شده بود و در جلسات متعدد کمیسیون‌های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود موافقت کرد که بتوانیم انتزاع‌بخشی مناسبی داشته باشیم و هم کارآمدی و هم انسجام را در خدمت‌رسانی حمایتی به جوامعی که تحت پوشش نهادهای مختلف حمایتی هستند و یا به روش‌های مختلف حمایت‌هایی از آنها انجام می‌گیرد مطابق این مصوبه داشته باشیم.

وی ادامه داد: درخصوص سیل سیستان و بلوچستان که پیش از این گزارش‌هایی در همه جلسات از ابتدای سیل تا امروز وزرای مرتبط در جلسه ارائه کرده بودند امروز به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه در جلسه هیأت وزیران مقرر شد که فعلاً میزان هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به صورت تنخواه در اختیار استاندار و وزارت کشور قرار بگیرد تا بتوانند به عنوان هزینه‌های ضروری اولیه در سطح استان هزینه کنند البته مبالغ خسارت که بیش از این برآورد شده بعد از برآورد نهایی توسط مجموعه‌ها و دستگاه‌های مربوطه درخصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

کد خبر 749683

دیگر خبرها

  • ۷۵ هزار کارگر زیر پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد
  • توزیع ۳۶۲۷ دستگاه لوازم سرمایشی وگرمایشی میان مددجویان کمیته امداد
  • فیلم| حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر/ کمترین حقوق ۱۰ میلیون تومان می‌شود
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • بهادری جهرمی: حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • رتبه دوم تردد بین استانی به بوشهر رسید
  • ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد