Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@10:20:06 GMT

تجلی معرفت در «گنجینه معرفت‌ها» علیه ویروس منحوس! + فیلم و تصویر

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۱۵۶۹

تجلی معرفت در «گنجینه معرفت‌ها» علیه ویروس منحوس! + فیلم و تصویر

‍‍‍‍‍‍

ویروس کرونا به خراسان شمالی ترس و واهمه آورد، اما مردان و زنان دیار گنجینه معرفت‌ها و فرهنگ‌ها با شور و شعور همگانی علیه این ویروس در خط مقدم حضور یافتند تا با بسیج همگانی شکست آن را رقم بزنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد این روزها کرونا، اصلی‌ترین تیتر اخبار در سرتاسر جهان را به خود مشغول کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اروپا تا آسیا، از آمریکا تا آفریقا و کشورمان نیز از این قضیه مستثنا نیست و تمام نهادها و مردم مشغول دست‌وپنجه نرم کردن با این ویروس هستند.

خراسان شمالی ازجمله استان‌هایی بود که دیرتر از بسیاری از استان‌های کشور به جمع مبتلایان به کرونا پیوست، اما به ناگاه مسیر افزایش بیماران را به‌سرعت طی کرد به‌نحوی‌که از ۱۲ اسفندماه و با شناسایی نخستین مبتلا به کرونا در استان، خراسان شمالی وارد چرخه این ویروس در کشور شد، پس از ۲۶ روز به آمار ۲۸۰ مبتلا و ۲۷ فوتی رسیده که نشان‌دهنده این واقعیت است، هر ۲ ساعت یک مبتلا و هرروز یک نفر به‌طور میانگین به جمع جان‌باختگان کرونا در استان افزوده می‌شود.

 

  هر ۲ ساعت یک مبتلا و هرروز یک نفر به‌طور میانگین به جمع جان‌باختگان کرونا در خراسان شمالی افزوده می‌شود.

 

شیوع گسترده ویروس کرونا هرچند باعث ایجاد محدودیت‌های بسیار و مشکلات فراوانی شده اما در کنار آن نکات مثبتی نیز داشته است. نکاتی که توسط مردم، نیروهای جهادی، نهادهای خصوصی و همچنین ادارات دولتی رقم خورد و نشان داد می‌توان در شرایط سخت چطور مدیریت کرد و با هم‌دلی مشکلات را پشت سر گذاشت.

نمره ۲۰ جهادی‌ها!

در فعالیت‌های جهادی، بسیجی‌ها سردمدار بود. تمام اقشار بسیج در این زمینه نقش مهمی ایفا کرد. دراین‌بین برنامه‌های بسیج دانشجویی بیشتر به چشم می‌آمد. زیرا دانشجویان جهادی در قالب تیم‌های مختلف توانستند نقش قابل‌اعتنایی را در رفع برخی کاستی‌ها ایفا کنند.

 

دانشجویان بسیجی استان در همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا با تشکیل قرارگاه مبارزه با شیوع کرونا در استان با فعالیت ۲۰۰ دانشجو کار خود را آغاز کرد. در این فعالیت، دانشجویان ۳ کارگاه مجزا راه‌اندازی کرده و اقدام به تولید شیلد پزشکی، ماسک و مایع ضدعفونی‌کننده دست کردند.

صادق شاکری، دبیر قرارگاه مبارزه با کرونا در استان خراسان شمالی جزئیات را اینگونه شرح می‌دهد: با همکاری تمامی دانشجویان سطح استان به تولید و توزیع ماسک، شیلد و اقلام بهداشتی پرداختیم. ۷ کارگاه تولید ماسک که ظرفیت تولید روزانه ۵۰۰۰ عدد ماسک را دارد راه انداختیم. قسمتی از این ماسک‌های تولیدی در اختیار کادر درمان بیمارستان‌های درگیر کرونا قرار می‌گیرد و مابقی به ادارات یا در حاشیه و مرکز شهر توزیع می‌شود. همچنین مواد ضدعفونی‌کننده نیز تاکنون حدود ۸۰۰ لیتر تولیدشده که خیلی کمتر از ظرفیت تولیدی ماست چراکه اتانول که به‌وسیله آن می‌توان مایع ضدعفونی را تولید کرد در دسترس نیست؛ اگر منبع کافی اتانول را داشته باشیم به‌جرئت می‌گویم که تا روزی ۱۰۰۰ لیتر هم می‌توانیم که تولید کنیم.

 

 

یکی دیگر از اقدامات طرح تولید ماسک در منزل بود. رضا ثنائیان، دانشجوی فعال جهادی دراین‌باره می‌گوید: به همت دانشجویان بجنوردی لوازم اولیه تولید ماسک به درب منازل متقاضی دوخت ماسک تحویل داده می‌شود تا بانوان در خانه خود ماسک تولید کنند و در این طرح روزانه ۲ هزار ماسک تولید می‌شود.

وی می‌افزاید: در حال حاضر ۶۰ منزل از سراسر شهر بجنورد در طرح ما مشارکت می‌کنند و روزانه نزدیک به ۲ هزار ماسک تولید می‌شود؛ البته تعداد منازل متقاضی شرکت در این طرح جهادی روزبه‌روز در حال افزایش است و تمامی اقشار جامعه در این زمینه شرکت کرده‌اند.

هیئت دانشجویی دانشگاه پیام نور بجنورد دیگر فعالان جهادی این عرصه بودند. آن‌ها در برنامه‌ای هر شب یک محله حاشیه شهر را گندزدایی و ضدعفونی می‌کردند. مرتضی رحمانی، فعال جهادی دانشگاه پیام نور بجنورد در این خصوص بیان می‌کند: با هم‌فکری اعضای هیئت فاطمه الزهرا (س)، تصمیم گرفتیم مناطق حاشیه شهر بجنورد که به دلیل حجم بالای فعالیت‌ها ممکن است خدمات کمتری را دریافت کنند ضدعفونی کنیم. ازاین‌رو حدود ۳۰ خادم با کمک ادوات شخصی مانند تراکتور و تعدادی سم پاش دستی هر شب یک از محله‌های حاشیه شهر بجنورد را ضدعفونی می‌کنند.

 

عصمت باغچقی، مسئول گروه جهادی ناحیه بسیج دانشجویی خواهران خراسان شمالی نیز اقدام به تولید ماسک در یک کارگاه با حضور ۲۵ دانشجوی دیگر کرده است. وی در خصوص فعالیت خود و تیمش می‌گوید: روزانه ۲۰ یا ۲۵ نفر در کارگاه فعالیت می‌کنند از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۱۸ و ۳۰ عصر بدون خستگی کارشان را باعلاقه ادامه می‌دهند و هرروز ۲۰ هزار ماسک در قالب پنج کارگاه در بجنورد توسط خواهران تولید می‌شود.

درمجموع ۲۵۰ گروه امدادی بسیجی در خراسان شمالی فعالیت می‌کنند. این را فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه خراسان شمالی عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: با سازماندهی ۲۵۰ گروه امدادی دارای سابقه در امور امداد، نجات و بهداشت اکنون به کمک نهادهای درمانی و امدادی می‌آییم.

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی از آمادگی برای شرایط بحرانی نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: دو مرکز درمانی در بجنورد و شیروان به همراه یک مرکز قرنطینه برای شرایط بحرانی آماده ارائه خدمت با حداکثر توان به اهالی خراسان شمالی است.

 

سردار چمن ادامه داد: تمامی ظرفیت‌های بسیج را در خدمت معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی به‌عنوان متولی نظام سلامت قرار داده‌ایم.

سپاه نیز در این مدت علاوه بر ساماندهی تیم‌های جهادی، اقدام به برگزاری رزمایش «جهاد سلامت» کرد. فرمانده سپاه استان دراین‌باره گفت:  این رزمایش با رمز «یا باب‌الحوائج» توسط بسیجیان و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه جوادالائمه خراسان شمالی برای مقابله با ویروس کرونا در استان آغاز شد.

در تمام شهرستان‌های استان نیز روند اقدامات جهادی بیشتر از بجنورد نباشد کمتر نیست. به‌عنوان‌مثال فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اسفراین تصریح می‌کند: با راه‌اندازی ۴ کارگاه تولید ماسک روزانه قریب به ۶۰۰۰ ماسک تولید و در اختیار مراکز درمانی و واحدهای صنعتی و مردم این شهرستان قرار می‌گیرد.

استقرار، تجهیز و تحویل نقاهتگاه بجنورد توسط بسیجیان و جهادگر خراسان شمالی نیز نمونه‌ای بی‌نظیر در عزم کمک رسانی به بیماران در بجنورد بود.

 

مردم دوشادوش یکدیگر، پای‌کار علیه کرونا!

بخش دیگر روی خوش کرونا، همبستگی و فعالیت انفرادی و یا جمعی مردم بود. شهروندان استان نشان دادند در روزهای سخت چطور می‌توانند قدرت دستانشان را کنار یکدیگر قرار دهند و از سد مشکلات عبور کنند.

هرکسی به حد خودش. به‌عنوان نمونه این شهروند که مایع دستشویی را در کنار شیر آب مغازه خود قرار داده و از مردم خواسته دست‌های خود را با آب و صابون بشویند تا جلوی بیماری گرفته شود.

 

یا دیگری به توزیع رایگان ماسک‌های بهداشتی در میان مردم اقدام می‌کند تا ببینیم که هنوز آدمیت جاری است!

 

ازاین‌دست اقدامات به‌وفور پیدا می‌شود. قطعاً خودتان نیز در اطراف محله خود دیده‌اید. اما برخی اقدامات شاخص‌تر هستند. هادی درگزینی نمونه‌ای کم‌نظیر است در بیمارستان امام حسن بجنورد است که کارهایی را در پشتیبانی و تأمین اقلام موردنیاز کادر درمانی بیمارستان ویژه بستری بیماران کرونا در خراسان شمالی می‌کند، که در نوع خود جهادی بزرگ در این استان کوچک محسوب می‌شود.

 

 

برخی اقدامات نیز گروهی بود. به‌عنوان نمونه فعالیت گروه دختران نور بجنورد. جمعی از دختران بجنوردی که درزمینه ترویج روحیه و فکر مهدوی اقدام می‌کنند اما این بار فعالیت خود را گسترش دادند و علاوه بر برگزاری سه‌شنبه‌های مهدوی، بسته‌های دستکش بهداشتی را تقسیم کردند، حدیثی از پیامبر ضمیمه‌اش و برای لبخند رضایت مولایشان به مردم تقدیم داشتند.

 

روحانیون نیز فعالیت چشمگیری را برپا کردند. از داوطلب شدن برای غسل دادن بیماران فوت‌شده تا خدمت‌رسانی در بیمارستان‌ها. هیئت‌های مذهبی نیز در کنار روحانیون قرار داشتند و به‌این‌ترتیب قدرت فعالیت خود را بیش‌ازپیش می‌کردند. آن‌ها این بار سوگواری خود را در کمک به خلق‌الله یافتند.

در این خصوص مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: اقدامات جهادی و خودجوش هیئات مذهبی و همراهی روحانیون در مقابله با ویروس کرونا در شهرها و روستاها قابل‌تحسین است.

وی با اشاره به حضور خودجوش و جهادی روحانیون و هیئات مذهبی در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، تصریح کرد: روحانیون و فعالان مذهبی خراسان شمالی از بدو شیوع ویروس کرونا اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای تهیه ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و توزیع آن‌ها بی محرومان و نیازمندان کردند که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی کارگاه‌های تهیه ماسک یک‌بارمصرف در مساجد و حسینیه‌ها اشاره کرد.

 

خادمی افزود: در موج دوم پویش "به توان ما" شبکه تبلیغ و هیئات مذهبی مأموریت پیداکرده‌اند تا به یاری افرادی از جامعه که در این ایام آسیب‌پذیری بیشتر دارند، بشتابند تا با تهیه اقلام و ملزومات مصرفی و توزیع آن بین محرومان و نیازمندان، بتوانند کمی از آلام آن‌ها به خاطر بیکاری و فقر را بکاهند.

از دیگر اقدامات زیبای مردمی، تصمیم خانواده شهید عیاشی در اسفراین بود. این خانواده که داغدار از دست دادن پدر خود به علت بیماری بودند، اما با حرکتی خیرخواهانه و نیک‌اندیشانه، به‌جای برگزاری مراسم ترحیم که با توصیه اکید مسئولان درمانی مواجه بود، هزینه‌های آن برای رفع کمبودهای درمانی بیماران کرونا در بیمارستان اسفراین به‌کار گرفتند.

 

 

همچنین معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی از فعالیت بیش از ۱۵۰ طلبه خواهر و برادر استان در قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا خبر داد.

مهرپویان تصریح کرد: روحانیون طرح هجرت (مستقر در روستاها) نیز با تبلیغ نکات بهداشتی دستورات دینی در این زمینه، فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که تاکنون ۵ رأس گوسفند، باهدف دفع بلای کرونا ویروس قربانی و میان نیازمندان توزیع کرده‌اند.

وی ادامه داد: گرفتن تست تب از مسافران پایانه مسافربری بجنورد، فرودگاه و مبادی شهرهای بجنورد، شیروان، شهرک گلستان و همچنین ضدعفونی کردن وسایل نقلیه و عابر بانک‌های شیروان، بسته‌بندی اقلام بهداشتی، از دیگر فعالیت‌های جهادی طلاب و روحانیون استان بوده است.

 

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه استان افزود: فعالیت ۵۰ طلبه خواهر درزمینهٔ دوخت ماسک و لباس مخصوص پرستاران و کادر درمانی، و همچنین فرهنگ‌سازی طلاب برادر و خواهر در فضای مجازی، باهدف تشویق مردم به رعایت دستورات بهداشتی، نرفتن سفر، عدم دیدوبازدید نوروزی، فرهنگ‌سازی برای ماندن در خانه و... ازجمله اقدامات طلاب علوم دینی در این جهاد مقدس بوده 

کشاورزان نیز برای مقابله با کرونا آستین‌های خود را بالا زدند. در این زمینه رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: به‌منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، تعداد ۱۱۱ تراکتور سم‌پاش بخش کشاورزی به‌صورت خودجوش و داوطلبانه آماده همکاری است.

 

بخشیدن اجاره‌های منازل و یا مغازه از دیگر مواردی بود که موجب حیرت می‌شد. این اتفاق نیز به‌صورت وسیعی در سطح شهر دیده می‌شد.

 

 

از این قبیل فعالیت‌ها یقیناً بسیار بیش از موارد ذکرشده می‌توان یافت. فعالیت‌هایی که هرکدام می‌تواند در یک کشور اروپایی صدها رسانه را به دنبال خود بکشاند اما در کشورمان آن‌قدر زیاد اتفاق می‌افتد که گویی یک امر مرسوم است.

راه اندازی کارگاه های متعدد تولید ماسک در روستاها و حاشیه های شهر نیز از دیگر جلوه های زیبای این ویروس منحوس بود.

ائمه جمعه نیز پای کار مبارزه با کرونا آمدند و پس از تعطیل شدن اقامه نماز جمعه، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان، با کمک های مردمی کارگاه تولید ماسک راه اندازی کردند که تا بتوانند سهمی در مبارزه عملی و در میدان مقابل بیماری کرونا داشته باشند.

 

 

مسئولان در کش‌وقوس اجرای بخش‌نامه‌ها!

یقیناً نمی‌توان از فعالیت مدیران و اقدامات آن‌ها به‌سادگی عبور کرد. هرچند در شرایط بحران مردم نقش مهمی را می‌توانند ایفا کنند اما جایگاه مسئولان نیز مهم ارزیابی می‌شود و بدون تصمیمات قاطع و به‌موقع آنان نمی‌توان امیدی به پیروزی داشت. اکنون به برخی از اقدامات که پس از تلاش‌هایی به ثمر نشست رجوع می‌کنیم.

در ابتدا خراسان شمالی از تولید تمام اقلام بهداشتی بی‌بهره بود. بخشی از این نیاز از طریق دانشجویان جهادی رفع شد و برخی نیز با راه‌اندازی برخی کارگاه‌ها. به‌عنوان نمونه مسئول کمیته اقتصادی و پشتیبانی ستاد مبارزه با کرونای خراسان شمالی گفت: به منظور برطرف کردن نیاز بازار به اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده٬ کارخانه تولید الکل با ظرفیت بیش از ۳۰۰۰ هزار لیتر در خراسان شمالی راه‌اندازی شد.

وی افزود: در این مدتی که درگیر این بحث بوده‌ایم تاکنون بیش از ۲۱۰۰۰ لیتر محلول‌های ضدعفونی‌کننده دست٬ ۵۸۰ هزار ماسک و ۳۴۰ هزار جفت دستکش هم از سایر مناطق وارد استان شده و از طریق شبکه‌های مردمی توزیع‌شده است.

مسئول کمیته اقتصادی و پشتیبانی ستاد مبارزه با کرونای خراسان شمالی گفت: ۶۰ درصد از کالاهای بهداشتی که وارد استان شد باید در بین مردم توزیع شود. روز گذشته نیز حواله ۵۸۰۰۰ لیتر الکل از استان آذربایجان شرقی صادرشده و ۲۰۰ هزار ماسک هم به‌زودی وارد استان خواهد شد.

اما به کمی قبل‌تر بازگردیم. زمانی که دستور ممنوعیت سفر به خراسان شمالی و درواقع عدم بهره‌مندی مسافران از امکانات اقامتگاه‌ها صادر شد. استاندار خراسان شمالی حدود ۱۰ روز پیش از شروع سال نو گفت: در ایام نوروز پذیرای هیچ مهمانی خارج از استان نخواهیم بود و امسال نمی‌توانیم پذیرای مهمانان نوروزی باشیم.

این تصمیم را مدیران شهرستان‌ها نیز ابلاغ کردند. به‌عنوان نمونه فرماندار اسفراین گفت: هیچ مسافری در این شهرستان خدمات اقامتی دریافت نمی‌کند مگر در شرایط خاص که آن‌هم باید با غربالگری و رعایت نکات ایمنی و به مدت کوتاه در شهرستان متوقف شوند.

شجاعی همچنین با اشاره به خرید وسایل موردنیاز به‌عنوان یکی از عوامل شیوع کرونا بیان کرد:  خرید اینترنتی توسط شهروندان این استان یکی از راه‌های پیشگیری از شیوع کرونا ویروس است و شرایط را برای انجام خرید اینترنتی در استان مهیا کردیم.

آرام‌آرام فعالیت اصناف و مغازه‌ها نیز طی دستوراتی در سطح استان محدود و تعطیل شد.

عدم برگزاری نماز جمعه و تعطیلی آن نیز از دیگر تصمیمات مهم در استان به شمار می‌آمد. اتفاقی که تاکنون سابقه نداشت و کرونا باعث شد تا این موضوع حاصل شود.

 

در همین زمان آماده شدن ۴۴ تخت بیمارستانی در سالن ورزشی جاجرم دیگر خبری بود بر سر زبان‌ها آمد. رضا آذری، فرماندار جاجرم با اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به بیماران کرونا در شهرستان جاجرم، از تجهیز یکی از سالن‌های ورزشی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در سالن ورزشی امید جاجرم ۴۴ تخت بافاصله ۲ متر برای درمان بیماران مبتلابه ویروس کرونا تجهیز شده است که در صورت تکمیل مراکز درمانی به‌عنوان پشتیبان از این مکان  استفاده خواهد شد.

با پایان یافتن تعطیلات رسمی نوروز، دستور حضور حداکثر یک‌سوم کارمندان از سوی استاندار خراسان شمالی داده شد، دستوری که به اجرا درنیامد و بر اساس آن‌یکی از مدیرکل‌های استان توبیخ شد.

 

درنهایت نیز طرح فاصله‌گذاری به تصویب رسید؛ استاندار خراسان شمالی نیز در تشریح این طرح گفت:  طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بنابر اعلام وزارت کشور از ساعت صفر جمعه ۸ فروردین‌ماه آغاز می‌شود و فعلاً تا ۱۵ فروردین‌ماه این طرح اجرایی خواهد شد.

وی با تشریح برخی موارد دراین‌باره گفت: باید توجه کرد که در این طرح جلوی ترددهای گرفته نشود بلکه باید از کمربندی شهرها گذر مسافران انجام شود و تأکید فقط بر عدم ورود به شهرها است.

استاندار خراسان شمالی با تأکید بر رعایت حال مردم در اجرای این طرح افزود: هر دستگاهی موظف است تا این طرح را با توجه به شیوه‌نامه ابلاغی اجرایی کند.

 

 

کرونا گرچه در ابتدا موجی از ترس و واهمه را همراه خود آورد، اما همگان توانستند با بازیابی خود به جنگ مقابل این ویروس منحوس بروند، تا نشان زرین دیگری در همدلی و جهاد را در کارنامه مردم خراسان شمالی ثبت کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان شمالی کرونا ویروس بجنورد استاندار خراسان شمالی خراسان شمالی گفت خراسان شمالی خراسان شمالی مبارزه با کرونا کرونا در استان عنوان نمونه ضدعفونی کننده اقلام بهداشتی ویروس کرونا راه اندازی فعالیت خود شیوع کرونا تولید ماسک ماسک تولید هزار ماسک فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۱۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد ظهر سه‌شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی خراسان شمالی که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر تقویت صادرات در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: افزایش تولید و در کنار آن تقویت صادرات سبب رونق اقتصادی و دلگرمی تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.

وی در ادامه با بیان اینکه افزایش تولید با بازاریابی جهانی باعث رونق اقتصاد شده، افزود: تمام تولیدات سطح استان استخراج و متناسب با آن بازارهای جدید جهانی شناسایی شود.

حسین‌نژاد اظهار کرد: اکنون بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات استان هستند و کشورها متناسب با نیازمندی‌های آن‌ها پالایش شود تا صادرات استان بازار جهانی پیدا کند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته رونق تولید و صادرات و تراز تجاری روند مطلوب داشت که در سال جاری قوی‌تر و با یک جهش بیشتر دنبال شود.

کد خبر 6087071

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • تشریح ابعاد پاسخ موشکی و پهبادی ایران در برنامه گفتگوی ویژه خبری