Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@13:07:13 GMT

درخواست فرمانده یگان محیط زیست در نوروز کرونایی

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۱۷۱۶

درخواست فرمانده یگان محیط زیست در نوروز کرونایی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سرهنگ جمشید محبت خانی افزود: پیش از این تاکید کرده بودیم که هموطنان امسال از خرید ماهی و سبزه برای سفره هفت سین خودداری کنند زیرا علاوه بر اینکه برای محیط زیست و طبیعت مضر است، می توانند ناقل ویروس کرونا باشند و شیوع این بیماری را به همراه داشته باشد.

وی اظهارداشت: همچنین درخواست کردیم که افراد در مراسم چهارشنبه سوری امسال شرکت نکنند زیرا آتش زدن لاستیک و حتی ترقه بازی موجب افزایش آلودگی هوا می شود، چون محققان معتقدند که آلودگی هوا می تواند موجب گسترش ویروس ها از جمله کرونا شود؛ علاوه بر این مراسم چهارشنبه سوری موجب آلودگی صوتی می شود این در حالی است که تعداد زیادی از بیماران کرونایی نیاز به استراحت دارند و بروز سر و صدا موجب آزار و اذیت آنها می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علاوه بر این وقتی جوانان برای برگزاری چنین مراسمی کنار هم جمع می شوند ممکن است یکی از آنها ناقل باشد، اما هیچ علائمی نداشته باشد که این مساله می تواند افراد دیگر را آلوده به ویروس کرونا کند بنابراین درخواست می کنیم که امسال به این روزها و به ویژه ایام نوروز ویژه نگاه کنند.

محبت خانی تاکید کرد: با وجود تمام تاکیداتی که درباره ماندن در خانه می شود اما متاسفانه می بینیم که حتی برخی از خانواده ها آنهم در قالب چند خانواده به پارک ها می روند و در آنجا اقدام به تهیه غذا می کنند که کار بسیار خطرناکی است، مثلا در یکی از روز های گذشته دیدم که چند خانواده در یک پارک دور هم نشسته بودند و غذا می پختند، اینها گمان می کنند که ویروس کرونا در طبیعت منتقل نمی شود در حالی که اینطور نیست، در حالی که اگر افراد رفت و آمدها را رعایت کنند، قطعا می توانند در کنترل کرونا نقش داشته باشند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: در حالی که همه در کنترل ویروس نقش دارند و مهمترین مساله خود مراقبتی و ماندن در منازل است تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود، این موضوعی است که همواره از سوی مسوولان امر تاکید می شود، اما شاهد رفت و آمد زیادی در معابر و حتی بازار هستیم، بیاییم امسال نوروز را با نگاه ویژه بگذرانیم تا کرونا را شکست دهیم.

سهم من در مدیریت بحران کرونا چیست!؟ "سوالی است که اگر هر شهروند ایرانی بتواند با مسئولیت‌پذیری اجتماعی به این پرسش پاسخ دهد و در صدد اجرای سهم و نقش خود برآید، بی‌گمان مدیریت بحران جاری به مراتب آسانتر، عوارض پیش‌بینی شده و نشده آن کمتر و بازه زمانی کنترل و رفع عوارض آن کوتاه تر خواهد شد.
در این میان انتظار می‌رود نخبگان جامعه به ویژه اساتید و صاحبنظران و اصحاب رسانه‌ با کمک به ترویج این سوال و تشویق مخاطبان و عموم شهروندان به مشارکت در پاسخ‌دهی به آن و برجسته‌سازی پاسخ‌های الهام‌بخش و سازنده به جریان‌سازی در این حوزه پرداخته و در تبدیل این تهدید به فرصتی تاریخی برای تجلی همبستگی ملی و انسجام بیشتر جامعه ایرانی گام بردارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس نوروز 99 پزشکان بدون مرز جهش تولید طرح فاصله گذاری اجتماعی یگان حفاظت محیط زیست درخواست مردم محیط زیست آلودگی هوا ویروس کرونا شیوع کرونا عید نوروز در خانه بمانیم کروناویروس نوروز 99 پزشکان بدون مرز جهش تولید طرح فاصله گذاری اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۱۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای فرمانده یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی

منابع رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب گزارش دادند که فرمانده یگان ویژه اشباح در ارتش رژیم صهیونیستی که هم اکنون در نوار غزه مستقر است، به طور ناگهانی از سمت خود استعفا داده است.

تارنمای روزنامه صهیونیستی یدیعوت احرونوت نیز در این باره گزارش داد که این فرمانده اسرائیلی هم به دو افسر ارشد دیگر یعنی مسؤول شعبه اطلاعات نظامی ارتش و فرمانده منطقه مرکزی ارتش پیوست که تصمیم به استعفا گرفتند.

از سوی دیگر، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که فرمانده یگان ویژه "رفائیم" نیز قصد دارد استعفا دهد.

براساس گزارش این رسانه ها، فرمانده یگان ویژه رفائیم این رژیم که از آغاز حمله زمینی به غزه به طور پیوسته و مداوم در این باریکه جنگیده است، به دویر حیور فرمانده مافوق خود استعفایش را اعلام کرده است.

همزمان با استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، احتمال استعفای رئیس شاباک و رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم نیز قوت گرفت.

 همزمان با انتشار این خبرها، همین روزنامه «یدیعوت آحارنوت» عصر امروز پیش‌بینی کرد که پس از استعفای «آهارون هالیوا» رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش و «رونین بار» رئیس سازمان امنیت داخلی این رژیم (شاباک) نیز به هالیوا پیوسته و از سمت خود استعفا دهند.

این روزنامه نوشت که هنوز استعفای هالیوا اجرایی نشده و در انتظار تعیین جانشین است، اما پست رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش پس از منصب رئیس ستاد کل ارتش، از پیچیدگی و دشواری خاصی برخوردار است.

پس از استعفای هالیوا، بسیاری از گزارش‌ها و تحلیل‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که شمار زیادی از روسا و فرماندهان ارتش و دیگر مقامات این رژیم از سمت خود استعفا خواهند داد.

این روزنامه افزود که «یهودا فوکس» فرمانده منطقه مرکزی ارتش نیز به رئیس ستاد مشترک ارتش ابلاغ کرده است که تا آگوست سال جاری از سمت خود استعفا می‌دهد.

پیشتر هالیوا یک هفته پس از آغاز عملیات مقاومت با عنوان طوفان الأقصی و پس از آن رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس شاباک نیز به ناکامی خود در پیش بینی این عملیات اذعان کردند.

یدیعوت آحارونوت پیش‌بینی کرد استعفای رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس شاباک منجر به آغاز موج اعتراضات در خیابان و موج استعفا‌ها در ارتش و سطح سیاسی در رژیم صهیونیستی خواهد شد.

پس از گذشت بیش از ۶ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۶ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
  • استعفای فرمانده یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد