Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@22:27:35 GMT

شناسایی سریع بیماران در مهار کرونا تاثیرگذار است

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۱۷۴۴

شناسایی سریع بیماران در مهار کرونا تاثیرگذار است

دکتر حسن ایلانلو روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران  اظهار داشت: میزان مرگ و میر کرونا در برخی از کشورها  بالای 10 درصد است اما در برخی دیگر زیر 6 درصد می باشد و علت مرگ و میر بالا ناشی از بی توجهی به بیماران مشکوک یا دارای علائم اولیه کرونا است. اگر بیماران مشکوک در همان روزهای نخست شناسایی و به صورت سرپایی درمان شوند ، کرونا به راحتی قابل کنترل خواهد بود و میزان مرگ و میر به پائین ترین سطح خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت : بر همین اساس استان البرز در زمینه شناسایی افراد مشکوک و تشخیص سریع کرونا در کشور پیشگام است. در روزهای نخست شیوع کرونا برخی روزها تعداد مرگ و میر به حدود 15 نفر رسید اما اکنون به حدود سه نفر کاهش یافته است.

وی ادامه داد: روزانه یکصد مورد آزمایش کرونا در استان البرز انجام می شود و همین امر باعث شده تا میزان مرگ و میر بیماران کرونایی نسبت به روزهای نخست شیوع این بیماری به سطح پایینی برسد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز ، علت بالا بودن  میزان مرگ و میر براثر کرونا در برخی استان های کشور بالا را  ناشی از محدودیت امکانات برای تشخیص سریع این بیماری دانست و 

 گفت : در بیشتر استان های کشور روزانه کمتر از 30 مورد تشخیص کرونا انجام می شود و این  امر در گسترش شیوع کرونا و افزایش مخاطرات آن تاثیر دارد.

ایلانلو اظهار داشت: بیماران دارای علائم اولیه کرونا می بایست در همان روزهای نخست  شناسایی و تحت درمان و مراقبت قرار گیرند و لازم نیست در بیمارستان ها بستری شوند، نگهداری افراد مشکوک به کرونا در مکان های خاص موجب می شود تا کرونا کمترین تاثیر را در شیوع داشته باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرزبا قدردانی از اقدام مسوولان کشور به خاطر اجرایی شدن طرح فاصله اجتماعی ،کنترل سفرهای مردم و تعطیلی بخشی از مراکز خرید و تجمعات 

گفت : این اقدام نقش موثری در مهار سریع کرونا داشته و مشکلات را به حداقل می رساند که اعمال این مقررات از توصیه های اکید نظام سلامت کشور بوده و باید همه مردم برای ریشه کن کردن کرونا در انجام آن همکاری لازم  را داشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز به روند شیوع کرونا در این استان اشاره کرد و بیان داشت : با وجود اینکه تمام توان نظام سلامت در البرز پای کار آمده و اقدامات بسیار خوبی برای کنترل و درمان کرونا انجام شده اما بی احتیاطی بخشی از مردم در روزهای اخیر سبب شده تا هنوز ما شاهد کاهش میزان ابتلا به این بیماری در استان نباشیم.

ایلانلو گفت : با اینکه البرز وارد چهارمین هفته شیوع کرونا شده اما هر روز بین 80 تا 90 بیمار در بیمارستان ها بستری می شوند و به همین تعداد نیز افراد بهبود یافته به منازل بازمی گردند.

وی اظهار داشت: در واقع روند ابتلا به کرونا در البرز ثابت مانده و شمار افراد بستری در بیمارستان ها بین 450 نفر تا 500 نفر می باشد که رعایت الزامات بهداشتی مهمترین عامل در پیشگیری و کنترل کرونا است. بین پنج تا 10 درصد بیماران بستری شده در مراکز درمانی البرز از سایر مناطق کشور هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز تاکید کرد که با مدیریت مناسب دارو و درمان بیماران ، اکنون در این بخش مشکلی در استان وجود ندارد اما مهمترین نگرانی این است که بخشی از جامعه هنوز کرونا را جدی نگرفته  و برای خود و دیگران مشکل ایجاد می کنند.

وی درخصوص قوی و ضعیف شدن کرونا در البرز و کشور گفت : هنوز هیچ مدرکی دال بر قوی یا ضعیف شدن این ویروس وجود ندارد و همه باید برای پیشگیری و کنترل آن پای کار بیایند و با عزم ملی و رعایت موازین بهداشتی این بیماری را کنترل کنند.

تاکنون تست کرونای یک هزارو۵۵۸ نفر در استان البرز مثبت شده که ۱۴۹ نفر از این افراد فوت کرده اند ضمن آنکه ۲۹ مرگ مشکوک نیز در این استان ثبت شده است.

اکنون ۴۵۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در بیمارستان های البرز بستری هستند.

استان البرز در مسیر مسافران ۱۴ استان کشور قرار دارد.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به ۱۹۹ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان های کشور جامعه دارو دانشگاه علوم پزشکی مسافران بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی میزان مرگ و میر استان البرز روزهای نخست شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۱۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم اسلامی پزشک و ی تخصصی ژنتیک، فلوشیپ پزشکی بازساختی اظهار کرد: واکسن سرطان، میزان بقا را دو برابر می‌کند و امید جدیدی را برانگیخته می‌کند.

این واکسن سفارشی، امیدی برای درمان دارد و در مرحله نهایی آزمایشات در UCLH قرار دارد.

بیماران بریتانیایی در حال آزمایش واکسن بالقوه درمانی شخصی‌شده mRNA برای ملانوم هستند که نور امیدی را برای بیماران سرطان پوست ارائه می‌کند.

اینواکسن سفارشی ساخته شده توسط Moderna و MSD می‌تواند برای هر بیمار در عرض چند هفته ایجاد شود. به گفته Metro، آزمایشات اولیه کاهش قابل توجهی در عود ملانوم نشان داد.

این واکسن با دستور دادن به سیستم ایمنی بدن برای هدف قرار دادن و از بین بردن سلول‌های سرطانی عمل می‌کند.
این درمان نوآورانه در حال حاضر تحت آزمایشات مرحله نهایی به رهبری UCLH قرار دارد و بالقوه می‌تواند در برابر سرطان‌های ریه، مثانه و کلیه نیز موثر باشد.

Heather Shaw، سرپرست این کارآزمایی، نسبت به توانایی این دارو در درمان ملانوما ابراز خوش بینی کرد و در حال بررسی کاربرد آن در سایر سرطان‌ها است.

او گفت: اینیکی از هیجان‌انگیزترین چیز‌هایی است که در مدت زمان طولانی دیده‌ایم. اینیک ابزار واقعاً دقیق است. چیز‌ها بسیار فنی هستند و به خوبی برایبیمار ایجاد می‌شوند، بیماران واقعاً در مورد آنها هیجان زده هستند.
Steve Young، مردی ۵۲ ساله از استیونیج، که یکی از اولین شرکت کنندگان در UCLH است. برای تقریباً ده سال، Steve Young برآمدگی روی سر خود داشت که هیچ فکری برای آن نمی‌کرد. با این حال، معلوم شد که ملانوما است، تشخیصی که شوک بزرگی به همراه داشت.
پدرم در ۵۷ سالگی بر اثر آمفیزم درگذشت، و من در واقع فکر کردم: "من از پدرم کوچکتر خواهم مرد. "

او افزود: این واقعاً علاقه من را برانگیخت. به محض اینکه آنها به این فناوری mRNA که برای مبارزه با سرطان استفاده می‌شود اشاره کردند، من به نظرم جذاب می‌رسید و هنوز هم همان احساس را دارم. من واقعاً بسیار هیجان زده هستم. این بهترین شانس من برای جلوگیری از مسیر سرطان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اظهارات تکان‌دهنده؛ بزرگان ما برای درمان سریع به اروپا می‌روند | چرا دنبال پزشک حزب‌الهی نیستید؟ | فیلم
  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا