Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

هم‌زمان با اعیاد شعبانیه به ویژه ولادت حضرت امام‌حسین (ع)، حرم مطهر آن حضرت، شب گذشته تزئین و چراغانی شد.

نصب پرچم‌هایی مزین به نام سه مولود شعبان

به گزارش فارس به طوری که در ورودی به سمت ضریح سیدالشهدا (ع) پرچم‌های سبز رنگی با نام و القاب سه مولود هفته اول ماه شعبان حضرت امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع) و حضرت امام سجاد (ع) نصب شد و‌چراغ‌های رنگی مخصوص اعیاد در اطراف آن و گوشه و‌کنار حرم سیدالشهدا (ع) خودنمایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلوتی حرم و حسرت زیارت

شب گذشته هم‌زمان با میلاد امام سوم شیعیان (ع)، حرم‌های کربلا برخلاف سال‌های گذشته که در این ایام مملو از جمعیت بود و جایی برای نشستن هم‌پیدا نمی‌شد، بسیار خلوت بود و زائران به راحتی زیر قبه سیدالشهدا (ع) نماز حاجت هم اقامه کردند. این امر در حالی است که در چنین ایامی، بسیاری از ایرانیان به عتبات مشرف می‌شدند و با توجه به استقبال زیاد، تعداد کاروان‌ها نیز افزوده می‌شد. تا جایی که در ایام ماه شعبان روزانه حدود ۳۰ تا ۴۰ کاروان به عتبات اعزام شد. اما اکنون‌ با توقف سفر به عتبات حسرت زیارت امام حسین (ع) در این ایام در دل ایرانیان مانده است.

جای خالی زائران ایرانی در کربلا هم‌زمان با اعیاد شعبانیه

یکی از عکاسان حرم امام حسین (ع) با بیان اینکه نبود زائران ایرانی در این ایام بیشتر از هر زمانی حس می‌شود، می‌گوید: وقتی وارد حرم می‌شویم و شبستان و صحن حرم را خالی از زائر می‌بینیم به یاد زائران ایرانی می‌افتیم که هر ماه با تشرف به حرم و برگزاری مراسم‌های مختلف در کنار ما عراقی‌ها بودند و سال گذشته نیز در کنار هم، شب میلاد امام حسین (ع) را جشن گرفتیم. این روزها حرم‌ها غریب شدند که امیدواریم خداوند به لطف ائمه (ع) این ویروس منحوس را ریشه‌کن کند.

ممنوعیت برپایی جشن در شب میلاد امام حسین (ع)

در سال‌های گذشته در این شب فرخنده، مراسم جشن ولادت امام حسین (ع) در حرم آن حضرت برگزار می‌شد و نورافشانی نیز صورت می‌گرفت، اما با توجه به جلوگیری از شیوع کرونا و عدم امکان تجمع، این مراسم لغو شد و حتی ممنوعیت ورود به شهر کربلا نیز همچنان اعمال می‌شود.

زائران حسینی زیارت عاشورا را به‌نیت رهایی از کرونا زمزمه کردند

بر همین اساس، در شب ولادت امام حسین (ع) تنها مجاوران و مردم عراق به زیارت سیدالشهدا (ع) مشرف شدند و در حرم حسینی زیارت عاشورا را زمزمه و برای رهایی از ویروس کرونا دست‌های نیاز را با تضرع بالا برده و دعا کردند.

همچنین شب گذشته نیروهای حشدالشعبی اقدام به ضدعفونی اطراف حرم کردند و مسؤولان از ضدعفونی کربلا در دو‌نوبت در ایام اعیاد شعبانیه خبر دادند.

در ادامه تصاویری از حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) در شب سوم شعبان هم‌زمان با میلاد سیدالشهدا (ع) مشاهده می‌کنید:

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: اعیاد شعبانیه ولادت حضرت امام حسین زیارت عاشورا صراط میلاد امام هم زمان امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۱۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه ارز مسافران حج اعلام شد

شورای برنامه‌ریزی بعثه و سازمان حج و زیارت، سهمیه ارز سفر حج ۱۴۰۳ را برای هر زائر ۵۰۰ یورو اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، ایمان شمسایی ـ معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج ـ در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت گفت: با موافقت بانک مرکزی هر یک از زائران حج ۱۴۰۳ می‌توانند مبلغ ۵۰۰ یورو به نرخی که این بانک اعلام خواهد کرد، از شعب بانک عاملی که در سراسر کشور معرفی می‌شود دریافت کنند.

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج، این مبلغ در سهمیه ارز سالانه افرادی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، محاسبه نخواهد شد.

سیدعباس حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ نیز در این نشست، درباره آخرین روند ثبت‌نام کاروان‌های حج تمتع گفت: عملیات ثبت‌نام حج در استان‌ها نزدیک به پایان است و فرآیند امور اجرایی دریافت روادید زائران حج ۱۴۰۳ تاکنون مطلوب بوده است؛ «رقم طلب» برای ۷۴ هزار زائر حج دریافت شده و دریافت «رقم طلب» بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر هم درحال انجام است و پس از آن، دریافت روادید انجام خواهد شد.

نصرالله فرهمند ـ مدیرعامل موسسه فرهنگی عمره سعادت، که اجرای عملیات عمره را برعهده دارد، درباره برنامه‌ریزی اعزام عمره‌گزاران ایرانی به عربستان قبل و بعد از عملیات حج گزارش داد و گفت: هماهنگی با هواپیمایی در این خصوص انجام شده است و انتظار می‌رود پس از عملیات حج ۱۴۰۳ با توجه به زیرساخت‌های پیش‌بینی شده از ۲۰ ایستگاه پروازی، زائران به دو فرودگاه مدینه و جده (برای عمره پس از حج تمتع) منتقل شوند.

اعزام زائران ایرانی به عمره پس از ۹ سال وقفه از سوم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و بازگشت آن‌ها به کشور تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. در این بازه قرار است حدود پنج هزار نفر به عمره اعزام شوند. بنابر اعلام سازمان حج و زیارت کم‌تر از ۶ میلیون نفر در نوبت عمره هستند.

عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ نیز قرار است از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز شود و پرواز‌های رفت زائران تا ۱۸ خردادماه ادامه خواهد داشت. سهمیه حج ایران حدود ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر است. سازمان حج و زیارت اعلام کرده است حدود ۹۰۰ هزار نفر در نوبت حج تمتع هستند.

دیگر خبرها

  • بازگشت ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج
  • زائران حج تمتع ۸.۵ میلیون تومان پس‌ می‌گیرند
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • سهمیه ارز مسافران حج اعلام شد
  • سهمیه ارز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد