Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:19:07 GMT

جمعیت هلال احمر زنجان نقاهتگاه ابهر را تجهیز می‌کند

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۲۰۴۴

جمعیت هلال احمر زنجان نقاهتگاه ابهر را تجهیز می‌کند

شهرام میرزایی شامگاه جمعه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: بر این اساس شماره حساب مشخصی نیز برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی اختصاص داده  شده که در این راستا کمک‌هایی انجام گرفته که نمونه عینی آن واریز مبلغ ۵۰ میلیون تومان توسط شرکت پارس سوئیچ زنجان است.

وی با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز گفت: این طرح نیز از روز گذشته در کشور اجرا می شود که نگرانی های کنونی را کاهش خواهد داد و از طرفی دستگاه های اجرایی با یک سوم نیرو فعالیت خواهند کرد که پیشنهاد می شود هر دستگاه اداری با تهیه یک تب سنج نسبت به تست کارمندان خود اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول ادامه داد: ظرفیت جمعیت هلال محدود است و این نهاد غیردولتی در شرایط بیماری کرونا در سطح استان ۱۰ دستگاه تب سنج از طریق شبکه بهداشت و درمان و ۱۰ دستگاه دیگر را از طریق جمعیت هلال احمر کشور تامین کرد که نسبت به غربالگری افراد اقدام می شود.

وی یادآوری کرد: این در حالی است که ۱۳ استان کشور جزء استان های پرخطر بیماری قرار داده شده بود که طبق مصوبه ستاد ملی در اولویت دریافت این نوع دستگاه ها قرار گرفته بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در ادامه از برنامه ریزی برای عرضه داروهای خاص استان توسط داروخانه این جمعیت نیز خبر داد و گفت: در زمان حاضر داروخانه هلال احمر زنجان به صورت شبانه روزی فعالیت می کند که مشکلی در عرضه داروهای مورد نیاز بیماران خاص وجود اشت که امسال تلاش می شود با کمک جمعت هلال احمر قزوین این مورد رفع شود.

وی اضافه کرد: همچنین این کار مهم طی سال جاری و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی زنجان انجام خواهد گرفت و از طرفی درمانگاه جمعیت هلال احمر نیز با توجه به کمبود پزشک و تمهیدات اتخاذ شده در خدمت رسانی به موارد مشکوک و انتقال آنان از طریق اورژانس به مراکز درمانی مشارکت می کند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: با همکاری اغلب مردم و همشهریان در "پویش در خانه بمانیم" سفرهای نوروزی نیز کاهش داشت بطوریکه تصادفات جاده ای نیز از ۲۵ اسفند تا کنون فقط چهار مورد به  پایگاه های جمعیت  هلال احمر استان گزارش و امداد رسانی لازم نیز انجام شد.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ظهر جمعه با اعلام آخرین آمار شیوع بیماری کرونا در ایران گفت: تاکنون ۳۲ هزار و ۳۳۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۴۴ بیمار دیگرف تعداد کل موارد فوت به ۲۳۷۸ نفر رسید.

به گفته وی خوشبختانه تاکنون ۱۱ هزار و ۱۳۳ نفر از بیماران مبتلا به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند اما ۲۸۹۳ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان شمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان زنجان به ۴۹۴ نفر رسیده و تاکنون یک هزارو ۴۳۱ بیمار مشکوک به کرونا در این استان شناسایی و از این تعداد ۳۵۴ نفر بستری و ۳۲۱ نفر نیز ترخیص شده اند. تعداد جان باختگان بیماران مثبت کرونایی این استان طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر اعلام شد که در مجموع این آمار به ۴۱ نفر رسیده است.

برچسب‌ها کرونا سازمان اورژانس کشور زنجان سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا سازمان اورژانس کشور زنجان سازمان امداد و نجات هلال احمر کرونا سازمان اورژانس کشور زنجان سازمان امداد و نجات هلال احمر جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۲۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به بیش از ۳ هزار نفر در پی وقوع سیل و آب‌گرفتگی در ۱۲ استان طی چهار روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، بابک محمودی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق تحت تأثیر سیل و آب‌گرفتگی در کشور اظهار کرد: از چهارم اردیبهشت تا صبح امروز در ۵۶ شهرستان از ١٢ استان شامل اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد خدمات امدادی مربوط به سیل و آب‌گرفتگی ارائه شد.

وی با بیان اینکه امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پی اعلام هشدار سازمان هواشناسی در این استان‌ها در آماده‌باش کامل قرار داشتند، افزود: در این مدت زمان، به ۳۰۷۱ نفر امدادرسانی شد که از این تعداد ۱۹۱ نفر اسکان اضطراری و ۱۲۲ نفر نیز به مناطق امن انتقال داده شدند، همچنین امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۸۷ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۸۰ تیم عملیاتی، شامل ۶۹۰ امدادگر در این مأموریت‌ها مشارکت داشتند، گفت: در این چهار روز ۸۷ عملیات امدادی به اجرا درآمد و در جریان آن ۲۵ تخته چادر، ۴۲۱ تخته پتو، ۲۴۶ تخته موکت، ۵۹۱ کیلوگرم نایلون، ٢٣٠ بسته غذایی، ۳۵۶ قوطی کنسرو، ۱۹۴ قرص نان و ۵۴۰ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

کد خبر 748317

دیگر خبرها

  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • ۳ مصدوم بر اثر برخورد ۲ خودرو سواری در آزاد راه قزوین _ زنجان
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • ۵ مصدوم بر اثر برخورد دو خودرو در آزاد راه قزوین - زنجان