Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر لزوم حمایت از زنان سرپرست خانوار در شرایط بحران کرونا گفت: این سازمان به این قشر از جامعه توجه دارد اما در کنار آن نیز به ویژه از مسئولان استانی می خواهیم تا به وضعیت معیشت گروه‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در شرایط بحرانی توجه کنند و از آنها حمایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیب الله مسعودی فرید در گفت و گو با ایرنا افزود: در شرایط فعلی با توجه به قیمت ها، اقشار در معرض آسیب از جمله زنان سرپرست خانوار ممکن است با مشکلاتی روبه رو شوند. به طورمثال ممکن است در تهیه مواد شوینده به کمک هایی نیاز داشته باشند.

وی اضافه کرد: به ادارات بهزیستی استان ها اعلام شده تا حمایت های لازم را از گروه های در معرض آسیب مانند زنان سرپرست خانوار و افراد دارای ضایعه نخاعی انجام دهند و ادارات استانی نیز حمایت های لازم را انجام می دهند، اگرچه ممکن است کفایت نکند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: به دنبال آن هستیم تا از ستاد بهزیستی کشور، اعتبارات لازم برای حمایت های بیشتر از زنان سرپرست خانوار تامین شود.

مسعودی فرید افزود: در شرایط فعلی رعایت بهداشت فردی و شست و شوی دست ها از مهم ترین راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کرونا در همه اقشار از جمله زنان سرپرست خانوار به شمار می رود.
به گفته وی، در حال حاضر ۲۴۵ هزار خانوار زن سرپرست تحت پوشش بهزیستی هستند.

لینک کوتاه: asriran.com/0031W5

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: زنان سرپرست خانوار زنان سرپرست خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۲۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری صدای افغان (آوا) نوشت: امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان، در مراسم افتتاح نمایشگاه افغان-قزاق گفت: داعش در افغانستان سرکوب شده اما سه کشور همسایه به پناهگاه، آموزشگاه و تامین کننده مالی داعشیان تبدیل شده‌اند.

متقی افزود: در یک کشور برای داعش نیروی انسانی جذب می‌شود، کشور دیگر مسیری شده که داعشیان از آن عبور می‌کنند و کشور سومی هم پناه‌گاه، مراکز تامین مالی و محل برنامه‌ریزی در اختیار داعشیان قرار داده است.

وی تأکید کرد اگر این سه کشور مسئولیت خود را برعهده بگیرند، در افغانستان و منطقه هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

وزیر خارجه حکومت سرپرست افغانستان همچنین گفت: در نتیجه سیاست خارجی متوازن و اقتصادمحور طالبان، این کشور در ۳۸ کشور جهان نمایندگی سیاسی دارد.

امیرخان متقی محدودیت‌های وضع‌شده بانکی از سوی آمریکا را یک عمل انتقام‌جویانه و ظالمانه خواند که توجیه اخلاقی و قانونی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه افغانستان به‌عنوان یک کشور امن و پیشرفته، در حال تبدیل شدن به مرکز اقتصاد و ترانزیت است از کشورهای منطقه و جهان خواست تا از این فرصت‌ها در افغانستان به خوبی استفاده کنند.

پیش از این طالبان، تاجیکستان و پاکستان را به حمایت از داعش خراسان متهم کرده بود اما مشخص نیست که منظور متقی از همسایه سوم کدام کشور است.

محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان نیز در دیدار با یک هیأت مالزیایی حضور فیزیکی گروه‌های تروریست از جمله داعش را در افغانستان رد کرد.

سرپرست وزارت دفاع طالبان، در این دیدارها تاکید کرد که طالبان به کسی اجازه نخواهد داد از خاک این‌ کشور به کشورهای منطقه آسیب برساند.

در خبرنامه‌ وزارت دفاع طالبان، به نقل از هیات مالزی آمده است: آنان با اشاره به همکاری‌های همه جانبه اطمینان دادند آن چه را در افغانستان از نزدیک مشاهده کردند به مسئولان کشور خود برسانند.

این در حالی است که برخی کشورهای منطقه همواره از حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان به ویژه داعش ابراز نگرانی کردند، ادعاهایی که همواره از سوی مقامات حکومت سرپرست رد و بی‌اساس خوانده شده است.

کد خبر 847235 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه افغانستان طالبان پاکستان افغانستان داعش

دیگر خبرها

  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • رسانه ملی و لزوم توجه به تکنیک‌های خبری رسانه‌های معاند
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی