Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان در جلسه امروز شنبه نهم فروردین ماه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا گفت: از همه استانداران مختلف این سوال را پرسیده‌ام که آیا برای مواد غذایی و بهداشتی مورد نیاز مشکلی دارید؟ همه گفته‌اند که هیچ مشکلی وجود ندارد. همه جنس‌ها فراوان و در فروشگاه‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله مهمی است که مردم از یک طرف نگران بیماری باشند و از طرف دیگر نگران این باشند که اگر دیر به فروشگاه برسند، کالا گیر نمی‌آورند. همه تلاش می‌کنند.

وی گفت: اگر بیمارستان‌های برق، آب یا گاز نداشته باشند، چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر آمبولانس‌ها بنزین نداشته باشد، چه اتفاقی می‌افتد؟ همه امکانات فراهم است.

رئیس جمهور گفت: تمام مراکز تولید برق، نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و سیستم حمل و نقل ما سر کار است. نیروهای مسلح ما، نیروهای انتظامی، بسیج، سپاه و ارتش همگی پای کار هستند و این یک افتخار برای جمهوری اسلامی است.

روحانی با اشاره به اقدمات صورت گرفته در مبارزه با کرونا گفت: ما در این دو هفته تعطیلات با خواهش و توصیه با مردم صحبت کردیم و از هفته دوم مقداری قدم‌های سختگیرانه برداشتیم. من از همکاری مردم در هفته اول تشکر می‌کنم. در هفته اول هیچ زور و اجباری وجود نداشت در واقع هیچ پلیسی جلوی کسی را نمی‌گرفت از استاندار هرمزگان در مورد کاهش سفرهای نوروزی سوال کردم. ایشان گفت ۹۴ درصد کاهش سفر نوروزی داشتیم. این عدد مهمی است. استاندار خراسان رضوی اعلام کرد که ۷۸ درصد کاهش مسافرت داشته است. باید در برابر این فرهنگ و این مردم تواضع کنیم.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود ضمن تأکید بر اهمیت خودقرنطینگی اظهار کرد: متخصصان و پزشکان از طرق مختلف به مردم گفتند که امسال در خانه بمانید. گل خوشبو و ایده مشترک‌ همه ما در خانه ماندن است. اکثریت قاطع مردم هم به توصیه‌های بهداشتی عمل کردند. استان‌هایی که رقم پایینی در کاهش سفر نوروزی داشتند، ۶۰ درصد کاهش داشتند. به طور متوسط ۷۰ درصد مردم، همه توصیات را اجرایی کردند. رفت و آمد ۱۰ درصد مردم هم که جزء ضروریات بوده است. ۱۰ تا ۲۰ درصد مردم چندان توجهی نداشتند. این همکاری، ناشی از فرهنگ، اخلاق، بزرگواری و توجه مردم به حقوق دیگری است. این حق الناس بود. بزرگترین حق الناس یعنی جوری رفتار کنیم که به دیگران ضربه نزنیم. اگر کسی کرونا بگیرد و آن را مخفی کرد و به خانواده‌ام نگفت، خیانتی بزرگ است.

تکمیل می‌شود ...

کد خبر 495995 برچسب‌ها حسن روحانی كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی كرونا در ايران درصد مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۲۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ کشتی از شهریور آغاز می‌شود / یاری: امیدوارم امسال کشتی طلای بیشتری در المپیک بگیرد

رئیس سازمان لیگ کشتی گفت: گذشته المپیک نشان داده غیر از لندن تک طلایی بودیم، اما امیدوارم امسال از این حالت خارج شویم و مدال‌های طلای بیشتری بگیریم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، حمید یاری درباره مسابقات کشتی فرنگی جام تختی، عنوان کرد: باتوجه به شرایط تیم‌های ملی و چرخه انتخابی از دل مسابقات و همینطور رقابت‌های بین‌المللی که داشتیم سرمربیان ملی بتواند خروجی لازم را دریافت کنند

وی ادامه داد: میزبانی جام تختی بسیار خوب بود و جا دارد از عوامل برگزاری تشکر کنم. با گرمای شهر اهواز در سالن از نظر سرمایشی شرایط خوب بود. 

رییس سازمان لیگ کشتی درباره برگزاری مسابقات لیگ، خاطرنشان کرد: لیگ برتر از اوایل شهریور بعد از المپیک استارت می‌خورد. در نظر داریم لیگ را بیش از ۹۰ روز ادامه دهیم و بتوانیم مسابقات خوب و منظم برگزار کنیم.

یاری در پاسخ به این سوال که چرا کشور‌های بیشتری در جام تختی شرکت نکردند، عنوان کرد: قبول دارم از نظر زمان بندی مسابقات بین‌المللی و اعلام آن در دو سال گذشته مشکلاتی داشتیم، اما باید از نظر زمان بندی شرایط لازم را داشته باشیم. ما تاریخ‌هایی را انتخاب می‌کنیم که به درد خودمان بخورد و کادر فنی بتوانند تیم‌های خود را انتخاب کنند. 

او در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه نتایج تیم‌های ملی را برای المپیک چطور پیش‌بینی می‌کنید، تصریح کرد: ما همیشه در بازی‌های المپیک دستخوش تغییر بوده‌ایم. پدیده‌هایی داشتیم که نتایج خوبی رقم زدند و برخی دیگر انتظارات را برآورده نکردند. امیدوارم با شرایطی که هست فارغ از یک سهمیه آزاد، نتایج قابل توجهی در المپیک داشته باشیم. گذشته المپیک نشان داده غیر از لندن تک طلایی بودیم، اما امیدوارم امسال از این حالت خارج شویم و مدال‌های طلای بیشتری بگیریم. 

وی همچنین درباره انتخاب امین میرزازاده به عنوان بهترین ورزشکار، گفت: او کشتی‌گیر شاخص سنگین‌وزن ماست و جزو طراز اول وزن خود است. او در مسابقات آسیایی و چند رویداد دیگر مرد سال ورزش ایران انتخاب شد و مردم هم ایم اعتماد را کردند. امیدوارم او با حمایتی که گرفته دل مردم را با طلای المپیک شاد کند. عملکرد فدراسیون در حوزه فنی، زیرساختی و ... مشخص است. ما شاهد تلاش‌های ریاست فدراسیون بودیم و این موضوع از دید علاقمندان به کشتی جا نمانده است. مردم هم ورزش را می‌فهمند و کشتی را می‌شناسند. آن‌ها فردی نگاه نکردند و به خانواده کشتی تبریک می‌گویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • طرح مالیات بر سوداگری شامل حداکثر یک درصد از افراد جامعه است
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می‌شود / یاری: امیدوارم امسال کشتی طلای بیشتری در المپیک بگیرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت