Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر نظارت بر مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۳۸ واحد تولید‌کننده انواع محلول‌های ضدعفونی‌کننده دست و سطوح باز و بسته در خراسان رضوی فعال است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، علی‌اصغر اسماعیل‌زاده اظهار کرد: ۳۸ واحد تولید‌کننده انواع محلول‌های ضدعفونی‌کننده دست و سطوح باز و بسته در خراسان رضوی فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر نظارت بر مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و  بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این روزها با شیوع ویروس کرونا شاهد حضور تمامی مجموعه‌ها در جهت ریشه‌کنی این ویروس منحوس هستیم و معاونت غذا و دارو هم از روز نخست ورودی جدی و ثمربخش در این حوزه داشت و هماهنگی لازم در جهت تولید موادضدعفونی‌کننده الکلی و غیرالکلی صورت پذیرفت.

وی افزود: تاکنون ۱۷ مجوز تولید ضدعفونی‌کننده دست صادر شده که این عدد با ۶ مجموعه‌ای که از قبل فعال بوده به ۲۳ واحد تولیدکننده محلول ضدعفونی‌کننده دست در سطح استان رسیده است و فعالیت این واحدهای تولیدی کمک شایانی به دانشگاه علوم پزشکی کرده است.

اسماعیل‌زاده با بیان اینکه فعالیت یکپارچه این واحدهای تولیدی نیاز تمام شهرستان‌های استان را تأمین کرده است، خاطرنشان کرد: محصول تولیدی بلافاصله در اختیار بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها قرار گرفته تا در اختیار مردم و کادر درمانی قرار بگیرد.

مدیر نظارت بر مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و  بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: معتقدیم که اگر حمایت لازم از این تولیدکنندگان صورت پذیرد می‌توانند تا ۴۰۰ هزار لیتر در هر شبانه‌روز تولید این نوع محلول ضدعفونی‌کننده را داشته باشند که معادل ۱۰ برابر میزان تولید روزانه در وضعیت عادی است و طبق پیگیری صورت گرفته خوشبختانه فعالیت خوبی در این حوزه در سطح استان شاهد هستیم و بحمدلله دغدغه‌ای در این حوزه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بخش دیگر فعالیت‌ها در تولید ضدعفونی‌کننده سطوح باز و بسته بوده است، تأکید کرد: در جهت ضدعفونی معابر سطح شهر از آب ژاول استفاده شده و این محلول در اختیار مدیران حوزه مبارزه با ویروس کرونا در حرم مطهر رضوی، شهرداری‌ها، پادگان‌ها، ادارات و دیگر مجموعه‌ها قرار گرفته است، هم‌اکنون تعداد ۱۵ واحد تولیدی مجوزدار در تولید ضدعفونی‌کننده سطوح باز و بسته در استان فعال هستند و محدودیتی در تولید این نوع محلول وجود دارد.

اسماعیل‌زاده ادامه داد: نیاز روزانه‌مان در هر دو محلول تأمین است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد و به‌واقع مشارکت فعالان عرصه تولید در امر ریشه‌کنی ویروس منحوس کرونا شایسته تقدیر است و وضعیت تولید مطلوب بوده و نه تنها کمبود نداریم، بلکه می‌توانیم به دیگر استان‌های کشور ارسال کنیم.

مدیر نظارت بر مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و  بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: به علت شیوع ویروس کرونا در ایران میزان تولید و مصرف محلول‌های ضدعفونی‌کننده در سطح کشور در اسفند ماه سال ۹۸، ۹۰۰ تن بود که این عدد بیش از یک چهارم میزان تولید ۳۵۰۰ تنی کل سال ۹۷ بود و در سطح استان هم به همین مقدار و درصد رشد تولید و مصرف را داشتیم.

انتهای پیام/ 70061

منبع: فارس

کلیدواژه: علی اصغر اسماعیل زاده ضدعفونی کننده دست بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد محلول های ضدعفونی کننده ضدعفونی کننده دست واحد تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۳۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

35 واحد راکد و غیر فعال گلستان در سال گذشته احیا شد

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «درویش علی حسن زاده» در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان، اظهار کرد: این واحدها با حجم سرمایه گذاری 10 میلیارد و 950 میلیون ریال احیا شده که به لحاظ وزنی 21 درصد و به لحاظ تعداد اشتغال 9 درصد رشد داشته است.
 
به گفته وی؛ این واحدهای تولیدی احیا شده برای 502 نفر در استان اشتغالزایی ایجاد کرده است.
 
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از صدور 146 پروانه بهره برداری واحد صنعتی در سال گذشته خبر داد و گفت: این به لحاظ تعداد 27 درصد در مقایسه با سال گذشته رشد نشان می دهد.
 
وی افزود: حجم سرمایه گذاری برای این واحدها 34 هزار و 444 میلیارد ریال بوده که رشدی 10 درصدی داشته است.
 
به گفته وی؛ با بهره برداری از این واحدها برای 3 هزار و 357 نفر اشتغالزایی صورت گرفته است.
 
حسن زاده با اعلام اینکه در سال گذشته بیش از 326 میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است، ابراز کرد: از 30 کشور هدف صادراتی 17 کشور آسیایی، 12 کشور اروپایی و 1 کشور آفریقایی بوده است.
 
وی ادامه داد: کشورهای قزاقستان، ترکمنستان، رومانی، پاکستان و لهستان به ترتیب رتبه های اول تا پنجم هدف صادراتی استان را تشکیل می دهند.
 
به گفته وی؛ از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون 722 میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه که 330 میلیون دلار بود رشدی 2 و نیم برابری داشته است.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • 35 واحد راکد و غیر فعال گلستان در سال گذشته احیا شد
  • رفع موانع تولید در راستای تحقق شعارسال
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی قاچاق سوخت، برای مدیرعامل واحد تولید فرآورده‌های نفتی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • ۲۱ عنوان کتاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رونمایی می‌شود
  • استادان و معلمان باید برای تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • استادان و معلمان باید در مسیر تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • «گل‌غلتان» آیینی زیبا با عطر مدهوش‌کننده گل محمدی