Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد انور قرقاش » امروز در توئیتی نوشت: تماس دیروز تلفنی شیخ محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات با اسد رئیس جمهوری سوریه در چارچوب تقویت نقش اعراب در مقابله با ویروس کرونا انجام شد.

وی افزود: شرایط استثنایی مرتبط با ویروس کرونا اقدامات بی‌سابقه‌ای را طلب می‌کند و اقدام شیخ محمد بن زاید در این زمینه انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر مشاور در امور خارجه امارات با بیان اینکه بعد انسانی دارای اولویت است، اضافه کرد: این اقدام، گامی شجاعانه به سوی برداران سوری و فراتر از محاسبات محدود است و نشان دهنده جهت دهی امارات برای تقویت نقش عربی می‌باشد.

محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات دیروز اعلام کرد که برای مقابله با ویروس کرونا در تماس تلفنی با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه گفت و گو کرده است.

وی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: با اسد رئیس جمهوری سوریه درباره پیامدهای شیوع ویروس کرونا صحبت کردم.

>>> در این رابطه بیشتر بخوانید:

ولیعهد امارات، شخصا با بشار اسد گفتگو و او را برادر عربی خواند

آخرین گفت‌ و گوی بن زاید و اسد به پیش از قطع شدن روابط دو کشور پس از جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱ میلادی بر می‌گردد، هرچند برخی منابع آگاه گزارش داده بودند که در سال‌های گذشته تماس‌های سرّی میان مقام‌های سیاسی دو کشور در سطوح بالا ادامه داشته است.

پس از آن که اتحادیه عرب در سال ۲۰۱۱ عضویت سوریه را در این نهاد به حالت تعلیق درآورد، کشورهای عربی از جمله امارات سفیران خود را از دمشق فراخواندند و روابط خود را با دولت دمشق قطع کردند. اما امارات هفتم دی ماه ۱۳۹۷ سرانجام پس از سال‌ها بار دیگر سفارت خود را در دمشق بازگشایی کرد.

وزارت امورخارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات در آن زمان اعلام کرد که این اقدام بیانگر تمایل دولت ابوظبی برای بازگرداندن روابط دو کشور برادر به روند طبیعی خود است.

وزارت بهداشت سوریه یکشنبه گذشته اعلام کرد که نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور که بتازگی از خارج بازگشته است ، شناسایی شد.

310310

کد خبر 1369981

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمد بن زاید انور قرقاش امارات متحده عربی بشار اسد سوریه ویروس کرونا ویروس کرونا بن زاید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۳۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسوول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!