Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین- ثریا روزبهانی: جمعیت جنت الرضایی‌ها محله آبشار خودجوش برای مقابله با شیوع ویروس کرونا فعالیت های متعددی  انجام می‌دهد که تولید و توزیع  ۴تا ۵هزار بطری آب میوه تازه برای بیماران کرونایی و کادر درمانی در بیمارستان‌های تهران یکی از کارهایشان است. 
اعضای گروه جمعیت جنت الرضایی ها با عنوان «ستاد مردمی شکرانه سلامت» در مسجد جامع سیدالشهدا(ع) محله آبشار گرد هم آمده‌اند تا با کمک نیروهای داوطلب مردمی، سرای محله و مسجد برای بیماران مبتلا به کرونا در تهران آب میوه تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میوه‌ها با کمک هدایای نقدی شهروندان، خریداری و با رعایت اصول بهداشتی شسته و آبگیری می‌شود. اعضای این گروه اعتقاد دارند که تنها با استفاده از ظرفیت‌های محله می‌توان از بحران کرونا عبور کرد. به گفته «امید شنعه» مسئول این ستاد مردمی این طرح با هدف روحیه بخشی به بیماران و کمک به کادردرمانی به صورت متناوب در بیمارستان‌ها اجرا می‌شود.

علاوه بر این اقدام، برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، عملیات پاکسازی و ضدعفونی در چندین مرحله متوالی در نقاط مختلف تهران از جمله منطقه ۲۲ انجام شده است و این فعالیت تا نابودی کامل این ویروس ادامه خواهد داشت. مساجد، درهای منازل، دستگاه های خودپرداز بانک ها، میدان تره بار، نانوایی ها و وسایل ورزشی بوستان ها از جمله نقاط و مکان هایی است که با استفاده از مواد نانو با ماندگاری ۲۴ ساعته به صورت مداوم گندزدایی و ضدعفونی می‌شوند. همچنین روزانه بیش از ۳۵ هزار لیتر  مواد ضدعفونی در فواصل مختلف برای پاکسازی محوطه های پرتردد مجتمع های مسکونی، نیمکت ها و وسایل بازی بین مسئولان مجتمع ها و مساجد توزیع می‌شود. 

کرونا را شکست می دهیم

شنعه درباره چگونگی تهیه و توزیع آب‌میوه‌ها بیشتر توضیح می‌دهد: «روزانه حدود ۵هزار بطری آب‌میوه تازه از حدود ۶ تا ۷ تن میوه برای استفاده بیماران و کادر درمانی بیمارستان‌های درگیر کرونای تهران تهیه و توزیع می‌شود.آب میوه ها شامل آب هویج، سیب، پرتقال یا ترکیبی از این میوه‌ها، شربتِ عسل و آبلیمو است.البته علاوه بر تهیه آب‌میوه، روزانه بیش از ۲هزار و ۳۰۰بسته میوه هم بین بیماران توزیع می‌شود. » به گفته او در این طرح  نیروهای داوطلب درمانی براساس تخصص‌هایشان مانند پرستاری و بهیاری با استقرار در بیمارستان‌های درگیر بیماری کرونا به کمک کادر درمانی می‌روند. تاکنون نزدیک به ۷۰۰ نفر به عنوان خادمان افتخاری سلامت اعلام آمادگی کرده‌اند و اکنون حدود ۱۵۰ نفر در حال خدمت هستند.» شنعه از تولید و توزیع روزانه مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک بهداشتی، گان(لباس مخصوص جراحی) و شیلد(محافظ صورت پزشکی) با کمک نیروهای داوطلب  به عنوان دیگر فعالیت های ستاد شکرانه سلامت یاد می کند.

پویش نقاشی

طرح دیگری از طرف  این ستاد مردمی برای کودکان با عنوان پویش نقاشی در حال اجراست. شنعه درباره این طرح توضیح می‌دهد:«در این طرح بچه‌ها می‌توانند نقاشی‌های خود را همراه فیلم ۳۰ ثانیهای به نشانی اینستاگرامی shokraneh.pic ارسال کنند. در پایان، نمایشگاه نقاشی از آثار کودکان در بیمارستان‌ها برپا می‌شود.» خیران و شهروندان علاقه‌مند برای همیاری و مشارکت در ستاد مردمی یا اعطای کمک های نقدی می توانند به بزرگراه شهید خرازی، محله آبشار، بلوار هاشم زاده، مسجد جامع سیدالشهدا (ع) مراجعه کنند یا با شماره ۴۴۷۶۸۶۲۸ تماس بگیرند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4 video/webm


  کد خبر 495901 برچسب‌ها منطقه ۲۲ كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۲۲ كروناويروس بیمارستان ها ستاد مردمی میوه ها آب میوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۴۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری ۲۰ میلیون بار دیده شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی مهارت شگفت‌انگیز یک مرد در صید مار کبرا با بطری

 

فرارو- کلیپ شگفت انگیزی در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده که در آن مردی در هند یک مار کبرا را با مهارت در بطری قرار داد.

به گزارش فرارو، ایندین تایمز نوشت: مهارت و اعتماد به نفس شگفت انگیز این مرد توجه عموم را برانگیخت و این ویدئو در عرض ۱۰ روز بیش از ۱۹.۸ میلیون بازدید داشت و کاربران ضمن تحسین به او لقب "اسطوره" دادند.

این روزنامه خاطرنشان کرد که این کار برای بسیاری دشوار است، اما مرد با سهولت و مهارت از عهده آن برآمد و مهارت خود را در برخورد با مار‌ها نشان داد و موفق شد مار کبرا را متقاعد کند که وارد بطری شود.

با وجود تلاش مار برای حمله به مرد، وی آرام و ثابت ماند. به تدریج سر مار را به سمت بطری و سپس دم آن هدایت کرد و درب آن را بست.

این تصاویر نگرانی برخی بینندگان را برانگیخت، زیرا بسیاری باور نمی‌کردند که این عملیات شگفت‌انگیز چقدر روان و آسان انجام شده است و این مرد را طوری توصیف کردند که گویی مخفیانه با مار کبرا برای انجام آنچه می‌خواهد ارتباط برقرار کرده است.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری ۲۰ میلیون بار دیده شد
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید
  • برگزاری مراسم کهن بیل گردانی در شهر نیم‌ور
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار