Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@22:50:08 GMT

کاهش ۲۱ درصدی تردد قطارها در روزهای کرونایی

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۴۵۷۵

کاهش ۲۱ درصدی تردد قطارها در روزهای کرونایی

شرقی گفت: در مقایسه با اسفندماه سال گذشته، ۴۴ درصد کاهش تعداد مسافر و ۲۱ درصد کاهش تردد قطارها را داشته ایم.

«رضا شرقی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، با توجه به اقدامات صورت گرفته در خصوص ضد عفونی و گند زدایی راه آهن شرق، اظهار داشت: پرسنل بخش عملیات که در ارتباط با مسافرین هستند به امکانات و تجهیزات حفاظت فردی مانند ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی کننده دست مجهز شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل راه آهن شرق افزود: در راستای ارتقای آگاهی از ویروس کرونا، تمامی پرسنل درگیر توسط کارشناسان بهداشت با برگزاری کلاس، آموزش دیده اند.

 

شرقی با بیان اینکه بلافاصله در راستای تهیه ملزومات مصرفی شامل شوینده ها، محلول های ضدعفونی و گندزدا و ماسک و دستکش به صورت اضطراری و فوری و به صورت بازه های زمانی یک تا سه ماه برنامه ریزی و تامین منابع مالی شده است، گفت: مدیریت تهیه، توزیع و مصرف منابع استراتژیک مانند اقلام بهداشتی با تشکیل کمیته ویژه مورد رصد و پایش قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: با هماهنگی ارگان های ذیربط شامل شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و سپاه جلسات مشترک برگزار و با تقسیم کار کنترل و پایش سلامت مسافران در ایستگاه راه آهن برنامه ریزی و مورد اقدام قرار گرفت که همچنان با اکیپ مستقر به همراه تجهیزات مورد نیاز برای تمامی قطارها و مسافرین ورودی و خروجی در حال انجام است.

 

مدیرکل راه آهن شرق گفت: پیام های آگاهی بخش، اطلاع رسان و هشدار دهنده به صورت بروشور، تراکت، بنر و استند در اماکن مختلف نصب شده و نمایش فیلم در سالن انتظار در حال انجام است.

 

شرقی افزود: استقرار ایستگاه از من بپرس در سالن مسافری با حضور کارشناسان بهداشت به مدت یک هفته انجام و سپس به صورت نمایشگاهی پاسخگوی نیازهای اطلاعاتی افراد است.

 

وی بیان کرد: تمامی قطارهای مسافری اختصاصی و حرکت از مبدا ایستگاه های اداره کل راه آهن شرق قبل از مسافرگیری به طور کامل مورد نظافت، شستشو و ضدعفونی قرار میگیرند، همچنین دیزل های قطارهای باری در مبدا و ایستگاه های با مبادله مامورین ضدعفونی می شود.

 

وی عنوان کرد: تمامی اماکن اداری، تعمیراتی و عملیاتی روزانه ضدعفونی شده و برای پرسنل نیز ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی تحویل شده است.

 

مدیرکل راه آهن شرق با اشاره به خسارات مسافربری و برگشت بلیط ها، گفت: در مقایسه با اسفندماه سال گذشته، ۴۴ درصد کاهش تعداد مسافر و ۲۱ درصد کاهش تردد قطارها را داشته ایم.

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: مقابله با کرونا مدیرکل راه آهن شرق بیرجند خراسان جنوبی راه آهن شرق درصد کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی

بارش باران در روز‌های اخیر موجب خوشحالی شهروندان به خصوص کشاورزان و باغداران استان آذربایجان شرقی شده است.

اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: از عصر امروز دوشنبه تشدید سامانه بارشی موجب رگبار باران و رعد برق در همه نواحی استان و در نواحی مستعد، بارش تگرگ و وزش باد نسبتا شدید خواهد شد که احتمال رخداد تندباد‌های لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

 سامانه بارشی تا بعد از ظهر سه شنبه ادامه خواهد داشت و آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، صاعقه، تگرگ، در ارتفاعات و مناطق کوهستانی، لغزندگی جاده ها، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، مه گرفتگی و احتمال خسارت در اثر وزش باد وجود دارد.

اداره کل هواشناسی توصیه کرد: اتراق نکردن در حریم رودخانه‌ها و مسیل ها، صعود نکردن به ارتفاعات، احتیاط در تردد‌های جاده‌ای و جاده‌های کوهستانی، لغو سفر‌های غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی، محکم کردن سازه‌های سبک، پارک نکردن خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی استان، خودداری از چرای دام و تردد نکردن عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت به ویژه چادر‌های مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آبرو‌ها و انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افزایش بیش از ۱۲ درصدی تردد مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی در فروردین ماه 
  • افزایش بیش از ۱۲ درصدی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی
  • ۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها
  • تداوم بارش باران در آذربایجان شرقی
  • تداوم بارش باران تا روز جمعه در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت