Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@07:39:51 GMT

هجوم ملخ‌ها به ایران

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۴۶۲۵

هجوم ملخ‌ها به ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به پیش‌بینی هجوم ملخ‌ها به استان طی روزهای آینده گفت: شرایط برای مقابله با این آفت در استان فراهم است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدتقی منوچهری، اظهار داشت: در راستای مقابله با ملخ‌ها در استان بوشهر تلاش گسترده‌ای صورت گرفته است و هجوم ملخ‌ها در استان تحت کنترل است و مبارزه‌ای نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تمرکز بر نقاط تخم‌ریزی ملخ‌ها خاطرنشان کرد: در دشت‌ها مشکل خاصی نداریم ولی پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده شاهد ریزش ملخ‌ها باشیم که آمادگی لازم در این راستا فراهم شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از استقرار هواپیمای سمپاشی و آمادگی شش فرودگاه استان خبر داد و افزود: سم به میزان کافی و تعدادی سمپاش جدید خریداری و در انبار قرار داده شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰۰ سمپاش و ۳۰۰ نیروی عملیاتی در مقابله با ملخ‌ها اضافه کرد: ۵۵ گروه ردیابی و پایش و ۲۵ گروه مبارزه در استان بوشهر آماده فعالیت و عملیات هستند.

منوچهری از انجام سمپاشی به صورت زمین و هوایی خبر داد و بیان کرد: کشاورزان و باغداران آموزش داده شده و خودشان به عنوان ردیاب و پایشگر فعالیت می‌کنند و مزارع و باغات بزرگ را ردیابی کرده و در صورت بروز هر اتفاقی سریعاً به ما اطلاع می‌دهند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آفت بوشهر هجوم ملخ ها استان بوشهر ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۴۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع است

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل امینی پنج شنبه شب در نشست کمیته فنی آبزی پروری استان بوشهر گفت: رعایت دستورالعمل‌های فنی و بهداشتی در آماده سازی مزارع پرورش میگو به دقت بررسی و مجوزهای لازم برای ذخیره سازی صادر شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: با تصمیم کمیته فنی آبزی پروری، با توجه به نظر اکثریت اعضا، تا اطلاع ثانوی ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به استان بوشهر ممنوع شود.

وی گفت: موضوع استفاده از مولدین پژوهشکده میگو در مراکز تکثیر استان، در کمیته فنی اداره کل دامپزشکی بررسی شده و پس از بررسی در صورت موافقت اداره کل دامپزشکی، پایش های لازم صورت گرفته و در نهایت بر اساس پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های دامپزشکی در مراکز تکثیر میگوی استان از این مولدین استفاده و وارد فاز تولید شود.

وی بیان کرد: اتحادیه‌های سایتی نظارت و دقت کامل در خصوص آماده سازی مزارع داشته باشند و در صورت آماده سازی مناسب مزرعه، جهت صدور مجوز ذخیره سازی به اداره کل شیلات دامپزشکی معرفی شوند.

کد خبر 6088824

دیگر خبرها

  • ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع است
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • رقابت بیش از ۱۶ هزار داوطلب کنکور در استان بوشهر
  • گروه‌های فلسطینی: آماده مقابله با هر تجاوزی به رفح هستیم
  • ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان بوشهر تخصیص یافته است
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر
  • اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود