Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@21:53:40 GMT

۷۵ درصد مردم ایلام در طرح غربالگری شرکت کرده اند

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۴۷۹۸

ایسنا/ایلام استاندار ایلام با اشاره به اجرای طرح غربالگری ویروس کرونا در استان گفت: بیش از ۷۵ درصد جمعیت استان در این طرح تاکنون کرده اند و تنها در شهر ایلام به نسبت سایر مناطق میزان مشارکت کمتر بوده که امیدواریم هرچه سریعتر این مشارکت به ۱۰۰ درصد برسد.

 قاسم سلیمانی دشتکی  صبح امروز شنبه ۹ فروردین ماه در دومین روز از طرح فاصله گذاری اجتماعی و در حاشیه ارتباط ویدئوکنفرانس با رئیس جمهور از عودت بیش از ۱۵۰۰ خودرو در مبادی ورودی استان خبر داد و گفت:  ۷۰۰۰ هزار نفر تب سنجی شدند که از این میزان  ۱۵ فرد مشکوک به علائم کرونا شناسایی شد که به مراجع ذیربط برای قرنطینه هدایت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از عموم مسافرانی که تاکنون با روند اجرای این طرح همکاری کرده اند، درخواست کرد: کسانیکه قصد سفر به ایلام را دارند برنامه خود را به زمان دیگری موکول کنند و مسافران ایلامی و غیرایلامی ساکن در استان های دیگر نیز حداکثر طی ۲۴ ساعت آینده استان را ترک و به شهرهای خود بازگردند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اجرای طرح غربالگری ویروس کرونا در استان یادآور شد: بیش از ۷۵ درصد جمعیت استان در این طرح تاکنون کرده اند و تنها در شهر ایلام به نسبت سایر مناطق میزان مشارکت کمتر بوده که امیدواریم هرچه سریعتر این مقدار به ۱۰۰ درصد برسد تا بتوانیم آمادگی بیشتری برای مقابله با این ویروس داشته باشیم.

وی یکی از دلایل افزایش تعداد مبتلایان طی روزهای گذشته به ویروس کرونا در استان را احاطه نیروهای بهداشتی و درمانی در نتیجه اجرای طرح غربالگری دانست و اضافه کرد: پیش از این آزمایش کرونا تنها از افرادی گرفته می شد که به مراکز درمانی مراجعه می کردند ولی هم اکنون عموم مردم با ثبت نام در سامانه سلامت از یک طرف و از سوی دیگر پیگیری های تلفنی عوامل بهداشتی و درمانی از سوی دیگر وضعیت سلامتی آنان مورد رصد قرار می گیرد.

استاندار ایلام گفت: طی روزهای اخیر میزان ابتلا به ویروس کرونا در استان به نسبت روزهای ابتدایی سال ۹۹ بهتر و معتدل تر شده است بطوریکه از ۳۰ اسفند سال گذشته تا حدود پنج روز میزان افراد مبتلا بین ۱۷ تا ۲۰ نفر گزارش می شد ولی این تعداد به پنج نفر کاهش و طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۴ مورد گزارش شده است، ضمن اینکه فوتی جدیدی نیز نداشته ایم.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا از عموم مردم درخواست کرد با پرهیز از حضور در اجتماعات و طبیعت بویژه در روز ۱۳ فروردین به قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا کمک کنند تا پایان طرح که ۲۰ فروردین اعلام شده است بتوانیم شاهد کم شدن افراد مبتلا و خارج شدن از وضعیت موجود باشیم.

وی یادآور شد: بررسی های صورت گرفته نشان می دهد حضور شخص مبتلا به ویروس کرونا با توجه به قدرت انتقال در اجتماعات بزرگ می تواند تا ۴۰۰ نفر را نیز به این ویروس آلوده کند که باید به شدت پروتکل های بهداشتی در این خصوص رعایت شود.

استاندار ایلام اضافه کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا اشخاص مبتلا یا باید در بیمارستان ها و یا مراکز قرنطینه نگهداری شوند یا در منازل خود که شرایط لازم را از نظر ایزوله بودن داشته باشند، دوران نقاهت را سپری کنند و در غیر اینصورت برخورد قضایی و انتظامی لازم با افراد خاطی صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: هر کسی بیماری کرونا داشته باشد و بدون مراجعه به پزشک وارد اجتماعات و خانواده شود مرتکب عمل بیوتروریست شده است.

سلیمانی دشتکی از قول پرداخت ۱۰ میلیارد ریال کمک اتاق بازرگانی ایران و استان برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: سایر نهادها و خیرین بویژه ایلامی های مقیم در مرکز نیز پنج میلیارد ریال به این امر اختصاص داده اند.

وی همچنین از نهایی شدن واگذاری یک فروند بالگرد اختصاصی به استان ایلام با توجه به تکمیل آشیانه بالگرد خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس ویروس کرونا در استان ویروس کرونا طرح غربالگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۴۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی گفت: با توجه به آمار تولید گوشت قرمز استان توسط جهاد کشاورزی میزان ۱۵ درصد تولید گوشت متعلق به عشایر است.

محمدحسین جعفری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تولید گوشت قرمز توسط عشایر خراسان رضوی طی سال گذشته اظهار کرد: تولید گوشت قرمز عشایر استان طی سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۲ هزار و ۷۱۸ تن بوده است.

وی افزود: میزان تولید گوشت قرمز توسط عشایر خراسان رضوی نسبت به سال قبل ۱۱۷۲ تن افزایش داشته است.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی درخصوص اینکه چند درصد تولید گوشت استان با عشایر است، تصریح کرد: با توجه به آمار تولید گوشت قرمز استان توسط جهاد کشاورزی میزان ۱۵ درصد تولید گوشت متعلق به عشایر است.

جعفری همچنین با اشاره به استقبال عشایر استان از طرح تولید قراردادی گوشت قرمز که از سال گذشته آغاز شده است بیان کرد: استقبال عشایر از طرح فوق بسیار زیاد بود، به گونه‌ای که با پیگیری‌های صورت گرفته مقدار ۵۰۰۰ تن جو مدت دار (۶ ماهه) در اسفندماه از شرکت پشتیبانی امور دام اخذ و تعداد ۱۱۰ راس دام عشایر تحت پوشش قرار گرفت. همچنین مقرر شد با توجه به محدویت نهاده و متقاضی زیاد به ازای هر راس ۴۵ کیلو گرم جو اختصاص پیدا کند.

وی درباره میزان تحویل علوفه در قالب طرح تولید قراردادی دام سبک عشایر خراسان رضوی گفت: در قالب طرح تولید قراردادی دام سبک عشایر استان در آذر ماه ۱۴۰۲ مقدار ۹۰۰۰ تن جو ۴ ماهه به سررسید ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری بین ۶۸۲ نفر از عشایر توزیع شد. رقم ریالی  این طرح ۹۲۷ میلیارد ریال بوده است. با این میزان نهاده تعداد ۵۰ هزار راس دام عشایر تحت پوشش قرار گرفت که ۲۰ درصد دام طرح، یعنی ۱۰ هزار راس دام را عشایر پروار و مقدار حدود ۲۰۰ تن گوشت روانه باز مصرف شده است. ضمنا در طی سال ۱۴۰۲ مقدار ۴۷ هزار تن انواع علوفه تامین و برای تغذیه و تعلیف دام بین عشایر استان توزیع شده است. 

جعفری ادامه داد: ۸۲۰۰ خانوار عشایر در خراسان رضوی شناسایی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۹۸ درصد پذیرفته شدگان ان. جی. ال دهلران بومی هستند
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ خونِ شجاعی و الهامی از مورایس و بقیه رنگین‌تر است؟ +فیلم
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟
  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • ۲۱۰۰ اتوبوس در خطوط تهران فعالیت می‌کنند + فیلم