Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@22:17:07 GMT

حمل و نقل عمومی در تهران تعطیل می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۵۵۷۸

حمل و نقل عمومی در تهران تعطیل می‌شود؟

استاندار تهران با اشاره به کاهش میزان استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی از محدودسازی فعالیت مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ انوشیروان محسنی بندپی بعد از جلسه ویدئو کنفرانسی ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد تعطیلی مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: در مورد تعطیلی مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی، گزارشی در ستاد ملی مبنی بر کاهش حجم فعالیت و میزان تردد در ناوگان حمل و نقل عمومی و مترو مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طبق این گزارش روز پنجشنبه 180 هزار نفر در تهران از طریق مترو و حمل و نقل عمومی جابجا شدند و روز جمعه این تعداد به 80 هزار نفر رسیده و با توجه به نیاز برخی از دستگاه‌های خدماتی و ضروری، کادر درمانی و بیمارستان‌ها، اورژانس و فعالیت 30 درصد کارکنان دستگاه‌های اداری، پیشنهاد توقف کامل فعالیت مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی مورد تایید ستاد ملی کرونا واقع نشد.

استاندار تهران تأکید کرد: مقرر شد با توجه به نیاز به حمل و نقل عمومی، فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی و مترو با مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، محدودسازی و با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری لازم اقدامات به پیش رود.

محسنی بندپی در مورد توقف تب سنجی در مبادی ورودی و خروجی افزود: در مورد تب سنجی طبق بند 4 مصوبه پنجم فروردین 99 با توجه به مشارکت فعال مردم در طرح بسیج ملی و اعلام آمادگی مخابرات برای برقراری تماس با مسافران جهت غربالگری، استمرار تب سنجی ضروری تشخیص داده نشد البته در استان تهران تا غروب پنجشنبه این کار استمرار داشت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: روز گذشته برخی از صنوف غیر ضروری که فعالیت آنها باید تعطیل می‌شد، فعالیت داشتند که با همکاری تعزیرات، صنوف و فرمانداری نسبت به توقف فعالیت ها آنها اقدام شد و برخی صنوف که بعضا تذکر گرفته و برای بار دوم اقدام به فعالیت کرده بودند، پلمپ شدند.

استاندار تهران با اشاره به ضرورت حمایت از کسب و کارهای مختلف گفت: یکی از راهکارهای موثر برای تامین نیازمندی‌های مردم و هم برای حمایت از کسب و کارها، تشویق به استفاده از خرید اینترنتی است که راهکار و ابزار مناسبی برای فاصله گذاری اجتماعی نیز است از اینرو پیشنهاد شده مشوق‌هایی را برای خریدهای اینترنتی قائل شویم.

محسنی بندپی در مورد جدایی افراد مبتلا به کرونا از دیگر افراد تصریح کرد: در رابطه با این ویروس شناسایی، ارائه خدمات، مراقبت‌های لازم و ایزوله کردن یک بخش مهم است و دستورالعمل اجرایی فاصله‌گذاری اجتماعی نیز در این راستا تعریف شده است، از اینرو هر کس دچار علائمی همچون سرفه، تب بالا و تنگی نفس است می‌تواند به یکی از مراکز تشخیص مراجعه کند.

وی ادامه داد: بعد از تشخیص باید نسبت به ایزولاسیون و جداسازی این افراد اقدام شود که اگر افراد در منزل این امکان را داشته باشند می‌توانند در خانه ایزوله شوند و در اتاق مجزایی بمانند و اگر این اماکن فراهم نبود بیمارستان‌ها آمادگی پذیرش چنین افرادی را دارند.

استاندار تهران همچنین بیان کرد: اگر هم دوره نهفتگی این بیماری طی شده و افراد علائم خفیف داشته باشند، می‌توانند در نقاهتگاه‌ها این دوره را بگذارند، در همین راستا ارتش 2 هزار تخت و سپاه نیز 5 هزار تخت‌های نقاهتگاهی در تهران برای ارائه خدمت آماده کرده است.

محسنی بندپی در مورد استفاده از ماسک گفت: به لحاظ علمی این ویروس سنگین است و بر اساس نیروی ثقل به سطح می‌افتد، از این‌رو در محیط‌های باز و خلوت نیاز به استفاده از ماسک نیست و در محیط‌های جمعی باید از وسایل حفاظت فردی و بهداشتی همچون ماسک، دستکش و غیره استفاده شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حمل و نقل حمل و نقل عمومی استاندار تهران انوشیروان محسنی بندپی ناوگان حمل و نقل عمومی حمل و نقل عمومی در تهران مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی استاندار تهران محسنی بندپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۵۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت ۱۰ میلیارد تومانی از متروی تهران / دزدی غیرقابل باور سارقان از مترو

سرهنگ لک، فرمانده یگان حفاظت مترو تهران و حومه با اشاره به تشدید اقدامات پیشگیرانه و گشت‌های انتظامی در خطوط و ایستگاه‌های مترو، اظهار کرد: از گذشته شاهد سرقت کابل از ایستگاه‌ها و خطوط متروی تهران و حومه بودیم که با نصب تجهیزات مراقبتی جدید و هوشیاری عوامل انتظامی و یگان حفاظت شرکت بهره‌برداری مترو تهران، موفق به دستگیری سارقان شدیم.

فرمانده یگان حفاظت مترو با بیان اینکه سارقان به ۱۵ فقره سرقت در خطوط مختلف مترو اعتراف کردند تصریح کرد: این سارقان سابقه‌دار و تحت تعقیب پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ بودند که پس از اخذ دستور قضائی جهت ادامه تحقیقات در اختیار عوامل پایگاه ۱۰ پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

سرهنگ لک افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته، ارزش تقریبی این کابل‌ها ۱۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

او توضیح داد: با توجه به مجهز شدن خطوط و اماکن مترو به سیستم‌های مراقبتی و تشدید اقدامات انتظاماتی، شاهد کاهش قابل ملاحظه سرقت از تجهیزات متروی تهران هستیم.

منبع: همشهری آنلاین

tags # مترو ، سرقت سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • کلاهبردار ۶۰ هزار دلاری در مترو تهران به دام افتاد
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • دستگیری باند سارقان کابل های مترو!
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • میدان ونک تهران ۳ طبقه می‌شود
  • جزئیات جدید از پروژه ۳ طبقه کردن میدان ونک تهران
  • سارقان ۱۰ میلیاردی مترو تهران دستگیر شدند؟
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • یک دزدی ١٠ میلیاردی از متروی تهران/ سارقان چه چیزهایی از مترو می‌دزدند؟
  • سرقت ۱۰ میلیارد تومانی از متروی تهران / دزدی غیرقابل باور سارقان از مترو