Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسؤول دبیرخانهٔ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین می‌گوید این کانون در جهت مبارزه با شیوع کرونا گام‌های مثبت و مؤثری از جمله غربالگری، راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی و گندزدایی معابر شهری و روستایی برداشته‌اند.

 حجت‌الاسلام علی رمضانی، مسؤول دبیرخانهٔ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: با توجه به تعطیلی مساجد در ایام شیوع ویروس کرونا، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین در راستای پیشگیری و مبارزه با این ویروس منحوس در سطح شهرها و روستاها فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به این‌که در این ایام برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در مساجد برگزار نمی‌شود، عنوان کرد: اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به‌صورت خودجوش جهت پیشگیری از شیوع این ویروس اقدام به تهیهٔ ماسک و دستکش و نیز توزیع مواد ضدعفونی‌کننده در میان مراکز بهداشتی نموده‌اند تا در این امر خداپسندانه شریک باشند و بتوانند سهم خود را در امور داوطلبانه و جهادی ایفا کنند.

وی در ادامه بیان کرد: همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس، مساجد به‌عنوان پایگاه‌هایی جهت اعزام رزمندگان به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بودند، امروز نیز مساجد نقش خود را در رابطه با این جنگ بیولوژیک به‌خوبی ایفا می‌کنند و به‌عنوان پایگاه‌هایی جهت جلوگیری از شیوع بیماری تبدیل شده‌اند؛ با اقداماتی که توسط کادر درمانی، گروه‌های جهادی مردمی، بسیج، مدافعان سلامت و دیگر گروه‌ها انجام می‌شود امیدواریم این بیماری به‌زودی از کلیهٔ بلاد اسلامی و از جمله از کشور ما ریشه‌کن شود تا مردم بتوانند به زندگی عادی خود بازگردند.


حضور داوطلبانهٔ اعضای کانون‌های مساجد جهت مبارزه با کرونا در شهرها و روستاها

رمضانی در رابطه با فعالیت‌های اعضای کانون‌های مساجد جهت مبارزه با کرونا اظهار کرد: راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی و ارسال اقلام مورد نیاز خانوارها و تحویل درب منازل، تهیه و پخش اقلام میان خانواده‌های نیازمند، گندزدایی معابر و مساجد، حضور در ورودی شهرها و حضور داوطلبانهٔ اعضای کانون‌ها جهت غربالگری در شهرها و روستاها از جمله فعالیت‌هایی است که دبیرخانهٔ کانون‌های مساجد استان جهت پیشگیری از ویروس کرونا انجام داده‌اند و کماکان نیز به انجام آن مبادرت می‌ورزند.

این مسؤول تأکید کرد: هم‌چنین یکی دیگر از طرح‌های خوبی که ستاد کانون‌های مساجد کشور برگزار کرده است، راه‌اندازی پویش سراسری ختم حدیث کسا جهت دور شدن بلا از کشور است؛ اعضای کانون‌های مساجد می‌توانند با ورود به سامانهٔ بچه‌های مسجد در این پویش سراسری شرکت کنند و در ثواب آن شریک شوند.


راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی توسط کانون فرهنگی هنری میثاق در خوزنین

روح‌الله علی‌اکبری، مدیر کانون‌های فرهنگی هنری میثاق واقع در روستای خوزنین نیز در رابطه با فعالیت این کانون در ایام شیوع کرونا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم قطع زنجیرهٔ انتقال ویروس توسط در خانه ماندن، کانون میثاق اقدام به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی و تلفنی با پیک رایگان کرده است.

وی افزود: هم‌شهریان روستای خوزنین می‌توانند از طریق فضای مجازی و یا به‌صورت تلفنی درخواست خرید خود را ثبت کنند تا اقلام سفارش داده شده با پیک رایگان و با رعایت اصول بهداشتی به درب منزل آن‌ها ارسال ‌شود تا هم‌وطنان عزیز به‌ بهانهٔ خریدهای روزانه مجبور به خروج از منزل نباشند و بتوانند پویش در خانه ماندن جهت قطع زنجیرهٔ انتقال را رعایت کنند.

علی‌اکبری در ادامه اظهار کرد: اعضای کانون میثاق تاکنون بیش از 1 هزار ماسک تولید کرده و در شبکه‌های بهداشت توزیع کرده‌اند تا در امر تأمین تجهیزات کادر درمانی نیز مشارکت داشته باشند.

این مسؤول اضافه کرد: ضدعفونی مساجد و کانون‌ها و نیز گندزدایی و ضدعفونی سطح برخی شهرها و روستاها نیز از جمله کارهایی بوده است که توسط اعضای کانون‌های مساجد انجام شده است؛ هم‌چنین راه‌اندازی ایستگاه ایست بازرسی در ورودی روستاها نیز از جمله فعالیت‌های کانون‌های مساجد بوده که در ایام مبارزه با کرونا با همکاری سازمان بسیج صورت گرفته است.

وی در پایان عنوان کرد: نتیجه‌بخش بودن تمامی این فعالیت‌ها تنها با همکاری مردم و در خانه ماندن آن‌ها میسر خواهد شد، زیرا بهترین راه مبارزه با این ویروس قطع زنجیرهٔ انتقال آن است؛ بنابراین انتظار می‌رود مردم نیز با مسؤولین همکاری‌های لازم را داشته باشند و با ماندن در منازل خود نسبت به قطع این زنجیره اقدام کنند تا هر چه سریع‌تر کشور به‌حالت عادی بازگردد و این بلا از هم‌وطنان عزیز دور شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مساجد قزوین غربالگری علی رمضانی فروشگاه آنلاین کرونا ضدعفونی کانون های فرهنگی و هنری مساجد اعضای کانون های مساجد راه اندازی فروشگاه شهرها و روستاها اعضای کانون ها مساجد استان فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۵۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی