Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@03:26:29 GMT

کرونا از طریق هوا منتقل نمی‌شود/ شایعات را باور نکنید

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۶۴۳۶

کرونا از طریق هوا منتقل نمی‌شود/ شایعات را باور نکنید

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود یونسیان معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد خبری که در شبکه‌های اجتماعی با استناد به مقاله‌ای از مجله نیوانگلند از مجله‌های معتبر پزشکی مبنی بر اینکه ویروس روی ذرات معلق هوا تا سه ساعت زنده می‌ماند و به همین دلیل باید از ماسک استفاده شود، اظهار کرد: این خبر کذب محض است و به هیچ عنوان صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر شما روی همان لینکی که در خبر آمده است کلیک کنید سازمان جهانی بهداشت توصیه کرده است پزشکان، پرستاران و پرسنلی که با بیماران کرونایی در ارتباط هستند ماسک N۹۵ استفاده کنند، برای سایر پرسنل همان ماسک‌های جراحی یا ماسک کاغذی معمولی استفاده شود و بقیه مردم مکرراً دست‌هایشان را بشویند و مردم عادی لازم نیست ماسک استفاده کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: اگر بخواهیم توصیه‌های احتیاطی بگوییم این است که اگر قرار شد در فضاهای پرازدحام بروید -که قرار نیست بروید- می‌توانید ماسک استفاده کنید ولی ماسک وسیله پیشگیری نیست، چرا اینقدر من اصرار می‌کنم که ماسک استفاده نکنید؟ مگر ضرری دارد؟ باید بگویم بله ضررهایی دارد. اول؛ به شما حس امنیت کاذب می‌دهد، خیال می‌کنید ماسک زده اید و مصون هستید. در خیابان دیده ام افرادی در خیابان می دوند، دوچرخه سواری می‌کنند، ماسک زده اند، این ماسک هیچ ارزشی ندارد چون هیچ آلودگی وجود ندارد. امنیت کاذب باعث می‌شود اصل موضوع فراموش کنیم، اصل موضوع شستن مکرر دست با آب و صابون است.

یونسیان گفت: در جواب سوالی که می‌گوید صابون بهتر است یا الکل یا ماده سفید کننده؟ باید بگویم بدون تردید آب و صابون. اگر دست تان به طور واضحی آلوده نیست می‌توانید به جای آب و صابون از الکل هم استفاده کنید.

به گفته وی در شرایطی که بیرون هستید و قدم می زنید و نمی‌توانید دست تان را بشویید از محلول پاک کننده استفاده کنید ولی در منزل لازم نیست.

معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان گفت: دیدم خانم‌های خانه دار نگران هستند که روزانه دست‌هایمان را با چه چیزی ضدعفونی کنیم، باید بگویم که با آب و صابون بشویید، برای سطوح از محلول‌های الکلی، الکل ۷۰ درصد اگر ندارید با سفید کننده که دستور رقیق شدن آن که بارها در جاهای دیگر ارائه شده یک درصد رقیق کنید. یک حجم ماده سفید کننده و ۱۰۰ حجم آب و نگران چیز دیگری نباشید.

کد خبر 4887819 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا شیوع کرونا ویروس کرونا وزارت بهداشت سعید نمکی علیرضا زالی کیانوش جهانپور شیوع کرونا سازمان غذا و دارو ستاد مقابله با کرونا طب سنتی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کووید 19 علیرضا رئیسی دارو ماسک استفاده آب و صابون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۶۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاق عجیب و باور نکردنی در لیگ برتر ایران

ماجرا از این قرار است که در جلسه شب گذشته، ناظر و نماینده فدراسیون تائید کرده بودند که شمس آذر از کیت اول خود به رنگ سبز استفاده کند و گل‌گهر هم به دلیل میزبانی لباس نخست خود را به تن کرده بود، اما با شروع مسابقه و نزدیکی رنگ لباس دو تیم، داور مسابقه (ایمان کهیش) تشخیص می‌دهد که رنگ لباس‌ها به هم نزدیک است.

نکته جالب، اما اینجاست که با وجود اینکه شمس‌آذر لباس دوم خود را نیز به همراه داشت، اما از تیم میزبان خواسته می‌شود که لباس خود را تغییر بدهد. در نتیجه بازیکنان گل‌گهر در نیمه دوم با لباس سفید رنگ، اما با همان شورت ورزشی که مختص لباس قبلی بود وارد میدان شدند و این دیدار در ادامه با لباس‌های سفید و سبز ادامه پیدا کرد.

منبع: ورزش سه

tags # لیگ برتر فوتبال ایران سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • چند باید علمی برای حمام رفتن
  • ببینید | اولین واکنش آزمون به شایعات اخیر؛ سردار به ایران می‌آید؟
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارد/ به شایعات توجه نکنید
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارند/ به شایعات توجه نکنید
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • اتفاق عجیب و باور نکردنی در لیگ برتر ایران
  • اتفاق عجب و باور نکردنی در لیگ برتر ایران
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ