Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@07:45:16 GMT

خروج ووهانکانون شیوع ویروس کرونا از قرنطینه

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۶۷۱۰

خروج ووهانکانون شیوع ویروس کرونا از قرنطینه

باز شدن تردد و آمد و رفت در این شهر ۹ میلیون نفری بار دیگر امید را در میان مردم این شهر و همچنان سراسر جهان زنده کرد که ویروس کرونا شکست پذیر است و با همدلی و همراهی مردم می توان بر آن غلبه کرد.

 «ووهان» کانون اصلی شیوع ویروس کرونا در چین، سرانجام بعد از دو ماه ممنوعیت تردد و آمد و رفت، امروز شنبه از قرنطینه خارج شد و برخی ساکنان این شهر که در خارج از ووهان بودند اجازه یافتند به کنار خانواده هایشان برگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر ووهان حدود دو ماه پیش قرنطینه کامل شد تمام خیابان ها خلوت و خدمات حمل و نقل عمومی از جمله قطار شهری، اتوبوس و تاکسی ممنوع شد خانواده ها هم محدود به خانه های خود بودند تنها فروشگاه های مواد غذایی و داروخانه مجاز به باز ماندن بودند.

کمیسیون ملی بهداشت چین امروز شنبه اعلام کرد که برای هفتمین روز مستمر هیچ مورد جدیدی از ابتلا به کرونا در چین شناسایی نشده است در عین حال امروز اعلام شد که ۵۴ مورد جدید وارداتی ابتلا به کرونا در این کشور گزارش شده است.

با این حساب شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در چین به ۸۱ هزار و ۳۹۴ تن و شمار جان باختگان هم به سه هزار و ۲۹۵ تن رسیده است ووهان حدود ۶۰ درصد موارد کرونا در چین را به خود اختصاص داده است اما مقامات بهداشتی چین می گویند در یک هفته اخیر هیچ بیمار جدید در این شهر شناسایی نشده است.

حرکت قطارها در استان هوبی چین کانون اصلی شیوع ویروس کرونا در این کشور از روز ۶ فروردین/چهارشنبه/ از سر گرفته شده است اما ۱۷ ایستگاه در شهر ووهان از امروز شنبه مجوز تردد کسب کردند.

افرادی که دارای "کد بهداشتی" در شهرهای استان هوبی غیر از ووهان هستند می‌توانستند از روز چهارشنبه این استان را ترک کنند و افراد دارای "کد بهداشتی" در ووهان هم می توانند از ۸ آوریل (۲۰ فروردین) از این استان خارج شوند از امروز هم ورود افراد به ووهان مجاز شده است.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا صبح امروز شنبه در سراسر جهان به ۵۹۶ هزار و ۷۳۱ نفر رسیده که ۲۷ هزار و ۳۵۲ تن فوت شده و ۱۳۳ هزار و ۳۳۵ نفر بهبود یافته اند./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شیوع ویروس کرونا کرونا در چین امروز شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۶۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کتاب، رویدادی که هم جنگ را دید و هم روزهای قرنطینه را
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب