Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلا و فوتی و همچنین بهبودیافتگان کروناویروس جدید در کشور را اعلام کرد.
به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری آریا، دکتر کیانوش جهانپور گفت: بر اساس یافته های قطعی آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز 9 فروردین 1399 در کشور، 3076 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند و تعداد بیماران مبتلا شده به این بیماری به 35408 نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: خوشبختانه تا کنون 11679 نفر از بیماران مبتلا به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده اند.
به گفته جهانپور، متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته 139 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 جان خود را از دست دادند و تا امروز از وجود 2517 نفر در کشور محروم شده ایم.
وی همچنین گفت: در میان بستری شدگان این بیماری، 3206 نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.
جهانپور گفت: تا کنون بیش از 57 میلیون نفر تا ظهر امروز در طرح غربالگری مقابله با کرونا، مشارکت داشته اند.
وی تاکید کرد: اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و تقویت بیماریابی، افزایش آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت برای انجام آزمایش تشخیص کووید19 و البته رعایت نکردن بخشی از جامعه به توصیه های وزارت بهداشت، از دلایل افزایش تعداد موارد جدید ابتلا به کووید19 در کشور است.

تخصیص 100 هزار میلیارد تومان به مشاغل آسیب دیده
در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا که در قالب ویدئو کنفرانس با استاندران و به ریاست رئیس جمهور برگزار شد طرح تخصیص یکصد هزار میلیارد تومان به اقشار و اصنافی که در طرح فاصله گذاری اجتماعی دچار آسیب خواهند شد تخصیص یافت.
در این نشست طرحهای اجرایی از سوی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مطرح و برررسی شد که یکی از این طرح ها، تخصیص بودجه 100 هزار میلیارد تومانی به اقشار و اصنافی که به واسطه ی طرح فاصله گذاری اجتماعی دچار آسیب خواهند شد بود.
در این جلسه گزارشی از موفقیت 85 درصدی طرح فاصله گذاری اجتماعی از نظر همراهی مردم قرائت شد و مقرر شد؛ وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طرح فاصله گذاری اجتماعی بین مردم و کسانی که ناقل ویروس کویید 19 هستند را پس از بررسی در کمیته امنیتی، نظامی و اجتماعی برای ابلاغ به بیمارستان ها و مراکز نقاهتگاهی اعلام کند.
طرح توسعه خرید و فروش های اینترنتی از دیگر طرحهای مطرح در این نشست بود که برای کاهش اجتماعات مردم در مراکز خرید وزرات سمت دستورالعمل نهایی را تهیه و به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه کند.
برخورد با افرادی که اقدام به شایعه پراکنی در رابطه با ویروس کووید 19 در صفحات مجازی و رسانه های جمعی می کنند از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود که بر اساس پیش بینی کمیته اطلاع رسانی برای این متخلفان مجازات بازدارنده ی سلبی و ایجابی به تصویب رسید و به زودی به مراکز مربوط ابلاغ خواهد شد.

 90 درصد هزینه‌های درمان کرونا به عهده دولت و بیمه
رئیس جمهوری گفت: 90 درصد از هزینه‌های درمان بیماران کرونایی، از طریق دولت و بیمه پرداخت می‌شود.
حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، افزود: خدا را شاکریم که در طول این شش سال این قدر پایه‌های سلامت را مستحکم کردیم که هر فردی به بیماری کرونا مبتلا و وارد بیمارستان شود 90 درصد از هزینه‌های درمان را دولت و بیمه پرداخت می‌کنند و بیمار تنها 10 درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کند، ولی در کشور‌های مختلف از تست اولیه با هزینه‌های هزار و 300 تا هزار و 500 دلاری از بیمار گرفته می‌شود، تا هزینه‌های بستری و آی سی یو برای یک بیمار کرونایی که هزینه‌های زیادی است.

ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی تا 20 فروردین
سخنگوی دولت: طرح فاصله گذاری اجتماعی تا 20 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
علی ربیعی امروز در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، افزود: تمهیدات حقوقی و قضایی لازم برای وادار کردن جداسازی افراد مبتلا به کرونا از جامعه توسط کمیته اجتماعی امنیتی اتخاذ خواهد شد.
سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت در راستای حمایت از شهروندانی که امکان مناسب برای درمان و بستری کردن خانواده‌های خود ندارند امکانات و تسهیلات بستری شدن این افراد در نقاهتگاه را با هزینه‌های دولت فراهم خواهد کرد.
ربیعی با بیان اینکه بسته اقتصادی 100 هزار میلیارد تومانی مورد تصویب ستاد ملی کرونا قرار گرفت، گفت: 8 هزار میلیارد تومان در قالب بسته معیشتی برای طبقات پایین اجتماعی در شرایط کرونا تصویب شده است.
سخنگوی دولت همچنین گفت: در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا 75 هزار میلیارد تومان برای کسب و کار‌های آسیب‌دیده از کرونا اختصاص یافت و بیش از 12 هزار میلیارد تومان برای ارتقای نظام سلامت در نظر گرفته شد.

دستگیری عامل انتشار فراخوان واگذاری داروی کرونا
معاون اجتماعی پلیس فتا از دستگیری عامل انتشار فراخوان کشف و ثبت نام واگذاری داروی درمان قطعی کرونا خبر داد.
سرهنگ "رامین پاشایی" در گفتگو با پایگاه خبری پلیس گفت: این فرد با طرح ادعای دروغین و تبلیغات مختلف در شبکه‌های اجتماعی، مدعی کشف داروی درمان قطعی کرونا ویروس بود و با اعلام حساب کاربری خود در پیام رسان واتساپ از کاربران که تشخیص کرونای آنان توسط مراکز بهداشتی و درمانی مثبت اعلام شده بود می‌خواست با ارسال مدارک پزشکی در سایت اعلامی، برای دریافت دارو ثبت نام کنند.
این مقام انتظامی به استعلامات اخذ شده از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر رد و تکذیب ادعای مطروحه اشاره و بیان کرد: با توجه به سرنخ‌های به دست آمده، کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند مخفیگاه متهم را در محدوده استحفاظی ویژه غرب استان تهران شناسایی کنند.
وی ادامه داد: پس از دریافت مجوز قضایی، طی عملیات ضربتی، متهم در مخفیگاهش دستگیر و پس از مواجهه با ادله جرم به بزه انتسابی معترف و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.
سرهنگ پاشایی به هموطنان گرامی توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب این گونه تبلیغات بی پایه و اساس را در فضای مجازی نخورند و ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی و پیشگیرانه مسئولان مربوطه و پرهیز از رفت و آمد‌های ضروری در سطح معابر و اماکن عمومی به هیچ عنوان به شایعات فضای مجازی توجه نکرده و اخبار موثق را صرفا از رسانه ملی و خبرگزاری‌های رسمی دنبال کنند.
معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در خاتمه، گفت: شهروندان در صورت مشاهده و گزارش موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cybrpolice.ir بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری می‌توانند با پلیس فتا در ارتباط باشند.

کلاهبرداری با نام «کرونا» و توصیه های پلیس فتا
پلیس فتا نسبت به سوءاستفاده و کلاهبرداری تحت عنوان کرونا هشدار داد.
پلیس فتا اعلام کرد: در فضای مجازی مشاهده شده است مجرمان سایبری با انتشار لینک‌ها و برنامه‌های جعلی تحت عنوان تست و غربال‌گری کرونا به دنبال دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران و یا کلاهبرداری از آنان هستند.
از این رو توصیه می‌شود:
- ایمیل‌های ناشناس با موضوع کرونا و موارد مرتبط را باز نکنید.
- بسیاری از اپلیکیشن‌های تست کرونا جعلی بوده و حاوی بدافزار است لذا تنها از سایت رسمی وزارت بهداشت استفاده کنید.
- مراقب خریدهای اینترنتی مواد شوینده و ضد عفونی کننده از سایت‌های جعلی باشید.
- از اعتماد به منابع خبری نامعتبر و انتشار اخبار جعلی و شایعات پرهیز کنید.
- مراقب پیامک‌های جعلی جمع آوری کمک برای بیمارستان‌ها و مراکز خیریه باشید.
- از وارد کردن شماره ملی، شماره تماس و سایر اطلاعات محرمانه در سایت‌ها، صفحات و اپلیکیشن‌های غیرقابل تائید خودداری نمایند.

توقف تردد قطار در مسیر مشهد به دلیل نبود مسافر
برای نخستین بار طی 62 سال گذشته، نبود مسافر تردد قطار در مسیر مشهد را امروز شنبه 9 فروردین ماه متوقف کرد.
مدیرکل راه آهن خراسان گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضا برای سفر با قطار، امروز هیچ قطار مسافربری در مسیر مشهد تردد ندارد که این امر در طول تاریخ فعالیت ایستگاه راه آهن مشهد بی‌سابقه است.
مصطفی نصیری ورگ افزود: حتی در زمان حادثه قطار در ایستگاه خیام طی بهمن ماه سال1382 نیز قطار محلی سرخس - مشهد به فعالیت خود ادامه داد لذا می توان نهم فروردین ماه امسال را تنها روز توقف تردد قطارهای مسافربری در مسیر مشهد از سال1336 خورشیدی و آغاز فعالیت ایستگاه راه آهن مشهد تاکنون عنوان کرد.
وی گفت: حرکت قطارهای باربری در مسیر مشهد و ایستگاه بین‌المللی سرخس به صورت روزانه همچنان ادامه دارد و این اداره کل آمادگی دارد در این ایام که تردد جاده‌ای به خاطر فاصله گذاری اجتماعی به شدت کاهش یافته است نسبت به تامین اقلام اساسی استان از طریق شبکه ریلی اقدام نماید.
در پی کاهش تقاضا برای سفر در ایام نوروز تردد قطارهای مسافربری در مسیر مشهد از 94رام قطار در هر روز به 2 تا سه رام کاهش یافت و حرکت قطارهای محلی مشهد - سرخس و مشهد - آزادور نیز از ابتدای فروردین ماه متوقف شد.             
طی سال گذشته 14میلیون و هزار و 93مسافر در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد جابه‌جا شدند که در مقایسه با سال97 یک درصد کاهش داشت.
بیشترین میزان کاهش مسافر راه آهن خراسان مربوط به اسفند ماه پارسال بود که علت آن نیز کاهش تقاضای سفر به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده است.

نخستین دستگاه تست سیار کرونا رونمایی شد/ انجام تست کرونا در کمتر از 3 ساعت
سازمان بسیج مستضعفین، نخستین دستگاه تست سیار کرونا با ظرفیت حمل 200 نمونه آزمایشگاهی را رونمایی کرد.
صبح امروز (شنبه) با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، از نخستین دستگاه تست سیار کرونا رونمایی شد.
این دستگاه که ظرفیت حمل 200 نمونه آزمایشگاهی را دارد، برای نخستین بار در ایران پاسخ تست دو مرحله را به مدت 3 ساعت و بصورت سریع مشخص می‌کند.
این سیستم مورد تایید انستیتو پاستور قرار گرفته و طی دو هفته گذشته خودرو کشنده آن طراحی شده است.
طراحی این سیستم در حالی است که پاسخ تست‌ها در آزمایشگاه‌های فعلی چند روز به درازا می‌کشد.

انتقال ویروس کرونا از طریق هوا کذب است
معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران شایعه انتقال ویروس کرونا از طریق هوا در فضاهای سر پوشیده را تکذیب کرد.
دکتر یونسیان استاد اپیدمیولوژی گفت: ماسک وسیله پیشگیری از ویروس نیست و امنیت کاذب ایجاد می کند.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: افراد عادی نیازی به ماسک ندارند و استفاده از آن می تواند ضررهایی نیز به همراه داشته باشد.

بیش از 50 درصد تهرانی‌ها کرونا را جدی نگرفته اند
رییس ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: بر اساس نظرسنجی‌های اخیر همچنان 51 درصد شهروندان تهرانی این بیماری را جدی نگرفته اند.
دکتر علیرضا زالی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها چه درصدی از مردم تهران این بیماری را جدی گرفته اند؟ افزود: نظرسنجی‌های ما مستمر انجام می‌شود و متأسفانه اعداد خیلی تفاوت نکرده است و هنوز بسیاری از افراد در جامعه فکر می‌کنند در خطر ابتلا به این بیماری نیستند و حضور برخی افراد در سطح شهر در روز‌های اخیر حاکی از همین تفکر است.
وی گفت: چندی پیش در نظرسنجی‌ها به این نتیجه رسیدیم که 62 درصد تهرانی‌ها این بیماری را جدی نگرفته اند که در نظرسنجی‌های اخیر این عدد 51 درصد است و هنوز بیش از نیمی از جمعیت و شهروندان تهرانی که مخاطب این نظرسنجی بودند همچنان فکر می‌کنند به دلایل مختلفی در معرض ابتلا به این بیماری نیستند.
آقای دکتر زالی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه بیماری کرونا در چه مناطقی از تهران شیوع بیشتری دارد؟ افزود: همه شهر تهران در روز‌های اخیر یک نقشه همگن پیدا کرده است، زیرا مبتلایان در کل سطح شهر تردد کردند و تردد‌های غیر ضرور این نقشه‌ی به نسبت همگن را در سطح شهر تهران بوجود آورده است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که غرب اتوبان شهید چمران، بخش‌هایی از نواحی مرکزی شهر بخصوص اطراف مراکز پرتردد تجاری، بخش‌هایی از قسمت‌های شرقی و منطقه 4 شهرداری تهران، بخش‌هایی از سعادت آباد و برخی مناطق جنوب شرقی تهران آلوده‌تر است، اما اکنون همه تهران را به صورت یک نقشه آلوده تلقی می‌کنیم.
رییس ستاد مبارزه با کرونای استان تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا مشخص شده که مبتلایان به این بیماری بیشتر از چه راهی آلوده شده اند؟ افزود: شایع‌ترین ابتلای بیماران در سطح شهر تهران بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته، بیمار شدن از طریق همراهان بوده است و کسانی بودند که از فرد مبتلا در منزل این بیماری را گرفته اند.
وی گفت: البته درباره کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی این موارد ابتلا بیشتر بوده است به این معنا که همکارانمان که در بیمارستان‌های خط اول مقابله با این بیماری فعالیت می‌کرده اند 40 تا 60 درصد بیماری را از محیط‌های درمانی گرفته اند.
آقای دکتر زالی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا خبر منتشر شده بر مناسب نبودن استفاده از ماسک‌های فیلتردار را برای مبتلایان به این بیماری تأیید می‌کنید؟ افزود: اصولا ماسک N95 برای گروه‌های پزشکی در معرض خطر باید استفاده شود و به شرط اینکه نوع استاندارد آن باشد، زیرا ما با موارد تقلبی این نوع از ماسک مواجه بوده ایم که به جای سلفون، پلاستیک داشت و فیلتر آن واقعی نبود.
وی گفت: در صورتی که ماسک N95 استاندارد باشد، چون در هنگام بازدم این فیلتر باید باز شود اگر فرد بیمار استفاده کند قطرات حاوی ویروس را به صورت دریچه‌ای فعال‌تر در محیط پخش می‌کند و استفاده از این نوع ماسک در بیماران مبتلا نه تنها باعث کاهش سرایت نمی‌شود بلکه به دلیل دریچه‌ی فعال آن موجب افزایش سرایت هم خواهد شد.
آقای دکتر زالی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا ویروس کووید 19 نوزادان و اطفال را مبتلا نمی‌کند؟ افزود: در تهران موارد شدید ابتلای زیر 16 سال را به ندرت داشتیم، اما نه اینکه این گروه سنی مبتلا نمی‌شوند بلکه مبتلا می‌شوند و تجربه چین و جهان نشان می‌دهد که در افراد بخصوص زیر 12 سال به دلیل اینکه در تقابل با ویروس گروه‌های آنفولانزا و گروه کرونا به طور معمول سیستم دفاعی انتخابی و کاراتری دارند بنابراین تظاهرات بالینی آن بسیار خفیف‌تر است و کودکان می‌توانند بعنوان حامل عمل کنند.
وی گفت: ما در شهر تهران در این گروه سنی فوتی نداشتیم، اما در دو مورد از مراکز پزشکی اطفال تهران بیماران بدحالی داشتیم که رو به بهبودی هستند.
رییس ستاد مبارزه با کرونای استان تهران در پاسخ به سؤالی درباره جزئیات بیشتر هانتاویروس که گفته می‌شود در چین این روز‌ها شایع شده است؟ افزود: گروه‌های مختلف ویروسی وجود دارد و هانتا ویروس هم ویروس بازپدید جدیدی است، اما هنوز مطالعات دقیقی درباره بیماری زایی، ساختار، نحوه انتقال و میزبان قطعی و واسطش صورت نگرفته است و به نظر نمی‌رسد به اندازه ویروس کووید 19 اطلاعات دقیقی درباره آن وجود داشته باشد.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا درست است که گفته می‌شود گروه‌های خونی O به بیماری کرونا مبتلا نمی‌شوند؟ افزود: این در حد یک مطالعه است و در مقایسه میان افراد با گروه‌های خونی O و A بررسی پژوهشی نشان داد که دارندگان گروه خونی O با شدت کمتری به این بیماری مبتلا شده اند نه اینکه کمتر مبتلا شده باشند.
آقای دکتر زالی گفت: البته این مطالعه اتقان علمی بالایی ندارد و باید منتظر مطالعات دقیق تری باشیم و آنچه که فارغ از گروه خونی تعیین کننده حدت بیماری است سیستم دفاعی فرد است یعنی اگر این سیستم دفاعی کفایت بالایی داشته باشد به طور طبیعی در برابر این ویروس تقابل جدی تری خواهد داشت و در مواردی که سیستم دفاعی ضعیف‌تر باشد فارغ از هر گروه خونی می‌تواند منجر به افزایش شدت بیماری شود.






منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا ایران ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا طرح فاصله گذاری اجتماعی هزار میلیارد تومان بیماران مبتلا جلسه ستاد ملی وزارت بهداشت مسیر مشهد ویروس کرونا فروردین ماه استان تهران سیستم دفاعی نظرسنجی ها شهر تهران تردد قطار هزینه ها پلیس فتا سطح شهر راه آهن بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک همه‌گیری دیگر در راه است!

آفتاب‌‌نیوز :

بحران شیوع آنفلوآنزای پرندگان- که به عنوان H۵N۱ شناخته می‌شود- در مزارع لبنی نشان از این واقعیت دارد که سازمان‌های سلامتی و بهداشت عمومی از همه‌گیری کرونا درس نگرفته‌اند- یا حداقل این که نتوانسته‌اند درس‌های کووید را جذب و هضم کنند.

شیوع آنفولانزای پرندگان در مزارع، مرغداری‌ها و گاوداری‌های ایالات متحده هم‌چنان با سرعت ادامه دارد و به گفته دانشمندانی که از سرعت و روند این شیوع شگفت‌زده شده‌اند، این روز‌ها این موضوع به مرحله هشداردهنده رسیده است.

هفته گذشته وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا بالاخره تأیید کرد که H۵N۱ نه تنها از پرندگان به پرندگان یا از پرندگان به گله‌های دام سرایت می‌کند، بلکه در بین گاو‌ها نیز شروع به انتقال کرده است. این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ها حکایت از این می‌کند که در تعداد بسیاری از گاو‌ها انتقال و ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان بدون علامت خاصی روی می‌دهد.

اگرچه هنوز خطر ابتلا به این بیماری برای انسان‌ها زیاد نیست، اما واضح است که برای این که مسیر و شیوه انتقال این ویروس کنترل شود، کار‌های بسیار بیشتری باید انجام گیرد.

این امر مستلزم آن است که سازمان غذا و داروی آمریکا و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها از لاک خود بیرون آمده و مسیر درستی پیش بگیرند. در واقع این روز‌ها ناامیدی محسوسی در میان متخصصان بیماری‌های عفونی وجود دارد که آژانس‌های بهداشتی و سلامتی بیش از حد لازم از اطلاعات مهم محافظت می‌کنند و در نظارت بر ویروس و روش‌های انتقال آن بسیار محافظه‌کار و ترسو هستند. به عنوان مثال، تاکنون در زمینه مقابله با آنفلوآنزای پرندگان تعداد و روند آزمایش‌ها محدود بوده است و تا همین روز‌های اخیر به رغم شیوع محسوس بیماری در بین پرندگان و دام‌ها، اما، تنها تعداد انگشت‌شماری از توالی‌های ویروسی به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده بود- که می‌تواند رویکردی نگران‌کننده و هشدارآمیز به شمار آید.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان