Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@22:03:50 GMT

آیت الله سید جعفر کریمی درگذشت

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۷۰۵۷

 

به گزارش فارس، آیت الله سید جعفر کریمی دیوکلایی، مسئول شورای استفتائات رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ظهر امروز در سن ۹۰ سالگی دار فانی را وداع گفت.

نمایندگی حضرت امام خمینی(ره) در شورای عالی اقتصاد، مسئولیت‌ بررسی‌ پرونده‌های‌ زندانیان‌ محاکم‌ عمومی‌ با حکم‌ امام‌(ره‌) در سال‌ ۱۳۶۲، ریاست دادگاه عالی انتظامی قضات شرع با حکم امام خمینی(ره) در سال ۱۳۶۱ ، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در دوره‌های اول و سوم از مازندران، عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مسئولیت شورای استفتائات دفتر مقام معظم رهبری از جمله مسؤولیت های این عالم ربانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش حاکی است ارتحال این عالم ربانی ارتباطی با بیماری کرونا ندارد.

آیت‌ الله‌ کریمی از سال‌ 1358 به‌ عضویت‌ جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ در آمد و طی این‌ سال‌ها، نقش‌ مهم‌ و مثبتی در احیای حوزه‌های علمیه‌ و اعتلای اسلام‌ ناب‌ محمدی ایفا کرده‌ است‌.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۷۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت خاص از گشت ارشاد و طرح نور: ادامه دهند، کار بسیار خوبی است

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: باید با ناهنجاری‌ها مقابله شود و این فرمایش رهبری است زیرا لازم است دین محقق شود که نیاز به عزم و اراده دارد.

محمود رجبی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با تقدیر از نیروی انتظامی در به کارگیری طرح نور، عزم و اراده فراجا در برخورد با مفاسد اجتماعی را تحسین و تصریح کرد: نیروی انتظامی خطر را به خوبی احساس کرده است و اینکه قرار است طرح نور را ادامه دهند، کار بسیار خوبی است.

وی در گفت‌وگو با رسا، با بیان اینکه لازم است با بدحجابی و سایر ناهنجاری‌ها مقابله صورت گیرد، در خصوص جلسه روز جمعه اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با سردار رادان، اظهار داشت: جلسه گذشته بسیار پربار بود و از این که با قدرت در حال ادامه دادن هستند خوشحال شدیم؛ از روحیات سردار رادان که در جلسه با علما تجلی پیدا کرد خوشحال شدیم.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه گزارش کاملی از سوی سردار رادان در خصوص معضلات اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی به اعضای جامعه مدرسین، ارائه شد، تصریح کرد: باید با ناهنجاری‌ها مقابله شود و این فرمایش رهبری است زیرا لازم است دین محقق شود که نیاز به عزم و اراده دارد.

وی در پایان بر لزوم همراهی دستگاه ها در پشتیبانی و اجرای طرح نور تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • استفاده از نیروهای متدین در دانشگاه از کارهای استاد مطهری بود
  • آیت الله مطهری مسایل مربوط به حجاب را عالمانه بیان می کرد
  • حمایت خاص از گشت ارشاد و طرح نور: ادامه دهند، کار بسیار خوبی است
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا