Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@21:54:27 GMT

فوت ۶۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۷۲۶۰

فوت ۶۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان رضوی

آفتاب‌‌نیوز :

علی‌اصغر انجیدنی در این خصوص افزود: ۴۷۳ نفر از بیماران جانباخته مشکوک به کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه مربوط به محدوده جغرافیایی زیر پوشش پنج دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

 وی گفت: ۷۵ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در قالب ۱۲ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۵ درصد دیگر جمعیت این استان زیرپوشش خدمات دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بین ۱۳ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کلانشهر مشهد با ۴۱۸ نفر بیشترین شمار بیماران فوت شده مشکوک به کرونا را دارد.

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پس از مشهد بیشترین شمار بیماران مشکوک به ابتلای کرونا، در کاشمر به تعداد ۱۶ نفر و در چناران به تعداد ۹ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

وی افزود: تعداد بیمارانی که فوت آنها بطور قطع بر اساس آزمایش طبی، ناشی از ابتلا به کرونا بوده در خراسان رضوی ۱۹۷ نفر است.

دکتر انجیدنی تعداد جان باختگان قطعی ناشی از بیماری کرونا را در محدوده زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۳۸ نفر اعلام و بیان کرد: ۲۰ بیمار مبتلا به کرونا نیز در حوزه دانشکده علوم پزشکی نیشابور و ۱۰ بیمار در محدوده زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام جان باخته‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ۱۳ فوت و دانشگاههای گناباد و تربت‌حیدریه هر کدام ۸ فوت بطور قطعی ناشی از بیماری کرونا ثبت شده است.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار حدود نیم میلیون نفری جمعیت ساکن شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن را در غرب خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دارد.

دبیر کمیته مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین به آخرین آمارهای ابتلا به کرونا در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: با اضافه شدن ۳۰ شهروند دیگر به فهرست مبتلایان، تا ظهر امروز نهم فروردین ماه تعداد بیماران کرونا در این استان به هزار و ۳۶۱ نفر رسیده است.

وی گفت: ۸۲۴ نفر از کل بیماران مبتلا به کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا خراسان رضوی پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرونا در خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۷۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: برای نخستین بار در کشور زنی ۲۳ ساله که از بدو تولد مبتلا به "سندرم لی" بود برای کاشت الکترود عمقی مغز در بیمارستان شهدای تجریش جراحی شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا زالی؛ جراح مغز و اعصاب و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور زنی 23 ساله که از بدو تولد مبتلا به "سندرم لی" بود برای کاشت الکترود عمقی مغز در بیمارستان شهدای تجریش جراحی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره سندرم لی توضیح داد: این سندرم نوع بیماری نادر ژنتیکی است که فرد از همان بدو تولد به آن مبتلاست، عمده مشکلات در این بیماران مربوط به بخش میتوکندری یعنی بخش کارخانه درون سلول مغز است.

وی افزود: انواع بیماری‌ها شامل اختلالات عصبی، کاهش شنوایی، مشکلاتی در قوای عقلانی و ضریب هوشی، اختلالات چشمی و مشکلات قلبی، عروقی و تنفسی از جمله عوارض مبتلایان به سندرم لی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره وضعیت کلی بیمار اظهار کرد: بیمار زنی 23 ساله‌ است که به دلیل ابتلا به "سندرم لی" و مشخصاً عوارضی مانند اختلالات حرکتی در اندام‌ها که با درمان‌های متعارف هم بهبود پیدا نکرده بود، به بیمارستان شهدای تجریش مراجعه کرد و بعد از بررسی کاندیدای جراحی شد.

وی با اشاره به بررسی وضعیت این بیمار توسط همکاران بخش اختلالات حرکتی بیمارستان شهدای تجریش، افزود: بعد از بررسی‌های تیم پزشکی تصمیم بر این شد که الکترود در بخش‌های عمقی مغز  این بیمار کار گذاشته شود.

انجام موفقیت‌آمیز جراحی پیچیده خارج کردن توده از بدن یک زن

به گفته زالی در این جراحی الکترود تحریک مغز در هسته‌های تالاموس قرار داده شد، با کمک این روش اختلالات و مشکلات مقاوم به دارو درمانی در این بیمار به میزان قابل توجهی کنترل می‌شود.

جراح مغز واعصاب با اشاره به اینکه نخستین جراحی سندرم لی در کشور توسط متخصصان بیمارستان شهدای تجریش انجام شده است، بیان کرد: خوشبختانه بیماری که تحت عمل جراحی درمان سندرم لی قرار گرفت، از طول عمر بالاتری در بین مبتلایان برخوردار است.

وی یادآور شد: اولین جراحی سندرم لی در دنیا توسط متخصصان جراحی اعصاب دانشگاه اکلاهما در ایالت اکلاهما آمریکا در بیماری 18 ساله انجام شده است.

در ادامه فیلم مربوط به انجام این جراحی را مشاهده می‌کنید:

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند