Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@02:16:23 GMT

نمایندگان مجلس در عزل و نصب مدیران دخالت نکنند

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۷۴۶۰

نمایندگان مجلس در عزل و نصب مدیران دخالت نکنند

آیت الله فلاحتی با تاکید بر ضرورت توجه به اصل مهم نظارت توسط نمایندگان گفت: نظارت لازم در عرصه‌های مختلف سیاست، اقتصاد و فرهنگ وجود ندارد و شاهد لجام گسیختگی در عرصه اقتصاد و فرهنگ هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» امروز(شنبه، ۹ فروردین) در دیدار با نمایندگان منتخب گیلان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مبارزه با دین بزرگترین جنایت دشمن  پس از پیروزی انقلاب اسلامی است گفت: با وجود تهاجم همه‌جانبه قدرت‌های سلطه‌گر  علیه دین اما انقلاب اسلامی پس از یک‌هزار سال توانست جنبه عملی دین را به منصه ظهور برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی نعمت بزرگی است و باید قدر آن را بدانیم افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و صدور آن به جهان، گرایش بشریت به دین بیشتر شده است.

 

وی با اشاره به روحیه استکبارستیزانه ملت ایران و مقاومت آنها در برابر سلطه جهانی تاکید کرد: ملت ایران با حضور حماسی و میلیونی خود در مراسم تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عملا سخن و پیام خود را به گوش جهانیان رساندند.

 

امام جمعه رشت در ادامه این دیدار خطاب به نمایندگان منتخب گیلانی‌ها در مجلس یازدهم، تاکید کرد: شما با رای مردم منتخب شدید و باید نعمت بزرگ رای مردم را برای خود افتخار بدانید و برای مردم تلاش کنید تا خدا و مردم از شما راضی هستند.

 

وی با تاکید بر ضرورت مطالعه قانون اساسی جمهوری اسلامی که محصول اندیشه شخصیت‌های فقهی و علمی است توسط نمایندگان تصریح کرد: آگاهی نماینده مجلس در مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بسیار مهم است، چراکه سخنان کارشناسی توسط نمایندگان مردم پشت تریبون مجلس اثرگذار است.


آیت الله فلاحتی با اشاره به سلیقه‌های مختلف سیاسی در جامعه تاکید کرد: تا زمانی که این سلیقه‌های مختلف به ارزش‌های انقلاب اسلامی خدشه وارد نکند نه تنها مانعی نیست بلکه جامعه را به جلو می‌برد.

 

وی با تاکید بر رعایت اصل نظارت توسط نمایندگان افزود: متاسفانه نظارت لازم در عرصه‌های مختلف سیاست، اقتصاد و فرهنگی وجود ندارد و شاهد لجام گسیختگی در عرصه اقتصاد و فرهنگ هستیم.

 

امام جمعه رشت با اشاره به عقب‌ماندگی و درجازدن گیلان در عرصه اقتصاد و فرهنگ تاکید کرد: همه باید به بخش فرهنگی کمک کنند.


آیت‌الله فلاحتی در ادامه به کمبودهای بخش بهداشت و درمان استان اشاره و با اعلام رتبه آخر گیلان از حیث بیمارستانی در کشور، اظهارداشت: هنوز در گیلان بیمارستانی با سابقه صدساله فعالیت می‌کند و بخش‌های بیمارستانی لاکان ۲۰ سال است که همانطور باقی مانده است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با بیان اینکه نمایندگان مجلس نباید در عزل و نصب مدیران دخالت کنند عنوان داشت: اگر نمایندگان مردم مدیری را شایسته نمی‌دانند باید از استاندار بخواهند در این زمینه اقدام کند و خود مستقیم عمل نکنند.

 

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مردم در مجلس دو بال استاندار و نماینده مقام معظم رهبری در استان هستند، اظهار کرد: همدلی و وفاق نمایندگان مردم در مجلس در پیشرفت استان اثرگذار است و نظارت بر هزینه‌کرد اعتبارات اختصاص داده شده به استان از جمله وظایف نمایندگان مردم است.

 

امام جمعه رشت با بیان اینکه مجلس در مسئله برجام خوب عمل نکرد و ناراحتیم، خاطرنشان ساخت: اروپایی‌ها یدک‌کش آمریکایی‌ها هستند و دلشان برای ایران نسوخته است و همین مسئله برجام کشور را عقب نگه داشته است.

 

آیت‌الله فلاحتی خطاب به نمایندگان مجلس با بیان اینکه نباید خود را وامدار کسی بدانید، بیان کرد: اگر نماینده‌ای وامدار کسی شود دیگر نمی‌تواند نماینده مردم باشد و به خود و خدا خیانت کرده است.

 

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: نظارت نمایندگان بر اجرای قانون عزل و نصب مدیران آیت الله فلاحتی آیت الله فلاحتی توسط نمایندگان نمایندگان مردم اقتصاد و فرهنگ انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۷۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی

به گزارش جماران؛ سلسله نشست‌های آموزشی نمایندگان منتخب در مجلس دوازدهم به سیاق دوره‌های گذشته مجلس شورای اسلامی از سوی معاونت اجرایی قوه مقننه و با حضور و ارائه مباحث آموزشی برگزار شد.

این دوره آموزشی تقنینی و نظارتی، پس از دو روز و برگزاری ۲۱ کلاس فشرده با موضوعات مختلف از جمله آشنایی با قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، سیاست‌های کلی قانونگذاری و آئین‌نامه داخلی، آشنایی با ساختار دیوان محاسبات، آشنایی با فرآیندهای تقنینی، آشنایی با ساختارها و ابزارهای نظارتی مجلس، آئین‌نامه دیپلماسی پارلمانی، مباحث اقتصاد کلان، مباحث اقتصاد انرژی، آشنایی با سازوکارهای پشتیبانی تخصصی پژوهشی برای نمایندگان توسط مرکز پژوهش‌ها و سایر بخش‌های مرتبط با مجلس شورای اسلامی، عصر امروز به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • بررسی ابعاد حادثه حریق امام زاده ابراهیم (ع) شفت با حضور میدانی استاندار گیلان+تصاویر
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی
  • پایان نشست‌های آموزشی منتخبان مجلس دوازدهم
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم
  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند