Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علی‌اکبر مؤیدی درباره اقدامات آموزشی و ترویجی انجام‌شده در زمینهٔ مقابله با کرونا در جامعه کشاورزی، گفت: کارگروه ملی ترویج پیشگیری از شیوع کرونا در جامعه روستایی و عشایری کشور در مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: این کارگروه با هماهنگی وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌های مرتبط راهبری، به منظور تهیه محتوا، اطلاع‌رسانی، هدایت کارشناسان و مروجان برای ارائه دستورالعمل‌های ترویجی موفق به کشاورزان تشکیل‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: در شرایط حال حاضر و با وجود شیوع ویروس کرونا، کشاورزان امنیت غذایی کشور را تأمین می‌کنند و نباید امنیت آن‌ها مختل شود؛ آنها برای تولید باید احساس امنیت کنند. همچنین مصرف‌کنندگان نیز برای استفاده باید اطمینان کامل به تولید داشته باشند.

مویدی با اشاره به اینکه این کارگروه تاکنون ۲۶ دستورالعمل و توصیه‌نامه ویژه کارشناسان، مروجان کشاورزان و کارگران کشاورزی تهیه‌کرده است، تصریح کرد: دستورالعمل و توصیه‌نامه‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله باغبانی، زراعت، آبزی‌پروری، مرتع‌داران، رانندگان ماشین‌آلات کشاورزی و خانواده‌های آنان، زنان و جوانان روستایی و عشایری، بهره‌برداران منابع طبیعی، گردشگران روستایی و عشایری، دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها و مصرف‌کنندگان مواد غذایی تهیه‌شده است.

معاون سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه بخش اعظم این توصیه‌نامه و دستورالعمل‌ها آماده‌شده و مواردی دیگر نیز در حال آماده‌سازی است، گفت: تعداد زیادی پیام‌های آموزشی و ترویجی از توصیه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها نیز برای ارسال استخراج‌شده است.

رئیس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: پیام‌های استخراجی از دستورالعمل و توصیه‌نامه‌ها به مدیران و ۷۷۰۰ مروج مسئول پهنه که در ۱۴۰۰ مرکز جهاد کشاورزی کشور حضور دارند، ارسال می‌شود.

وی به سامانه پیام‌رسان آموزش و ترویج کشاورزی (پات) که به‌منظور انتقال با سرعت و به‌موقع پیام‌های آموزشی، ترویجی و اطلاع‌رسانی فنی ۱۰ هزار نفر از مروجان و کارشناسان کشاورزی سراسر کشور راه‌اندازی شده است، نیز اشاره کرد و گفت: برای موضوع کرونا در دو تا سه هفته گذشته نزدیک به ۱۳۰ هزار پیام به صورت مستقیم به مروجان و کارشناسان مستقر در مراکز جهاد کشاورزی ارسال‌شده است.

مویدی ادامه داد: تالار ترویج دانش و فنون کشاورزی نیز به‌صورت رایگان ۵ هزار نشریه، توصیه‌نامه و دستورالعمل را در اختیار عموم قرار داده است.

وی در پایان با اشاره به استخراج ۶۰ پیام مرتبط با موضوعات کشاورزی در بحث کرونا برای رسانه ملی، گفت: این مطالب برای رسانه ملی ارسال‌شده و در حال آماده‌سازی برای موشن‌گرافی و زیرنویس است؛ همچنین در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت شبکه‌های استانی در این خصوص هستیم.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: آموزش و ترویج کشاورزی توصیه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۷۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی سه شنبه شب در نشست با مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر که دهیاران شهرستان حضور داشتند، اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستایی و عشایری به عنوان یکی از مزیت‌های و ابتکارات نظام جمهوری اسلامی بشمار می‌آید که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با نگاه خدمت عادلانه به روستاییان و گروه عشایر شکل گرفته است.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: هدف از تشکیل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر این است تا کسانی است که بهر دلیل از مزایای بیمه‌های اجتماعی و صندوق‌های باز نشستگی محروم بودند بهره مند شوند.

وی یاد آور شد: همه دهیاران تلاش کنند تا اطلاع رسانی کامل به ساکنان روستاهای شهرستان جهت استفاده از بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایری انجام شود.

نماینده عالی دولت در تنگستان با اشاره به اینکه متوسط پوشش این بیمه در استان ۱۶ درصد است و متوسط عضویت شهرستان ۱۴ درصد است، خاطرنشان کرد: بر اساس تحلیل آمار که صورت گرفته جامعه هدف شهرستان ۲۰ هزار نفر است که تعداد سه هزار نفر آن تحت پوشش بوده و ۱۷ هزار نفر آن در روستاها با اطلاع رسانی باید توسط دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها انجام گیرد تا جهت استفاده از مزایای باز نشستگی در این صندوق عضو شوند.

وی ادامه داد: جهت استفاده بهتر از مزایا بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر با همکاری و همراهی نماینده صندوق بیمه در شهرستان و با محوریت بخشداران مرکزی و دلوار برنامه کمی و کیفی آن برای دهیاران و شوراهای اسلامی در سطح روستا مشخص کنند.

لطفی اضافه کرد: در شهرستان ۱۷ هزار نفر باقی مانده در طرح بیمه روستایی در تنگستان، نیازاست ظرف یک برنامه ۲ ساله این تعداد افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گیرند.

فرماندار تنگستان یاد آور شد: ۵۰ درصد مادران دارای سه فرزندی در روستاهای شهرستان تحت پوشش بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گرفتند و باید تلاش کرد این آمار به ۱۰۰ درصد رسانیده شود.

نماینده عالی دولت در تنگستان بیان کرد: باید تلاش کرد تا در سال ۱۴۰۳ بیش از ۷ هزار نفر از جمعیت روستایی در سطح شهرستان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر با همکاری و همراهی بخشداران در ۲ بخش، دهیاران و شوراهای اسلامی قرار گیرند.

وی اضافه کرد: بخشداران تنگستان برای اطلاع رسانی و تشویق بیشتر روستاییان جهت بهره مندی از بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر نشست‌هایی را در چهار دهستان شهرستان برگزار کنند.

کد خبر 6087084

دیگر خبرها

  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد/ تدوین دستورالعمل نظارت بر آفرودسواری
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد/تدوین دستورالعمل نظارت بر آفرودسواری
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا