Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: طی ۲۴ ساعت اخیر ۲۵ ابتلای قطعی جدید به کرونا در استان اردبیل به ثبت رسیده است که با توجه به این آمار، تعداد مبتلایان قطعی به این بیماری ویروسی در استان به ۳۹۰ بیمار افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، افشین فتحی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس نتایج آزمایشگاه ویروس‌شناسی استان اردبیل، طی ۲۴ ساعت اخیر ۲۵ ابتلای قطعی جدید به کرونا در استان به ثبت رسیده است که با توجه به این آمار، تعداد مبتلایان قطعی به این بیماری ویروسی در استان اردبیل به ۳۹۰ بیمار افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در حال حاضر ۳۳۲ بیمار در بخش ویژه کرونا بیمارستان‌های استان اردبیل بستری و تحت درمان قرار دارند که در مقایسه با روزهای گذشته آمار بستری‌ها در استان به دلیل افزایش ترخیص و انتقال بیماران بهبود یافته به بخش‌های ریکاوری و نیز کاهش پذیرش بیماران مشکوک به کرونا، کاهش داشته است. 

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۵ بیمار مبتلا به کرونا در استان اردبیل جان خود را از دست دادند که آمار جانباختگان به این بیماری ویروسی به ۶۱ بیمار افزایش یافته است. 

فتحی ادامه داد: به دلیل خانه‌نشینی بخش عمده‌ مردم استان، کاهش تردد و قانون منع عبور و مرور، طی ۴۸ ساعت اخیر روند کرونا در استان ثابت و تا حدی نزولی بوده است. 

وی بیان کرد: در حال حاضر دغدغه اصلی بخش بهداشت و درمان افرادی است که برای مسافرت از استان خارج شده‌اند؛ این افراد در روزهای آینده وارد استان خواهند شد که اگر علائم بیماری داشته یا مبتلا باشند موجب آلودگی مجدد استان اردبیل خواهند شد که از این افراد تقاضا داریم در صورتی که علائمی از بیماری دارند حتما با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس گرفته و اطلاع دهند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: با توجه به اینکه غربالگری ویروس کرونا در استان اردبیل به پایان رسیده است، از عموم هم‌استانی‌ها درخواست می‌کنیم در صورت وجود هرگونه علائم این بیماری، به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

فتحی اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های میدانی، خانه‌نشینی توسط مردم استان اردبیل رعایت می‌شود ولی متأسفانه تردد خودرویی داخل شهر کماکان ادامه دارد که لازم است تردد خودرویی هم کاهش یابد.

وی گفت: متأسفانه تعدادی از هم‌استانی‌ها در مکان‌های تفریحی و گردشگری مانند شورابیل و خارج از شهر حضور می‌یابند که این اقدام باعث شیوع کرونا می‌شود که از مردم استان تقاضا داریم در این شرایط از گشت‌و‌گذار به شدت خودداری کنند تا بتوانیم به شکل کامل زنجیره شیوع این بیماری را قطع کنیم.

انتهای پیام/۳۴۶۳/۸۲۰

منبع: فارس

کلیدواژه: استان اردبیل دانشگاه علوم پزشکی کرونا فارس اردبیل در خانه بمانیم کرونا در استان اردبیل استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۷۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند

هادی بنایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر همزمان با روز بیماری‌های خاص و صعب العلاج به تشریح عملکرد این نهاد در خدمت رسانی به این قشر از نیازمندان تحت حمایت پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر ۶ هزار و ۳۱۳ بیمار خاص و صعب العلاج تحت حمایت هستند که از خدماتی مانند کمک هزینه‌های فرانشیز، خدمات ویژه درمان و هزینه نگهداری از بیماران بستری در منزل همچنین تهیه تجهیزات پزشکی بیماران بستری، بهره مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه این دسته از بیماران به مدت طولانی و گاهی تمام عمر بیماری و فشار روحی سنگینی را متحمل می‌شوند، ادامه داد: سال گذشته در حمایت از این بیماران نیازمند بالغ بر ۲۰ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت شده و به طور خاص برای تأمین و اهدای ۲۰ دستگاه اکسیژن ساز به مددجویان بیمار نیز اعتباری به ارزش ۴۶۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به بهره مندی این بیماران از خدمات صندوق بیماران خاص و صعب العلاج، افزود: سال گذشته بیماران تحت حمایت به این صندوق معرفی و از خدماتی که بیمه پایه و تکمیلی پوشش نمی‌دهد به مبلغ ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بهره مند شدند.

وی به اقدامات صورت گرفته برای کاهش بخشی از آلام این نیازمندان بیمار اشاره کرد و گفت: به جز ظرفیت‌هایی که دولت در سازمان‌های بیمه گر برای کمک به این بیماران گذاشته است، این نهاد به همراه شورای عالی بیمه، فرانشیز بستری مددجویان کمیته امداد را با نظام ارجاع رایگان و خدمات دارو، لوازم مصرفی سهم بیمار را در مراکز دولتی برای کلیه افراد تحت حمایت در تعهدات سازمان بیمه سلامت لحاظ کرده است همچنین این گروه از نیازمندان از مزایای وام کارگشایی امداد تا ۵۰ میلیون تومان نیز مطابق ضوابط بهره مند می‌شوند.

کد خبر 6099369

دیگر خبرها

  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل
  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • اردبیل بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را دارد
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل