Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مصطفوی گفت: دانشگاه علوم پزشکی عملکرد قابل توجهی در مقابله با بیماری کرونا دارد و رسانه‌های استان دستاوردهای این دانشگاه را به اطلاع مردم برسانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از سا یت اطلاع رسانی استانداری آذربایجان  غربی،«علی مصطفوی»، روز شنبه(9فروردین) در سیزدهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی آذربایجان‌غربیف گفت: استان از لحاظ تعداد مبتلایان در رده ۲۳ کشور قرار داشته و وضعیت مناسبی دارد ولی این بدان معنی نیست که مشکلی وجود ندارد و مردم باید همچنان رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی و رییس شورای اطلاع‌رسانی استان افزود: مردم باید متوجه شوند که خادمان آنان در دولت پای کار هستند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید متوجه شوند که خادمان آنان در دولت پای کار هستند، اظهار داشت: رییس‌جمهوری نیز بر این امر تاکید دارد و رسانه‌های ارتباط جمعی استان باید تلاش‌های خادمان‌ مردم را اطلاع‌رسانی کنند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از روز گذشته، جمعه در ۵۴ نقطه از آذربایجان‌غربی کلید خورده است، اضافه کرد: مردم استان همکاری خوبی در زمینه مقابله با بیماری کرونا دارند ولی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از آنان عمق فاجعه را درک نکرده‌ و کرونا را جدی نگرفته‌اند.

مصطفوی، اطلاع‌رسانی در زمینه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را ضروری خواند و بیان کرد: مردم باید مطلع شوند که تضمین سلامت آنان از اولویت‌های نظام است و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای حفظ سلامت مردم اجرا می‌شود. 

وی ضمن اشاره به ضرورت اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح استان، بیان کرد: شهرستان میاندوآب و بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی به دلیل سفرهای بین شهری و پذیرش مسافر از شهرستان‌های همجوار چار شیوع گسترده کرونا شد و بهتر است که مردم در خانه بمانند و کمتر مسافرت کنند تا باعث انتقال نشوند.

وی ادامه داد: بیماران بهبودیافته یا به نقاهتگاه منتقل می‌شوند یا در خانه استراحت می‌کنند و وزیر بهداشت تاکید دارد که کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی وزارت کشور در خصوص مشارکت‌پذیری آنان تصمیم‌گیری کند تا این افراد، ویروس را به خانواده خود منتقل نکنند.

وی همچنین به شایعه‌پراکنی برخی از افراد در فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: این افراد در سطح کشور مورد برخورد قانونی قرار می‌گیرند.

رییس شورای اطلاع‌رسانی آذربایجان‌غربی با اشاره به جلسه‌ای که رییس‌جمهوری طی روز جاری از طریق ویدئو کنفرانس با استانداران سراسر کشور و همچنین اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا داشت، گفت: بر اساس اعلام دکتر روحانی بخشی از تخت‌های «آی سی یو» کشور خالی بوده و امکانات کشور برای مقابله با کرونا تاکنون جوابگو بوده است.

مصطفوی افزود:  آمریکا طی روز جاری بیشترین مبتلایان را در دنیا به خود اختصاص داد و بعد از آمریکا، چین و دیگر کشورهای اروپایی قرار دارد؛ جمهوری اسلامی در رتبه ششم دنیا از لحاظ تعداد مبتلایان قرار دارد و دومین کشور دنیا در درمان مبتلایان به کروناست.

رییس شورای اطلاع‌رسانی آذربایجان‌غربی: اجرای طرح تحول نظام سلامت و افزایش تخت بیمارستانی و پزشک در دولت تدبیر و امید زمینه لازم برای مدیریت بیماری کرونا را فراهم کرده است.

وی با تاکید بر اینکه بهبودی بیماران نشان از ورود جدی نظام برای مقابله با کروناست، اضافه کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت و افزایش تخت بیمارستانی و پزشک که در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده، باعث شده است تا مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد و مدیریت بیماری به طور سریع انجام شود.

پایان پیام/322

منبع: شبستان

کلیدواژه: زحمات کادر درمانی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا آذربایجان غربی طرح فاصله گذاری اجتماعی شورای اطلاع رسانی آذربایجان غربی بیماری کرونا اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۸۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق در همایش تجلیل از بهورزان نمونه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به جایگاه بهورزان در سطح جامعه کفت: با شروع به کار بهورزان، کشور در زمینه شاخصه‌های ارتقاء سطح سلامت به مؤلفه‌های چشمگیری رسید و فعالیت‌های تنظیم خانواده نیز به صورت گسترده در کشور انجام شد.

امیر سرتیپ دوم خلیل آبادی  بهورزان را رکن اصلی شبکه‌های بهداشت و درمان دانست و افزود: همه کارکنان این سیستم با فداکاری، ایثار، صبر و جدیت برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و اجرای برنامه‌های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از خود گذشتگی نشان می‌دهند که این جای تقدیر و تشکر دارد.

وی گفت: بهورزان از شریف‌ترین طبقه در نظام سلامت کشور هستند که با زحمت فراوان سبب چرخش چرخه‌های سلامت و زندگی می‌شوند.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با تقدیر از زحمات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: خدمات خوبی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده و باید بدانیم این موهبت بزرگی است که مسئولان خدمت کنند، تا ملت راحتی را احساس کنند، زیرا مسئولین تکیه گاه مردم هستند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ مربی بهورزی که به افتخار بازنشستگی نائل شدند و همچنین بیش از ۵۰ نفر مربیان نمونه شاغل در این حوزه تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال
  • تولید بیماری‌های احتمالی برای نسل آینده؛ حاصل بی‌توجهی به مامایی
  • عملکرد دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر خوب بوده است
  • جدیدترین نتایج اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کشور اعلام شد
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • فرصت سوزی و خستگی برای امروز کشور ممنوع است