Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوروزی مدیر کل راهداری استان تهران در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه میزان تردد‌ها در جاده‌های کشور به ویژه ورودی و خروجی‌های استان تهران کاهش چشمگیری یافته است گفت: طبق دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تمامی مبادی ورودی و خروجی شهر‌ها به ویژه استان تهران به صورت کامل با هماهنگی پلیس راهور کنترل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروزی بیان کرد: از تمامی مردم درخواست می‌شود از انجام سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند چراکه مقرر شده با ایجاد فاصله گذاری اجتماعی و ایجاد محدودیت در تمامی بخش‌ها از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

تردد‌های تجمعی در جاده‌های کشور در فاصله زمانی ۲۵ اسفند ۹۸ تا هشتم فروردین جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد کاهش یافته است.

همچنین در این خصوص علی اکبر آشوری مدیر مرکز مدیریت راه‌های این سازمان با اشاره به آمار تجمعی تردد‌ها در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۹۸ تا هشتم فروردین ماه جاری گفت: در مدت مذکور بالغ بر ۱۱ میلیون و ۸۷۱ هزار تردد بین استانی ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶۰ درصد کاهش داشته است.

آشوری در خصوص میزان تردد‌های بین شهری از ساعت صفر تا ۲۴ روز هشتم فروردین ماه اظهار داشت: میزان تردد براساس اطلاعات ثبت شده توسط سامانه‌های تردد شمار در جاده‌ها بالغ بر ۶۹۵ هزار وسیله نقلیه است که نسبت به تردد‌های روزهفتم فروردین ماه ۲۰ درصد و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۷۳ درصد کاهش داشته است.

او افزود: میزان ورود و خروج استان تهران در روز هشتم فروردین‌ماه بالغ بر ۱۵۱ هزار وسیله نقلیه است که نسبت به روز هفتم فروردین ۲۸ درصد و نسبت به روز مورد اشاره در سال گذشته ۷۷ درصد کاهش داشته است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور یادآور شد: آمار تجمعی تردد‌های استان تهران در بازه زمانی بیست و پنجم اسفند ۹۸ تا هشتم فروردین ۹۹ بالغ بر سه میلیون و ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه است که نسبت به یک سال قبل خود بالغ بر ۵۶ درصد کاهش داشته است.

به گفته آشوری نمودار و تحلیل‌های آماری حاکی از شروع بازگشت مردم از سفر‌ها از هفتم فروردین ماه است اگرچه شتاب زیاد و تعداد قابل توجهی ندارد.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور با اشاره به تردد عادی و روان در تمامی محور‌های شریانی و غیر شریانی کشور خاطرنشان کرد: آمار تردد‌ها حاکی از همکاری مردم و کاهش تردد‌ها است.

او بیان کرد: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در محور‌های مواصلاتی کشور از قبیل تابلو‌های VMS، پیام متغیر و بیلبورده‌های موجود در سطح جاده‌ها، تبلیغات گسترده‌ای با موضوعات کاهش سفر و آموزش رعایت اصول بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام داده است. ​

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تردد جاده ای سازمان راهداری درصد کاهش داشته هشتم فروردین فروردین ماه استان تهران جاده ها تردد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۹۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، در محورهای چالوس، فیروزکوه، هراز، آزادراه تهران -شمال و آزادراه قزوین– رشت (رفت و برگشت) تردد روان برقرار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، آخرین وضعیت راه‌ها به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

- تردد روان در محورهای چالوس، فیروزکوه، هراز، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت)

*در ضمن محورهای شمالی دارای بارش باران است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای دیگر

- ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین – کرج محدوده‌های حسین آباد و گلشهر

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج – قزوین حدفاصل شهرک جهان نما تا پل کلاک و محدوده مهرویلا

- ترافیک نیمه سنگین در محور تهران – شهریار در برخی مقاطع

آخرین وضعیت جوی

- بارش باران در برخی از محورهای استان‌های تهران، البرز، مازندران، اصفهان، سمنان، مرکزی، قزوین، لرستان قم، همدان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و گلستان

محورهای مسدود شریانی

محور خرم آباد – پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از محور جایگزین خرم آباد – کوهدشت و آزادراه خرم آباد – پل زال انجام می‌گردد.

رودبار جنوب – ایرانشهر

انارک - چوپانان

محورهای مسدود غیرشریانی

هشتگرد – طالقان

کمربندی جدید خرانق – یزد

اسپکه – بمپور

کنارک – زرآباد – جاسک

یزد – دربید

اردکان - هامانه

محورهای دارای انسداد فصلی

سروآباد - پاوه

گنجنامه – تویسرکان

وازک – بلده

پونل – خلخال

کد خبر 746329

دیگر خبرها

  • تصویب طرح تفصیلی شهر اردبیل
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل به تصویب رسید
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی
  • تورم فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد
  • پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ سه شنبه چهارم اردیبهشت