Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-08@22:42:37 GMT

ابداع کیت تست خانگی ۵ دقیقه‌ای کرونا

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۹۷۸۷

ابداع کیت تست خانگی ۵ دقیقه‌ای کرونا

یک شرکت تجاری از تولید کیت تست جدید خانگی برای تشخیص ابتلاء به کرونا خبر داده که این کار را در عرض تنها پنج دقیقه انجام می‌دهد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از بلومبرگ، شرکت ابوت اعلام کرده کیت تست خانگی جدیدی که توسط این شرکت ابداع شده هم کوچک و قابل حمل است و هم در عرض ۵ دقیقه می‌تواند ابتلای افراد به بیماری کرونا را مشخص کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این شرکت قصد دارد از تاریخ اول آوریل و بعد از تکمیل برخی بررسی‌های فنی امکان انجام ۵۰ هزار تست در روز را فراهم آورد. این تست که به صورت مولکولی انجام می‌شود با تلاش برای شناسایی ژنوم ویروس کرونا در عرض حداکثر ۱۳ دقیقه نتیجه قطعی را به اطلاع کاربران می‌رساند.

اداره غذا و داروی آمریکا مجوز اضطراری استفاده از این کیت را در آزمایشگاه‌های مجاز و در مراکز درمانی محل بستری شدن بیماران کرونایی صادر کرده است. آمریکا از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا با مشکل عدم دسترسی به کیت‌های تست کرونا مواجه بوده است. این مشکل به خصوص در بیمارستان‌های نیویورک، کالیفرنیا، واشنگتن و برخی ایالات دیگر به طور جدی به چشم می‌خورد.

شرکت ابوت که مقر آن در ایلینویز آمریکا واقع است، قصد دارد در مرحله اول ۱۸ هزار دستگاه کیت آزمایش کرونا را در سرتاسر آمریکا توزیع کند. نمونه گیری برای انجام آزمایش با استفاده از این دستگاه از انتهای حلق یا از داخل بینی صورت می‌گیرد و نمونه با یک ماده شیمیایی ترکیب می‌شود که به آزاد شدن آر ان‌ای ویروس و شناسایی آن در صورت وجود منجر می‌شود. شرکت سازنده امیدوار است ظرف یک ماه به ظرفیت ۵ میلیون تست کرونا در ماه دست یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا کیت تشخیص کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۹۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کورواسود یوونتوس هم اعتصاب کرد: بازیکن غیرحرفه‌ای نمی‌خواهیم

پس از میلان، کورواسود یوونتوس نیز دست به اعتصاب زد و اعلام کرد از این پس از بازی‌های خانگی بیانکونری شرکت نمی‌کند

طرفداری | کورواسود یوونتوس (گروه هواداران افراطی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو بازی خانگی باقی‌مانده بیانکونری در مسابقات لیگ را تحریم کرده و در آن‌ها شرکت نمی‌کند. هرچند کسب پیروزی در این دو بازی (برابر مونتزا و سالرنیتانا) اهمیت بالایی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا دارد اما تیفوسی‌های یوونتوس اعلام کردند که تحت هیچ شرایطی به استادیوم آلیانز نخواهند آمد.

کورواسود دلیل این تصمیم خود را رفتار غیرحرفه‌ای برخی از بازیکنان یوونتوس و همچنین بی‌مهری طرفداران عادی این تیم عنوان کرده‌است. کورواسود می‌گوید که همیشه و در تمام بازی‌ها، یوونتوس را به بهترین شکل ممکن تشویق کرده‌ اما همواره توسط طرفداران عادی این تیم، به کم‌کاری و پشت تیم را خالی‌کردن متهم شده‌است. ضمن اینکه کورواسود از برخی بازیکنان یوونتوس به دلیل عدم احترام و توجه به هواداران در خارج از زمین مسابقه عصبانی است و رفتار آنها را غیرحرفه‌ای می‌داند.

از دست ندهید ????????????????????????

درد بی‌پایان؛ چهره ناصر الخلیفی بعد از حذف مقابل دورتموند (عکس) ادین ترزیچ، هوادار دیروز، سرمربی فینالیست امروز داروین نونیز به شایعات پیوستن به بارسلونا قوت بخشید! سوتی عبدالله ویسی روی آنتن زنده؛ تخلف پاداش 3.5 میلیاردی فولاد؟ 

دیگر خبرها

  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • کورواسود یوونتوس هم اعتصاب کرد: بازیکن غیرحرفه‌ای نمی‌خواهیم
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • رسوایی ایمنی در هواپیماسازی بوئینگ آمریکا
  • حراج لوازم خانگی اموال تملیکی در ۹ استان کشور
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • ملوان از شکست خانگی گریخت
  • نجات پرسپولیس ۱۰نفره از تله قائمشهر با دبل ارونوف / توقف خانگی سپاهان مقابل گزینه سقوط! / پیکان به‌سمت دره / تراکتور به جاده آسیا برگشت
  • نجات پرسپولیس ۱۰نفره از تله قائمشهر با دبل ارونوف / توقف خانگی سپاهان مقابل گزینه سقوط! / پیکان به‌سمت دره
  • با ۹۵ درصد درخواست‌های انشعابات غیر خانگی آب و فاضلاب موافقت شد